KimPossible skrev 2013-09-01 11:47:57 följande:
Med ett sånt resonemang så skulle ju inte våldtäkt elller utnyttjande kunna förekomma inom ett förhållande. Vilket det ju självklart kan, men du kanske inte håller med om det heller?
Har man valt att gå in i ett förhållande, så har man inget att säga till om när det gäller ens egen kropp, för partnern har alltid rätt att göra vad han vill, oavsett om man själv är med på det eller inte, är det så du tänker?
Skrämmande i så fall, men kanske inte så förvånande från någon som säger "håll käften och sov" när hon använder sig av sin mans kropp när han sover.
Jo, våldtäkt och uttnyttjande kan absolut förekomma och är aldeles för vanligt även inom äktenskap. Så fort en partner känner sig tvingad, eller ställer upp på något den inte vill eller rent ut sagt blir våldförd så är det såklart allvarligt. Men så är det ju inte i detta fallet, eller hur? Han trodde inte hon hade ngt emot att han pullade henne i sömne eftersom hon gillar det annars och det visade sig ju att det var rätt trott av honom precis som jag misstänkte.
Och nej, jag har aldrig sagt att man inte har ngt att säga till om. tvärtom har jag sagt att ett nej alltid ska respekteras. Men att utgå från att ens partner gillar att bli smekt på natten utan att fråga tycker jag varken är perverst eller konstigt faktiskt. Snäll han är som inte väcker henne dessutom eftersom hon inte vill bli väckt.
Ngn nämde här att hon kanse blivit sexuellt uttnyttjad och en sådan här sak kan riva upp mentala sår och kvinnor kan känna sig väldigt kränkta av en sådan här sak därför är det ju vikigt att partnern känner sin tjej väl och kan utesluta dessa faktorer som skulle indikera på att tjejen INTE skulle vilja detta. Ts nämnde själv i en kommentar att om tjejen haft stark sexuell intergritet eller varit blyg annars så hade han inte gjort det så jag tycker han verkar ha rätt bra koll på läget faktiskt.