• Anonym (Nina)

"Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"

http://bloggar.aftonbladet.se/cohannahoamanda/2013/04/langtan-efter-en-dotter/

Hannah och Amanda har förstås inga söner själva, utan idel döttrar...

Blir så äcklad av sådant!

"Sverige fullt av kvinnor, pojkmammor, som mest av allt önskar sig en dotter"

Ska vi fylla Aftonbladets spalter med rubrikerna att världen är full av flickpappor som mest av allt önskar sig en son?  Förstås inte, det är ju tabu att önska sig en son!   I alla fall om man är man.  

För några år sedan stod att läsa i en kvällstidning att "de kvinnor som är vackra föder flickor"!
    Så jävla tramsigt!

Tänk om det stått följande:  "vacka män gör söner".
    Helt otänkbart förstås.   
  • Svar på tråden "Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"
  • Poison82

Men herregud, tål ni inte skämt?? Det var ett skämt, alla barn är lika mycket värda och jag tycker folk skulle känna sig välsignade att dom får barn alls istället för att lägga vikt på kön!

Sen är jag både glad och stolt över min son , liksom jag varit glad och stolt över en dotter

• LillGris
    Anonym (sara) skrev 2013-08-11 11:12:48 följande:
    så fult av alla som har de döttrar och söner  och sitta å säga att det inte spelar någon roll , nej klart som FAN ATT DET INTE GÖR DET FÖR ER.

Fast vadå, innan vi fick Saga hade vi "bara" en kille och vi tyckte helt ärligt inte att det spelade någon roll. Vi har världens bästa unge i vår pojk. När jag blev gravid igen tyckte vi båda att könet var helt irrelevant. Nu blev det en tjej, vilket såklart är kul. Hade det blivit en kille hade det såklart varit lika kul. Vi önskade oss barn, helt enkelt. Vad de har mellan benen spelar ingen roll.
  • viseversa
    Anonym (sara) skrev 2013-08-11 11:12:48 följande:
    så fult av alla som har de döttrar och söner  och sitta å säga att det inte spelar någon roll , nej klart som FAN ATT DET INTE GÖR DET FÖR ER.
    vad snackar du om? När jag fick min ANDRA flicka var jag inte besviken på att hon var en flicka till.
  • LillGris

Fattar ärligt inte hur man är funtad när man ligger där, har fått ett alldeles perfekt litet barn, och känner.. Besvikelse?

• LillGris
    viseversa skrev 2013-08-11 11:47:25 följande:
    vad snackar du om? När jag fick min ANDRA flicka var jag inte besviken på att hon var en flicka till.

Exakt. Men du får väl inte uttala dig då du dels har flickor, dels pojkar (eller en pojke?). Helt sjukt. Alla som har barn av båda könen har ju nån gång haft barn av bara det ena.
  • minerva123
    Poison82 skrev 2013-08-11 11:32:59 följande:
    Men herregud, tål ni inte skämt?? Det var ett skämt, alla barn är lika mycket värda och jag tycker folk skulle känna sig välsignade att dom får barn alls istället för att lägga vikt på kön!

Sen är jag både glad och stolt över min son , liksom jag varit glad och stolt över en dotter

Ok!
  • Anonym (sara)
    LillGris skrev 2013-08-11 11:48:05 följande:
    Fattar ärligt inte hur man är funtad när man ligger där, har fått ett alldeles perfekt litet barn, och känner.. Besvikelse?
    ingen är besviken eller ledsen över barnet man har, man är bara ledsen över barnet man aldrig fick. 
    det är skillnad.
    jag skulle inte byta bort min son mot 1000 flickor men om jag fick välja nästa gång skulle jag vilja ha en dotter.

• LillGris
    Anonym (sara) skrev 2013-08-11 12:43:13 följande:
    ingen är besviken eller ledsen över barnet man har, man är bara ledsen över barnet man aldrig fick. 

det är skillnad.

jag skulle inte byta bort min son mot 1000 flickor men om jag fick välja nästa gång skulle jag vilja ha en dotter.

Jag syftade inte på just dig, det var ju nån som skrev att hade hon inte fått en dotter skulle hon försökt igen o igen tills hon fick en. Det tyder ju på att man skulle vara besviken på det underbara lilla knytte man fått..
  • Anonym (vetinte)

Jag är tjej och jag ivll helst ha en dotter.. Och en son. Men om jag får en son ka njag ju inte skämma bort honom med nallar och sådant. Det vore lite trist. Annars är jag en pojkvlicka själv och jag skulle lära min dotter att jaga och fiska men jag vill göra tjejgrejer också, ju. 

• gbgumman

Måste nog ta min son till doktorn. Han har frivilligt tre nallar i sitt rum. hoppas det går att bota.

Svar på tråden "Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"