• Rosa Fluff

Pullar henne i sömnen

Michelle 341 skrev 2013-09-01 11:28:19 följande:

Fattar du inte? Han hade frågat henne teoretiskt igår och sagt "Om jag hade pullat dig i sömnen vad hade du då tyckt?...." Och idag efter påtryckningar på Fl så avslöjade han att han HAR pullat henne i smyg en tid. Två skillda saker alltså, enligt er skulle det göra JÄTTEstor skillnad på hennes åsikt om hon fick reda på att faktiskt redan utfört detta och det inte bara var en teoretisk fråga, det gjorde det alltså inte.
    Om hon sagt nej då? Att hon inte tycker det är okej. Hade han i din värld begått övergrepp då? Eller är det hans rättighet som hennes kille?
  • Minxx
    Anonym (gillart) skrev 2013-09-01 11:19:01 följande:
    Det viktigaste tror jag ändå är att man inser att alla inte är ok med sådant beteende, det finns ju dem som känt sig våldtagna av liknande beteende och anmält för att de känt sig fruktansvärt utsatta. Av deras egen partner alltså! Men normalt folk känner väl ändå av varandra och vet hur man är, vad man tycker om och hur man skulle resonera?! Nu skulle jag ju också vara helt ok med liknande beteende, precis som TS sambo. Jag skulle tända på det, men jag tror ju fortfarande inte att alla andra måste göra det bara för att jag gör det.
    Det är ju det som är grejen. Om det är så oskyldigt, varför inte fråga först, när personen är vaken; är detta ok?
    Bara för att man anser sig känna sin partner väl betyder inte det att partnern implicit sagt ja till vad som helst. Och TS visste faktiskt inte, innan han hade frågat. Det står klart och tydligt i trådstarten om man läser den, "Jag vet dock inte hur hon skulle reagera". Nu har han frågat (enligt honom själv) och hon har godkänt och då är det ok. Inte innan.
    Michelle och andra utgår från att TS partner njuter men det visste ju inte TS innan han hade frågat. Jag kan tänka mig att jag inte hade tyckt det var så skönt att bli pullad om jag inte var tillräckligt våt. Inte så kul och vakna på morgonen och känna sig öm i fittan för att ens partner har tagit sig friheter för att själv få njuta.

Och till er som tycker det är helt ok, var går gränsen? Fingrar i fittan är enligt er ok, är kuk i fittan ok? Kuk i rumpan? Wetsex på sovande person? Om något inte är ok, hur vet ni, utan att ha diskuterat det, att er partner gör samma tolkning? Hen kanske tar för givet att ni skulle gilla det.
    Det enklaste sättet att ta reda på om ens partner är ok med det är att fråga innan.
  • Michelle 341
    Rosa Fluff skrev 2013-09-01 11:35:51 följande:
    Avundsjuka? Eh... Nä men jag är gärna delaktig i min och sambons sexuella samspel. Jag vill gärna njuta jag ned. Man kan ju undra hur det står till med dig som njuter av att ha sex med din SOVANDE tjej...

Han har inte sex med henne, han smeker hennes mus. Och dem har sex i vaket tillstånd.
  • Rosa Fluff
    Minxx skrev 2013-09-01 11:41:42 följande:
    Det är ju det som är grejen. Om det är så oskyldigt, varför inte fråga först, när personen är vaken; är detta ok?
    Bara för att man anser sig känna sin partner väl betyder inte det att partnern implicit sagt ja till vad som helst. Och TS visste faktiskt inte, innan han hade frågat. Det står klart och tydligt i trådstarten om man läser den, "Jag vet dock inte hur hon skulle reagera". Nu har han frågat (enligt honom själv) och hon har godkänt och då är det ok. Inte innan.
    Michelle och andra utgår från att TS partner njuter men det visste ju inte TS innan han hade frågat. Jag kan tänka mig att jag inte hade tyckt det var så skönt att bli pullad om jag inte var tillräckligt våt. Inte så kul och vakna på morgonen och känna sig öm i fittan för att ens partner har tagit sig friheter för att själv få njuta.

Och till er som tycker det är helt ok, var går gränsen? Fingrar i fittan är enligt er ok, är kuk i fittan ok? Kuk i rumpan? Wetsex på sovande person? Om något inte är ok, hur vet ni, utan att ha diskuterat det, att er partner gör samma tolkning? Hen kanske tar för givet att ni skulle gilla det.
    Det enklaste sättet att ta reda på om ens partner är ok med det är att fråga innan.
    Word!
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 11:41:07 följande:

precis av samma anledning kan man inte utgå från att alla kvinnor hade kännt sig uttnyttjade och våldtagna bara för att dem inte fått frågan om lov först. Vissa gillar det, andra inte. Ts kände tydligen sin tjej helt rätt!
    Nej precis, man kan inte utgå från något, därför ska man fråga. Och igen, TS visste inte (står tydligt i trådstarten), det var ju en himla tur för honom att hon visade sig vara ok med det. Det kunde ha varit tvärt om.
  • Mimmi02
    Att göra detta på henne utan att fråga kränker henne sexuella integritet! Det du gör skulle klassificeras som våldtäkt i rätten---- handlingar av sexuell karaktär utan  medgivande. Nu betyder det ju absolut inte att det är det du gör rent etiskt och moraliskt. Men iallafall så är det mycket farligt att kontinuerligt "flytta fram" gränsen för vad man får göra och inte utan den andra partens medgivande. 

