• Michelle 341

Pullar henne i sömnen

KimPossible skrev 2013-09-01 12:33:55 följande:
    Nja, han har ju inte låtit bli att väcka henne för att han tar hänsyn till att hon inte vill bli väckt, han har låtit bli att väcka henne för att han _inte vill_ att hon ska vakna eftersom han tänder på att utnyttja henne sovandes.

Det är allt en jävla skillnad mot att "ta hänsyn" det.  

Hur vet du det? Vad jag har läst så gillar han att ta på hennes kropp, han tänder på henne oavsett om hon är vaken el sover. Han kan "inte låta bli" att pilla och smaka på hennes mus men han vill inte väcka henne. Och med tanke på att hennes reaktion på frågan var "ok, bara du inte väcker mig" så har han förmodligen anat att just väckningen hade gjort henne arg men inte det andra.
  • Michelle 341
    MrsPenn skrev 2013-09-01 12:39:36 följande:

det är nog bara Michelle som älskar sin man här, då hon tvångsrider honom i sömnen

Haha! Japp, jag rider in och tämjer min hingst Flört
  • RoxXxylicious

ja, men är det okej att taffsa på en tjej som är avdeckad på en fest?
    jag menar, i nyktert tillstånd är ni KK´s eller du vet att hon är tänd på dig.
    är det OKEJ att pilla på henne, ordet NEJ kan du ju ändå få efteråt så vem bryr sig!?

• Michelle 341
    Minxx skrev 2013-09-01 12:40:09 följande:
    Ok igen: om du och din man har ett rollspel är det inte en våldtäkt eftersom du har gett ditt medgivande. Det är detta som är det centrala. Antingen har man ett medgivande eller så har man det inte. Att få ett medgivande i efterhand räcker inte eftersom partnern lika gärna hade kunnat reagera negativt. Det vet man inte innan man frågat. Det visste inte TS, som han skriver, klart och tydligt, i trådstarten.
    Att man gillar något när man är vaken innebär inte automatiskt att man gillar det när man sover. Därför måste man ha ett medgivande.

Ja, så det var ju en jävla tur för honom att hon inte hade något emot det för annars hade jag tyckt det var ett övergrepp och det hade förmodligen tingsrätten också gjort.  Men jag utgår fran att han utgick från att det var ok och hade olika indikationer som tydde på att det var som han trodde och det har ju nu fått bekräftat dessutom.
  • Anonym (22)
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:44:49 följande:

Hur vet du det? Vad jag har läst så gillar han att ta på hennes kropp, han tänder på henne oavsett om hon är vaken el sover. Han kan "inte låta bli" att pilla och smaka på hennes mus men han vill inte väcka henne. Och med tanke på att hennes reaktion på frågan var "ok, bara du inte väcker mig" så har han förmodligen anat att just väckningen hade gjort henne arg men inte det andra.

Glöm vad TS har sagt i senare inlägg och kolla på trådstarten:

Min sambo och jag har ett bra sexliv. Jag kanske är lite mer av en sexfantast i förhållandet. Jag har nu på senaste tiden gjort en vana vid att slicka henne och pulla henne när hon sover. Vi sover nämnligen nakna. Hon har aldrig vaknat av det, mer än att hon rört sig i sömnen men då hinner jag snabbt sluta. Jag tänder på att ha någon form av sex med henne när hon sover och därför gör jag som jag gör. Jag vet dock inte hur hon skulle reagera om hon skulle vakna upp av det någon gång. Hur skulle ni reagera?

Det framgår tydligt att när TS pullade tjejen visste han inte vad hon tyckte om det. Han skulle inte ha startat tråden om han var stensäker på att hon var ok med det. Hur är det inte ett övergrepp?

• RoxXxylicious

får jag ställa en annan fråga då
    ni som anser att detta är OKEJ, ni som har barn
    om eran dotter kommer hem grinandes för att hennes pojkvän kört upp fingrarna i henne när hon sov, knullat henne eller vad han nu gjort, anser ni då att "du får bita i det sura äpplet för du är i ett förhållande då"
    eller hade ni kanske rent utav velat kastrera pojken som utfört dessa handlingar på eran tös?

