Loriyana skrev 2013-08-10 17:57:26 följande:
Som jag skrev tidigare, det har INGENTING med "rosa spets och barbies" att göra. Anledningen till varför många vill ha flickor är för barnbarnens skull. Som mormor och morfar är man mycket närmare sina barnbarn än som farmor och farfar. En gravid kvinna vänder sig oftast till sin mor för råd och stöd och inte sin svärmor.
Men så där är det ju inte alltid. Det ligger ju i uppfostran o hur man har varit som förälder osv. Förstår inte alls den här ständiga debatten. Är inte alla barn lika mkt människor som vi formar och bygger band med oavsett kön. Gillar man rosa o tofsar o dockor (som är fallet att många av mina vänner vill ha dörttrar) så får man väl ge sin son det så, är väl inget fel i det.
Jag har en son och jag önskade mig en flicka när ja va gravid, varför har ja ingen aning om. Inte va det för barnbarnen iaf. Nu fick jag som sagt inte det och det är inget ja nånsin ältat. Ja känner inte ens att nästa barn måste bli en tjej. Men det är jag. Och ja dömer inte andra som känner annorlunda.
Däremot blir ja ledsen av att folk dömer ut halva jordens befolkning pga vad de har mellan benen som om de skulle avgöra personligheten.
Klart man kan bli lika nära sin son! Klart ens son kan bli lika gullig och rar som vilken tjej som helst kan o båda könen kan vända sig emot sina föräldrar o stänga ute dem helt.
Och klart en son kan va så nära sin mor att mamman e delaktig i graviditet och även sen när ungen kommit.
Det gäller o inte va en otrevlig dömande ragata mot sitt barn o dess respektive gissar jag.
Min pojkvän är inte biologisk far till mitt barn men hans mamma har trots det tagit till sig både mig och sonen. Givetvis kommer jag vända mig mkt till henne den dagen ja bär hennes barnbarn i magen.. Precis som jag givetvis kommer va nära min mamma som alltid vart en god vän till mig. Det har inte min pappa så han är inte lika med i min sons liv- så enkelt är det.