• Anonym (22)

Pullar henne i sömnen

Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:19:14 följande:

Eftersom ett nej alltid ska respekteras och att det alltid är ett övergrepp om man känner tvång så hoppas jag att jag bidrar till att kvinnor förstår att dem har rätt att säga nej även om dem är i en relation. Jag har heller aldrig påstått att man inte kan våldta någon i en relation, det är era slutsatser om mig inget jag har påstått.
    Men varför försvarar du TS om du faktiskt anser att man måste vara 100% säker först? Du har aldrig påstått att man aldrig kan våldta någon i en relation, men du har sagt att vi som inte skulle vara ok med vad TS gjorde är tråkiga moralkärringar och att TS inte har begått något övergrepp. Hur tror du att en ung, osäker tjej vars pojkvän gjorde någonting hon inte ville igår skulle känna sig efter att ha läst det? 
  • Rosa Fluff
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:16:32 följande:

Man ska känna varandra så pass väl att man VET att det är ok och om det visade sig att det inte var det kände man inte varandra tillräckligt uppenbarkligen och då har man gjort fel.
    Här kommer poängen som du måste inse Michelle. Han VISSTE inte. Det framgår tydligt i trådstarten. Du och din man VET att det är okej. TS gjorde inte det. Han känner inte sin flickvän så pass att han kunde vara säker. Alltså leker han jäkligt mycket med elden och han begår ett brott då han inte VET att hon samtycker.
  • Michelle 341
    Minxx skrev 2013-09-01 13:19:08 följande:
    Man kan aldrig känna sin partner till 100 procent, man kan alltså inte veta till hundra procent. Därför ska man fråga innan. Man har inget att förlora på att fråga innan. Men man har allt att förlora på att fråga efteråt.

Jo, man kan känna sin partner till 100%, det är däremot få par förunnat och därför ska man vara försikigt med att ta sig sådan friheter som TS gjort. Men nu visade sig att det inte var fel, hans tjej mår varken dåligt, har fått en sviken tillit eller känner sig våldtagen så det gick ju bra denna gången, det är ju kul för han att han får fortsätta med sin lilla konstiga sexlek med gott samvete nu Flört

Det är däremot inte att rekomendera även om jag inte i alla situationer utan undantag tycker att det är att likställa med våldtäkt utan beror helt på par och individuell gräns. Men nu har jag inte tid att tjaffsa vidare, nu ska jag förbereda inför barnens dagisstart imoron, hej då!
  • Michelle 341
    Anonym (22) skrev 2013-09-01 13:24:27 följande:
    Men varför försvarar du TS om du faktiskt anser att man måste vara 100% säker först? Du har aldrig påstått att man aldrig kan våldta någon i en relation, men du har sagt att vi som inte skulle vara ok med vad TS gjorde är tråkiga moralkärringar och att TS inte har begått något övergrepp. Hur tror du att en ung, osäker tjej vars pojkvän gjorde någonting hon inte ville igår skulle känna sig efter att ha läst det? 

Jag tycker ni är fördömmande, ni kunde ju inte heller veta vad TS tjej skulle tycka om detta så att kalla han för våldäktsman som utsätter sin tjej för övergrep är ju lika fel som att säga " ja, knulla henne i alla hål när hon sover om du tror hon gillar det" Om TS tjej skulle ogillat detta hade jag inte tyckt HON var en tråkig moralkärring, däremot dem som tycker det är helt otänkbart att NÅGON kvinna skulle uppskatta det är däremot tråkiga, fördömmande moralkärringar, förstår du skillnaden då?
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:29:14 följande:

Jo, man kan känna sin partner till 100%, det är däremot få par förunnat och därför ska man vara försikigt med att ta sig sådan friheter som TS gjort. Men nu visade sig att det inte var fel, hans tjej mår varken dåligt, har fått en sviken tillit eller känner sig våldtagen så det gick ju bra denna gången, det är ju kul för han att han får fortsätta med sin lilla konstiga sexlek med gott samvete nu Flört

