• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Jag är också rätt trött på detta nu. Svullen, fet, ful, fettigt hår, långsam, hungrig/illamående om vartannat, ont i ryggen, mensont, trött, rastlös, slarvig, kontrollerande, sur, gråtmild, sötsugen, ååååååååååååh jag blir galen!! Fattar inte att så många känslor får plats i mig överhuvudtaget. But then again, med denna kroppshyddan fattar jag det nog, där hade kunnat klämmas in några känsloyttringar till, haha! :P

• Saltad
    TomMon skrev 2014-03-04 09:15:54 följande:
    Kan ej skicka pm här på fl och har skickat två på fb som ej vill komma fram verkar det som. Kanske skickar till fel Lisa, men jag tror inte det. :)
    Jag har pm:at dig här nu. Kolla om du ser det!
  • Saltad
    Heene skrev 2014-03-04 08:39:10 följande:
    Det har ju vart väldigt lugnt på bebisfronten i nån vecka nu också. snart borde det ju komma ett gäng till tycker jag =)
    Tycker verkligen att det är dags att det kommer fler bebisar nu! 
  • Saltad
    Mia86gbg skrev 2014-03-04 09:13:53 följande:
    Här är det också lugnt. 2a lediga dagen idag och håller på att dö av tristess. Nästan så jag vill tillbaka till jobbet..
    Tror att slemproppen gick i lördags men det behöver ju inte säga något.. Är SÅ redo..tänk om det tar 3 veckor till..inte för att det är så jobbigt..mest för att det är SÅ tråkigt!
    Jag höll på att klättra på väggarna första veckan hemma, men nu har jag gått ner i något lathets-mode istället. Hinner typ ingenting på en dag nu.. Blir typ "idag har jag tvättat" Wow! ;) Ska in till stan för att äta lunch med mannen idag, och då är dagen typ fullbokad! ;p
  • Saltad
    Zobeideh skrev 2014-03-04 08:59:22 följande:
    Här e inget på G han ligger bra där inne :-P dock känner jag idag att jag börjar få en rejäl mensvärk. Kanske kanske :-P hoppas de kan betyda något
    Vi håller tummarna för att något kanske vill ta sig nu då! :)))
  • SEM
    Saltad skrev 2014-03-04 09:29:03 följande:
    Jag höll på att klättra på väggarna första veckan hemma, men nu har jag gått ner i något lathets-mode istället. Hinner typ ingenting på en dag nu.. Blir typ "idag har jag tvättat" Wow! ;) Ska in till stan för att äta lunch med mannen idag, och då är dagen typ fullbokad! ;p
    HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA!!!!

Fyfan.. så jävla sant!! :p *kan inte sluta garva..* puuh!

• Heene
    TomMon skrev 2014-03-04 09:15:54 följande:
    Kan ej skicka pm här på fl och har skickat två på fb som ej vill komma fram verkar det som. Kanske skickar till fel Lisa, men jag tror inte det. :)

Testa skicka till mig då, tror att alla i gruppen kan lägga till nya =)
    Helena Enegren på fb

• Sirek

Händer inte så mkt här heller. Vårt kök är nästan helt klart så har börjat laga mat och baka. Gjorde 12 portioner moussaka igår t.ex. Ska snart iväg och köpa räkor. Skaldjur gör ju tydligen bröstmjölken äcklig så får passa på nu.

• Lovely90

Händer ingenting här heller, skall på TUL idag, sen får vi väl se vad som händer. Bebis verkar trivas bra där inne och den mensvärk och de sammandragningar jag haft i flera veckor verkar ju inte vara tecken på förlossning i alla fall.. BF imorgon så nu får bebis lägga på ett kol!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014