Jag råder dig att genast tala om för henne vad du gjort och fråga henne om det är okej att du gör detta med henne.

På riktigt!!! du kan inte vet om hon tex. har blivit sexuellt utnyttjad och då skulle denna handling från dig vara ett enormt svek och mycket mentalt skadligt för henne.  Dessutom hon skulle få reda på det tex. i samband med en separation så kan det få rättsliga konsekvenser. 
  • Anonym (22)
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 11:34:01 följande:

Nej, min man har aldrig frågat och jag har aldrig sagt att han får lov att röra mig när han vill, det är liksom  en självklarhet i ett parförhållande anser vi. Och ja, min kropp är till för att tillfredställa min make precis som hans kuk nyttjas för att tillfredställa migSkrattande 

Som sagt, jag hade aldrig bett min man om tillåtelse när jag satte mig på hans nattastånd första gången men som sagt ibland vaknar han och mumlar att han inte orkar ha sex, då svarar jag bara han att han ska håll käften och sova vidare. Haha! hmm... fan jag kankske är en riktig sexförbrytare som borde spärras in? Äsch, mannen gillar att bli uttnyttjad once in a while även om han säger nej.

Ja, du har begått ett övergrepp även om din man är ok med det. Att han dessutom visat missnöje gör saken ännu värre. 

Ex: En stereotypisk våldtäktsman attackerar 10 lättklädda tjejer på väg hem från krogen. Nio av tjejerna uppskattar av förklarliga skäl inte våldtäkten. Den tionde tjejen har av någon anledning längde drömt om att bli våldtagen och njuter av våldtäkten, men det har inte våldtäktsmannen någon aning om. 10 våldtäkter har begåtts eftersom mannen medvetet hade sex med alla tjejerna utan att ha rimliga skäl att anta att de var med på det. Att sista tjejen njöt av det förändrar inte det faktum att ett brott har begåtts.

• KimPossible
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 11:17:11 följande:

Men varför i all sin dar drar du in oskyldiga barn i detta hela tiden?!?!?! Nä, man får ALDRIG röra barn varken i vaket el sovande tillstånd oavsett om det är ens egna eller ngn annans ungar. SÅKLART!!!

Så, åter till ämnet: Anledingen till att det är OK att ens man gör detta men inte en utomstående är för att lever man i ett lycklig förhållande där sex är självklart så har man ju gett tillåtelse att vilja liggga med den personen eftersom hon mer än gärna knulllar runt med sin sambo i vaket tillstånd. En utomstående man som tar sig friheten att röra en är däremot ett övergrepp eftersom hon förmodligen INTE vill ligga men den mannen, varken vaken eller sovandes. Ser ni inte själv skillnaden på att ens egen man faktiskt får gå längre än en random man man inte har intresse av? men förstår ni verkligen inte vad sexuella lekar är? han gillade att smyga med det, det var han lilla sexiga oskyldiga hemlighet, att fråga om lov hade sumpat hela grejen. Men nu vet hon ju och det är okej och det har hela tiden varit okej. Om hon uttryckt att hon inte VILL och han fortsatt DÅ hade det varit ett övrgrepp men inte i nuläget.  
    Med ett sånt resonemang så skulle ju inte våldtäkt elller utnyttjande kunna förekomma inom ett förhållande. Vilket det ju självklart kan, men du kanske inte håller med om det heller?

Har man valt att gå in i ett förhållande, så har man inget att säga till om när det gäller ens egen kropp, för partnern har alltid rätt att göra vad han vill, oavsett om man själv är med på det eller inte, är det så du tänker?  

Skrämmande i så fall, men kanske inte så förvånande från någon som säger "håll käften och sov" när hon använder sig av sin mans kropp när han sover.
    Obestämd 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Michelle 341
    Rosa Fluff skrev 2013-09-01 11:41:11 följande:
    Om hon sagt nej då? Att hon inte tycker det är okej. Hade han i din värld begått övergrepp då? Eller är det hans rättighet som hennes kille?

Nej, hade hon sagt nej så får han ju sluta med det för efter att hon väl visat misstycke är det alltid övergrepp om han gör det ändå mot hennes vilja.
  • keron
    KimPossible skrev 2013-09-01 11:47:57 följande:
    Med ett sånt resonemang så skulle ju inte våldtäkt elller utnyttjande kunna förekomma inom ett förhållande. Vilket det ju självklart kan, men du kanske inte håller med om det heller?

Har man valt att gå in i ett förhållande, så har man inget att säga till om när det gäller ens egen kropp, för partnern har alltid rätt att göra vad han vill, oavsett om man själv är med på det eller inte, är det så du tänker?  

Skrämmande i så fall, men kanske inte så förvånande från någon som säger "håll käften och sov" när hon använder sig av sin mans kropp när han sover.
    Obestämd 
Svar på tråden Pullar henne i sömnen