Det är däremot inte att rekomendera även om jag inte i alla situationer utan undantag tycker att det är att likställa med våldtäkt utan beror helt på par och individuell gräns. Men nu har jag inte tid att tjaffsa vidare, nu ska jag förbereda inför barnens dagisstart imoron, hej då!
    Du har backat en hel del från vad du skrev från början men faktum kvarstår, utan samtycke är det ett övergrepp, sover man kan man inte ge samtycke. Och igen, Ts tjej kunde lika gärna ha reagerat annorlunda. Nej, man kan aldrig känna en annan person till 100 procent. Det faller på sin egen orimlighet, fråga vilken psykolog som helst.
    Jag hoppas att du och andra som för fram dessa åsikter tar och funderar över detta några varv till. Särskilt det som "22" skrev om vilka budskap vi ger unga, osäkra människor.
  • Anonym (22)
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:34:10 följande:

Jag tycker ni är fördömmande, ni kunde ju inte heller veta vad TS tjej skulle tycka om detta så att kalla han för våldäktsman som utsätter sin tjej för övergrep är ju lika fel som att säga " ja, knulla henne i alla hål när hon sover om du tror hon gillar det" Om TS tjej skulle ogillat detta hade jag inte tyckt HON var en tråkig moralkärring, däremot dem som tycker det är helt otänkbart att NÅGON kvinna skulle uppskatta det är däremot tråkiga, fördömmande moralkärringar, förstår du skillnaden då?
    Jag förstår mycket väl skillnaden, men när du så ihärdigt försvarar TS är det lätt att få intrycket att det inte är så självklart att det är fel att utföra sexuella handlingar utan partnerns samtycke. När TS utförde handlingen visste han inte vad tjejen tyckte om det och därför har han begått ett övergrepp. Att möjligheten fanns att tjejen var ok med det förändrar inte det faktum att han begick ett övergrepp när han gjorde det utan att veta säkert att hon ville. Det är ett solklart övergrepp och ingenting i världen ursäktar det.
  • Flygfotogen
    Anonym (H) skrev 2013-09-01 11:35:22 följande:

Du har ju problem med läsförståelse. Jag skriver inte stolt, jg frågar om råd hur folk hade reagerat!
    Stolt och stolt, därom kan man väl tvista men du har i alla fall mage att kalla folk för "gumman" i en diskussion. Det är fult.
  • molly50
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:16:32 följande:

Man ska känna varandra så pass väl att man VET att det är ok och om det visade sig att det inte var det kände man inte varandra tillräckligt uppenbarkligen och då har man gjort fel.

Men nu visste ju TS inte om det var ok med hans flickvän eftersom han inte hade frågat henne. Han gjorde det eftersom han tänder på att göra dessa saker med henne då hon sover.
    Han frågade henne först efter att ha skapat den här tråden och fått veta att det han gör inte är ok.  Annars hade han kanske inte ens bemödat sig med att fråga henne.
    TS reagerade med att bli sur över de svar han fick och skrev att han tänker fortsätta med det här ändå och struntar i vad andra tycker.
    Min 6-åring har en högre mognadsnivå än så!
    Hade han frågat sin flickvän innan han gjorde det här första gången,och då fått ok,så hade det varit en annan sak. 

Jag har själv varit med om en liknande sak med en kille som jag var vän med. (Han ville dock vara mer än vän med mig. Det var dock inte ömsesidigt)
    EFter en kväll på krogen så frågade han om han fick sova hos mig. Jag svarade ja,men att han fick ligga på soffan i så fall. Han la sig på sofan och jag i min säng.
    Senare på natten så vaknade jag av att han lagt sig bakom mig i sängen och han hade halva inne!  
    Jag hade aldrig gett honom några signaler som antytt att jag var intresserad och han frågade mig inte heller.
    Så att läsa här att en del tycker det är ok att göra så om man känner varandra väl känns,ärligt talat,skrämmande!   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Anonym (22) skrev 2013-09-01 13:40:28 följande:
    Jag förstår mycket väl skillnaden, men när du så ihärdigt försvarar TS är det lätt att få intrycket att det inte är så självklart att det är fel att utföra sexuella handlingar utan partnerns samtycke. När TS utförde handlingen visste han inte vad tjejen tyckte om det och därför har han begått ett övergrepp. Att möjligheten fanns att tjejen var ok med det förändrar inte det faktum att han begick ett övergrepp när han gjorde det utan att veta säkert att hon ville. Det är ett solklart övergrepp och ingenting i världen ursäktar det.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Pullar henne i sömnen