Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:41:24 följande:
Nä för allt spelar roll i situationen beroende på hur väl paret känner varandras intima gräns, VAD han gör med henne, hur hennes sexuella bakrgundshistoria är, hur parets sexliv är i övrigt o.s.v. Därför kan samma sak vara ok för vissa människor men inte ok för andra, det är inte svart el vitt.
Jag och min man utgår från att våra kroppar är till för att användas av varandra i njutningssyfte. Jag har inte sagt att det är så för alla. Men det vet man ju förhoppningsvis i relationen vart gränsen går för var och en. Ts hade ju rätt angående sin sambos gräns vilket tyder på en bra relation även om han inte frågade henne rakt ut från början.
Men då har ju du och din man ett samförstånd, vilket gör det helt ok.
Det är ju den springande punkten här, att Ts och sambon INTE hade ett samförstånd. Då spelar det ingen roll att de känner varandra, att han TROR att hon skulle gilla det, eller att hon gillar saker när hon är vaken. Hon blev inte tillfrågad, hon fick aldrig chansen att säga nej! Inte heller att vara med på sexet själv, för den delen.
Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:44:49 följande:
Hur vet du det? Vad jag har läst så gillar han att ta på hennes kropp, han tänder på henne oavsett om hon är vaken el sover. Han kan "inte låta bli" att pilla och smaka på hennes mus men han vill inte väcka henne. Och med tanke på att hennes reaktion på frågan var "ok, bara du inte väcker mig" så har han förmodligen anat att just väckningen hade gjort henne arg men inte det andra.
Hur jag vet det? Det står ju i trådstarten;
"Jag tänder på att ha någon form av sex med henne när hon sover och därför gör jag som jag gör".
Där står däremot inget alls om att han gör det av hänsyn till henne, eller med hennes njutning i tankarna.