• RoxXxylicious
    Anonym (22) skrev 2013-09-01 12:51:07 följande:

Glöm vad TS har sagt i senare inlägg och kolla på trådstarten:

Min sambo och jag har ett bra sexliv. Jag kanske är lite mer av en sexfantast i förhållandet. Jag har nu på senaste tiden gjort en vana vid att slicka henne och pulla henne när hon sover. Vi sover nämnligen nakna. Hon har aldrig vaknat av det, mer än att hon rört sig i sömnen men då hinner jag snabbt sluta. Jag tänder på att ha någon form av sex med henne när hon sover och därför gör jag som jag gör. Jag vet dock inte hur hon skulle reagera om hon skulle vakna upp av det någon gång. Hur skulle ni reagera?

Det framgår tydligt att när TS pullade tjejen visste han inte vad hon tyckte om det. Han skulle inte ha startat tråden om han var stensäker på att hon var ok med det. Hur är det inte ett övergrepp?

AMEN!

• Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:49:22 följande:

Ja, så det var ju en jävla tur för honom att hon inte hade något emot det för annars hade jag tyckt det var ett övergrepp och det hade förmodligen tingsrätten också gjort.  Men jag utgår fran att han utgick från att det var ok och hade olika indikationer som tydde på att det var som han trodde och det har ju nu fått bekräftat dessutom.
    Enligt svensk lag är det ett övergrepp att utföra en sexuell handling på någon som sover och därför inte kan ge sitt samtycke. Tingsrätten skulle antagligen inte ge ett ruttet lingon för hans "indikationer". Och igen, i trådstarten står det att han inte visste.
  • Michelle 341
    Anonym (22) skrev 2013-09-01 12:41:50 följande:
    Men bara för att man är i ett förhållande har man inte skrivit kontrakt på att alla former av sex alltid är ok. Det framgår inte av trådstarten att TS har goda skäl att tro att tjejen skulle uppskatta vad han gör. Att han alltid slutade innan hon vaknade tyder på att han hade sina tvivel. Alltså har han begått övergrepp. Rollspel som båda är med på kan inte alls jämföras eftersom samtycke finns. Även om ni inte har pratat om det innan och han bestämmer sig för att testa kan du säga stopp om du inte vill. Det kunde inte TS tjej. 

Har heller aldrig påstått att man genom ett förhållande skriver under att allt är ok, självklart är det inte det. Det är högst individuellt. Men förhoppningsvis känner man sin partner så pass bra att man vet vad man får och inte får utan att alltid fråga. Om man gör ngt som partner ogillar, typ som om detta gällt ett annat par och tjejen blivit totalt förfärad och sårad över samma sak hade jag inte försvarat det tyckt det var okej någonstans. Men TS tjej godkände ju detta i efterhand så innerst inne har han nog vetat att detta inte är ngt hon hade ogillat. Det som gjort han tveksam är säkert att någon han berättat detta för kallat han för en sjuk snuskpelle som borde anmälas och därför vill han ha åsikter här på Fl också. Men bara för att jag tycker det är ok, i ts fall eller i min egen relation tycker jag ju inte detta är ok i relationer generellt. Det är ju helt individuellt som sagt och bror på hur man är som person och vilken typ av förhållande man har.
  • KimPossible
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:41:24 följande:

Nä för allt spelar roll i situationen beroende på hur väl paret känner varandras intima gräns, VAD han gör med henne, hur hennes sexuella bakrgundshistoria är, hur parets sexliv är i övrigt o.s.v.  Därför kan samma sak vara ok för vissa människor men inte ok för andra, det är inte svart el vitt.

Jag och min man utgår från att våra kroppar är till för att användas av varandra i njutningssyfte. Jag har inte sagt att det är så för alla. Men det vet man ju förhoppningsvis i relationen vart gränsen går för var och en. Ts hade ju rätt angående sin sambos gräns vilket tyder på en bra relation även om han inte frågade henne rakt ut från början.
    Men då har ju du och din man ett samförstånd, vilket gör det helt ok. 

Det är ju den springande punkten här, att Ts och sambon INTE hade ett samförstånd. Då spelar det ingen roll att de känner varandra, att han TROR att hon skulle gilla det, eller att hon gillar saker när hon är vaken. Hon blev inte tillfrågad, hon fick aldrig chansen att säga nej! Inte heller att vara med på sexet själv, för den delen.
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:44:49 följande:

Hur jag vet det? Det står ju i trådstarten; "Jag tänder på att ha någon form av sex med henne när hon sover och därför gör jag som jag gör".

Där står däremot inget alls om att han gör det av hänsyn till henne, eller med hennes njutning i tankarna.

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
Svar på tråden Pullar henne i sömnen