• Michelle 341

Pullar henne i sömnen

RoxXxylicious skrev 2013-09-01 12:47:13 följande:
    ja, men är det okej att taffsa på en tjej som är avdeckad på en fest?
    jag menar, i nyktert tillstånd är ni KK´s eller du vet att hon är tänd på dig.
    är det OKEJ att pilla på henne, ordet NEJ kan du ju ändå få efteråt så vem bryr sig!?

Nej, jag tycker inte det är samma sak att vara kk som i en relation då man förmodligen känner varandra på ett djupare plan i ett rikigt förhållande. Men kanske om det är i ett KK förhållande där dem står varandra väldigt, väldigt nära kanske? Äsch jag vet inte, och jag kan heller inte säga att det är ok i den situationen men inte i den. Nä, det är upp till par och individ inte upp till mig att bestämma. Att pilla utan att fråga är riskfyllt och det bästa är att fråga först för säkrhets skull, men nu gjorde inte TS det och hans tjej har gett samtyckte, att då kalla han för en pervers våldtäktsman är en smula överdrivet tycker jag.
  • Anonym (22)
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:00:16 följande:

Har heller aldrig påstått att man genom ett förhållande skriver under att allt är ok, självklart är det inte det. Det är högst individuellt. Men förhoppningsvis känner man sin partner så pass bra att man vet vad man får och inte får utan att alltid fråga. Om man gör ngt som partner ogillar, typ som om detta gällt ett annat par och tjejen blivit totalt förfärad och sårad över samma sak hade jag inte försvarat det tyckt det var okej någonstans. Men TS tjej godkände ju detta i efterhand så innerst inne har han nog vetat att detta inte är ngt hon hade ogillat. Det som gjort han tveksam är säkert att någon han berättat detta för kallat han för en sjuk snuskpelle som borde anmälas och därför vill han ha åsikter här på Fl också. Men bara för att jag tycker det är ok, i ts fall eller i min egen relation tycker jag ju inte detta är ok i relationer generellt. Det är ju helt individuellt som sagt och bror på hur man är som person och vilken typ av förhållande man har.

Nej, som sagt framgår det av trådstarten att TS inte innerst inne visste att hon gillade det. 

Jag har sorgligt nog sett flera trådar på FL skrivna av unga tjejer som blivit grovt utnyttjade, men tror att det inte räknas som våldtäkt eftersom förövaren råkar vara deras pojkvän. Varför tro du att unga tjejer i dagens Sverige tror att det är så? Jag tycker att du ska fundera noga på vad dina inlägg bidrar till.

• Fröken reserverad

Så här resonerar jag. Bäst är självklart att först fråga innan. Får man sig däremot ett ryck och får för sig att man ska väcka sin partner genom att smeka denne så gör man väl det lite försiktigt, får man inget gensvar så avslutar man..innan man kör in fingrarna eller hoppar på kuken.

Att fingra och sen avsluta innan partnern vaknar och dessutom gå igång på att partnern inte har någon koll låter farligt. Ska man syssla med sånt är det bäst att det sker under samförstånd.  

Både våldtäktslekar och lekar där den andre är medvetslös ska ju göras i samförstånd annars är det bara våldtäkt/ övergrepp. 

Reserverad står för upptagen.
  • Michelle 341
    RoxXxylicious skrev 2013-09-01 12:51:44 följande:
    får jag ställa en annan fråga då
    ni som anser att detta är OKEJ, ni som har barn
    om eran dotter kommer hem grinandes för att hennes pojkvän kört upp fingrarna i henne när hon sov, knullat henne eller vad han nu gjort, anser ni då att "du får bita i det sura äpplet för du är i ett förhållande då"
    eller hade ni kanske rent utav velat kastrera pojken som utfört dessa handlingar på eran tös?

Kastrerat killen helt klart! Uppenbarligen har han missbedömt situaionen gravt som gör det på henne utan att känna henne bättre och förstå att det inte är något hon gillar, ALLTID ett övergrep och tjejen inte vill vare sig hon säger nej före el efter.

