Anonym (gillart) skrev 2013-09-01 11:19:01 följande:
Det viktigaste tror jag ändå är att man inser att alla inte är ok med sådant beteende, det finns ju dem som känt sig våldtagna av liknande beteende och anmält för att de känt sig fruktansvärt utsatta. Av deras egen partner alltså! Men normalt folk känner väl ändå av varandra och vet hur man är, vad man tycker om och hur man skulle resonera?! Nu skulle jag ju också vara helt ok med liknande beteende, precis som TS sambo. Jag skulle tända på det, men jag tror ju fortfarande inte att alla andra måste göra det bara för att jag gör det.
Det är ju det som är grejen. Om det är så oskyldigt, varför inte fråga först, när personen är vaken; är detta ok?
Bara för att man anser sig känna sin partner väl betyder inte det att partnern implicit sagt ja till vad som helst. Och TS visste faktiskt inte, innan han hade frågat. Det står klart och tydligt i trådstarten om man läser den, "Jag vet dock inte hur hon skulle reagera". Nu har han frågat (enligt honom själv) och hon har godkänt och då är det ok. Inte innan.
Michelle och andra utgår från att TS partner njuter men det visste ju inte TS innan han hade frågat. Jag kan tänka mig att jag inte hade tyckt det var så skönt att bli pullad om jag inte var tillräckligt våt. Inte så kul och vakna på morgonen och känna sig öm i fittan för att ens partner har tagit sig friheter för att själv få njuta.
Och till er som tycker det är helt ok, var går gränsen? Fingrar i fittan är enligt er ok, är kuk i fittan ok? Kuk i rumpan? Wetsex på sovande person? Om något inte är ok, hur vet ni, utan att ha diskuterat det, att er partner gör samma tolkning? Hen kanske tar för givet att ni skulle gilla det.
Det enklaste sättet att ta reda på om ens partner är ok med det är att fråga innan.