• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Lider med henne. Vilken hemsk mardröm. Skickar en massa massa styrke kramar till henne.

• Heene
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-04 10:14:39 följande:
    Tjejer,

För er som undrar om Anki84 så har jag varit i kontakt med henne. Hon befinner sig i en mardröm och kommer av förklarliga skäl inte att gå in i vår grupp mer. Det gör helt enkelt för ont. Hon tackar dock för stödet (jag skrev att många hade kommenterat hennes inlägg). Hon bad mig att lägga till hennes son i BF-listan så det kommer jag strax att göra. På fredag begravs Léon. 

Bara så att ni vet. 

Sitter här med gåshud och försöker hålla tillbaka tårarna. Det absolut värsta som kan hända en, så jag förstår att hon inte orkar gå in här och läsa.
    Tack för uppdateringen, tror att vi alla tänker på henne.

• TomMon

Tjejer,

För er som undrar om Anki84 så har jag varit i kontakt med henne. Hon befinner sig i en mardröm och kommer av förklarliga skäl inte att gå in i vår grupp mer. Det gör helt enkelt för ont. Hon tackar dock för stödet (jag skrev att många hade kommenterat hennes inlägg). Hon bad mig att lägga till hennes son i BF-listan så det kommer jag strax att göra. På fredag begravs Léon. 

Bara så att ni vet. 

Åh vilken mardröm. Tänker på henne och hennes familj.
  • MiCorazon
    TomMon skrev 2014-03-04 10:11:57 följande:
    Skönt att inte vara ensam! :) Undrar om någon känner sig fit och snygg i detta slutskede? Avis jag blir i sådana fall, haha!

Hatar känslan av självömkan när jag sitter där på kvällen och känner mig fet och ful samtidigt som jag har ena handen nerkörd i senaste påsen från Karamellkungen... :P
    haha ja och äter upp en halv kladdkaka :( då är det RIKTIGT synd om oss! Usch, jag har känt mig ganska bekväm under hela graviditeten då jag fortfarande hade min vanliga kropp fram tills för ca tio veckor sen...efter det har jag svällt som en ballong.
    Såg mig själv på bilder från baby showern i helgen och fattade inte att den stora bowlingkäglan var jag?!??? Var tog min snygg-graviditet vägen liksom? :D
  • MiCorazon
    Tjejer,

Bara så att ni vet. 
    Fy fan så jävla sorgligt :(.... lider med dem....
  • Emelie e
    Tjejer,

Bara så att ni vet. 
    Kan inte f örstå den smärta som de går igenom, men vad hemskt. Ingen ska behöva gå igenom något sådant!
  • MiCorazon

Tjejer, jag skrev till en februaritråd och frågade om deras "symptom" på begynnande förlossning och såg att det kommit upp ett svar. Tänkte att vi alla är NYFIKNA :D. Vill ni läsa mer så är det på länken: 

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-222/m70108810.html

MiCorazon skrev 2014-03-03 22:43:50 följande:
    Hej! Jag är med i en tråd där alla ska ha barn nu i mars och vi börjar bli riktigt otåliga och letar tecken på att förlossningen är nära. :) Så, tänkte gå in här och fråga eftersom det verkar som att många av er redan har fått era efterlängtade bebisar och kan svara på HUR det kändes dagarna innan och samma dag förlossningen satte igång??? Mensvärk? Hugg? Stick? Ilningar ner i underlivet? Ont var? Tryckte bebisen? Slemmpropp? Hjärtklappning? Hunger? Vatten? Humör? Energi? etc etc :D Ser fram emot lite intressanta svar från er så vi kan fortsätta våra otåliga analyser på om det är nära eller inte :).... Och stort grattis till era bebisar!!
    Svar:
    Haha jo analyserar minsta sak gjorde man ju. Förvärkar i 3 veckor innan förlossningen sedan extrem mensvärk 2 dagar innan förlossningen och sammadag den satteigång. Sen släppte slemproppen i 3 omgångar under ca 5 dagars tid och man märker att det är slemproppen då det är extremt mycket säker 2 dl gång
  • Emelie e
    TomMon skrev 2014-03-04 09:20:11 följande:
    Jag är också rätt trött på detta nu. Svullen, fet, ful, fettigt hår, långsam, hungrig/illamående om vartannat, ont i ryggen, mensont, trött, rastlös, slarvig, kontrollerande, sur, gråtmild, sötsugen, ååååååååååååh jag blir galen!! Fattar inte att så många känslor får plats i mig överhuvudtaget. But then again, med denna kroppshyddan fattar jag det nog, där hade kunnat klämmas in några känsloyttringar till, haha! :P
    Haha jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag har alla möjliga krämpor nu och är ofta nere nu på slutet för nu vill jag bara att det ska sätta igång men lillan verkar trivas i magen än så länge :P igår började jag nästan gråta när min sambo bad mig att börja med maten haha bryna lite köttfärs, vad händer?? :P har blivit så extremt känslig nu också så jag sa til han igår att han ska tänka på vad han säger till en höggravid kvinna =) har så ont i fötter och rygg och kan knappt gå 100 m innan jag blir trött och flämtar. Snälla kom ut nu :)
  • LillsmurfanLisa

Jag skickar vidare era ord till Anki!

Satt precis och tittade igenom alla bilder vi har tagit på min mage (1 g/v sedan vi fick veta att jag var gravid). Alla säger att mina gravidkilon bara sitter på magen, att jag ser så välmående ut och att det är otroligt att jag inte lagrat något vätska. Tjena, säger jag! Jag känner såå mycket igen mig på bowlingkängla-beskrivningen! 

Tack och lov har jag fortfarande inte så mycket krämpor. Det kommer och går lite jobbiga grejer men inget som påverkar mig allt för mycket. Det värsta är känslan i trampdynorna. Det är som att all stötdämpning försvunnit (föreställ er känslan i fötterna efter att ha sprungit maraton i ett par platta Converse). 

I övrigt har jag slutat äta kakor/bullar/godis/glass mån-tors. Det var nödvändigt även om det är sjukt svårt (och då är det bara tisdag idag)...

• MiCorazon

Ont i trrampdynorna vet jag exakt vad du menar. Bra beskrivning med conversen precis så det känns.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014