Men nu har ju inte Ts tjej sagt nej efteråt utan tvärtom sagt att det är ok vilket förtar hela "övergrepsgrejen"

Som sagt, att göra en sådan sak som ts gör är RISKFYLLT och ska man ta sig den friheten så är det till att känna sin parter väldigt, väldigt väl och veta att detta inte är något hon kan bli ledsen el sårad över, man måste känna henne utan och innan och helst ska hon ju kanske uttryckt önskan om det om dem sett ngn film eller talat om en liknande händelse i ett annat sammanhang.      
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:04:50 följande:

Nej, jag tycker inte det är samma sak att vara kk som i en relation då man förmodligen känner varandra på ett djupare plan i ett rikigt förhållande. Men kanske om det är i ett KK förhållande där dem står varandra väldigt, väldigt nära kanske? Äsch jag vet inte, och jag kan heller inte säga att det är ok i den situationen men inte i den. Nä, det är upp till par och individ inte upp till mig att bestämma. Att pilla utan att fråga är riskfyllt och det bästa är att fråga först för säkrhets skull, men nu gjorde inte TS det och hans tjej har gett samtyckte, att då kalla han för en pervers våldtäktsman är en smula överdrivet tycker jag.
    Och här verkar det som att du har börjat inse hur problematiskt ditt resonemang är. Hur nära ska man vara för att det ska vara ok? Hur många år ska man ha känt varandra? Det är svårt att definiera sådana gränser eller hur? Och därför gäller alltid regeln: med samtycke är det ok, utan samtycke är det inte ok. Oavsett hur många år man har varit gifta.
  • Michelle 341
    Minxx skrev 2013-09-01 12:57:51 följande:
    Enligt svensk lag är det ett övergrepp att utföra en sexuell handling på någon som sover och därför inte kan ge sitt samtycke. Tingsrätten skulle antagligen inte ge ett ruttet lingon för hans "indikationer". Och igen, i trådstarten står det att han inte visste.

Nej jag säger ju det, han hade förmodligen blivit både anmäld och åtalad om tjejen inte ville detta men nu var det ok och det var ju tur för honom.
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:12:59 följande:

Nej jag säger ju det, han hade förmodligen blivit både anmäld och åtalad om tjejen inte ville detta men nu var det ok och det var ju tur för honom.
    Och det kunde lika gärna ha varit tvärt om. Ts visste inte. Alltså, fråga innan, inte efter.
  • Michelle 341
    Minxx skrev 2013-09-01 13:12:09 följande:
    Och här verkar det som att du har börjat inse hur problematiskt ditt resonemang är. Hur nära ska man vara för att det ska vara ok? Hur många år ska man ha känt varandra? Det är svårt att definiera sådana gränser eller hur? Och därför gäller alltid regeln: med samtycke är det ok, utan samtycke är det inte ok. Oavsett hur många år man har varit gifta.

Man ska känna varandra så pass väl att man VET att det är ok och om det visade sig att det inte var det kände man inte varandra tillräckligt uppenbarkligen och då har man gjort fel.
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 13:16:32 följande:

Man ska känna varandra så pass väl att man VET att det är ok och om det visade sig att det inte var det kände man inte varandra tillräckligt uppenbarkligen och då har man gjort fel.
    Man kan aldrig känna sin partner till 100 procent, man kan alltså inte veta till hundra procent. Därför ska man fråga innan. Man har inget att förlora på att fråga innan. Men man har allt att förlora på att fråga efteråt.
  • Michelle 341
    Anonym (22) skrev 2013-09-01 13:06:58 följande:

Nej, som sagt framgår det av trådstarten att TS inte innerst inne visste att hon gillade det. 

Jag har sorgligt nog sett flera trådar på FL skrivna av unga tjejer som blivit grovt utnyttjade, men tror att det inte räknas som våldtäkt eftersom förövaren råkar vara deras pojkvän. Varför tro du att unga tjejer i dagens Sverige tror att det är så? Jag tycker att du ska fundera noga på vad dina inlägg bidrar till.

Eftersom ett nej alltid ska respekteras och att det alltid är ett övergrepp om man känner tvång så hoppas jag att jag bidrar till att kvinnor förstår att dem har rätt att säga nej även om dem är i en relation. Jag har heller aldrig påstått att man inte kan våldta någon i en relation, det är era slutsatser om mig inget jag har påstått.
Svar på tråden Pullar henne i sömnen