• Anonym (22)

Pullar henne i sömnen

Minxx skrev 2013-09-01 12:10:03 följande:
    Men det kan ju vara så att hon gillar analsex i vaken tillstånd och han förbereder henne när hon sover, man kan ju använda bedövande salva till exempel. Är det då ok?
    Om ens partner har druckit för mycket och däckat i badrummet, är det då ok att kissa på partnern, med argumentet att personen brukar uppskatta det i vaken tillstånd?

Kan du tänka dig att vissa personer tycker om en viss sexuell handling i vaken tillstånd men inte vill att det ska utföras på dem när de sover? Och det därför är något som man ska fråga om, innan?

Man kan bli upphetsad i sömnen, men det betyder inte att man nödvändigtvis blir det.
    Även om jag rent fysiskt skulle njuta av samlaget skulle jag i efterhand finna det extremt avtändande att min partner njuter av att ha sex med någon som inte ger någon respons. Jag skulle inte kunna fortsätta ha en sexuell relation med den personen. 
  • Michelle 341
    Rosa Fluff skrev 2013-09-01 12:14:22 följande:
    Jo rå såatte. Jag älskar att äta Kinamat. Det betyder inte att jag vill få munnen full av vårrullar när jag sover..

Hahaha! ursäkte jag tyckte det var en ganska kul liknelse faktiskt, skrattade lite när jag läste det. Skrattande

MATSEX is da shit!! Haha! 
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:13:31 följande:

Jo, våldtäkt och uttnyttjande kan absolut förekomma och är aldeles för vanligt även inom äktenskap. Så fort en partner känner sig tvingad, eller ställer upp på något den inte vill eller rent ut sagt blir våldförd så är det såklart allvarligt. Men så är det ju inte i detta fallet, eller hur? Han trodde inte hon hade ngt emot att han pullade henne i sömne eftersom hon gillar det annars och det visade sig ju att det var rätt trott av honom precis som jag misstänkte.

Och nej, jag har aldrig sagt att man inte har ngt att säga till om. tvärtom  har jag sagt att ett nej alltid ska respekteras. Men att utgå från att ens partner gillar att bli smekt på natten utan att fråga tycker jag varken är perverst eller konstigt faktiskt. Snäll han är som inte väcker henne dessutom eftersom hon inte vill bli väckt.  

Ngn nämde här att hon kanse blivit sexuellt uttnyttjad och en sådan här sak kan riva upp mentala sår och kvinnor kan känna sig väldigt kränkta av en sådan här sak därför är det ju vikigt att partnern känner sin tjej väl och kan utesluta dessa faktorer som skulle indikera på att tjejen INTE skulle vilja detta. Ts nämnde själv i en kommentar att om tjejen haft stark sexuell intergritet eller varit blyg annars så hade han inte gjort det så jag tycker han verkar ha rätt bra koll på läget faktiskt.   
    Ok vi tar det igen, i trådstarten står att han inte vet hur hon kommer att reagera, dvs han visste inte. Sover man kan man inte säga varken ja eller nej.
    Man kan inte känna sin partner till 100 procent. Det finns många som inte berättar för sin partner om tidigare erfarenheter av sexuella övergrepp. 
  • Anonym (22)

Jo, våldtäkt och uttnyttjande kan absolut förekomma och är aldeles för vanligt även inom äktenskap. Så fort en partner känner sig tvingad, eller ställer upp på något den inte vill eller rent ut sagt blir våldförd så är det såklart allvarligt. Men så är det ju inte i detta fallet, eller hur? Han trodde inte hon hade ngt emot att han pullade henne i sömne eftersom hon gillar det annars och det visade sig ju att det var rätt trott av honom precis som jag misstänkte.

Och nej, jag har aldrig sagt att man inte har ngt att säga till om. tvärtom  har jag sagt att ett nej alltid ska respekteras. Men att utgå från att ens partner gillar att bli smekt på natten utan att fråga tycker jag varken är perverst eller konstigt faktiskt. Snäll han är som inte väcker henne dessutom eftersom hon inte vill bli väckt.  

Ngn nämde här att hon kanse blivit sexuellt uttnyttjad och en sådan här sak kan riva upp mentala sår och kvinnor kan känna sig väldigt kränkta av en sådan här sak därför är det ju vikigt att partnern känner sin tjej väl och kan utesluta dessa faktorer som skulle indikera på att tjejen INTE skulle vilja detta. Ts nämnde själv i en kommentar att om tjejen haft stark sexuell intergritet eller varit blyg annars så hade han inte gjort det så jag tycker han verkar ha rätt bra koll på läget faktiskt.   
    Kan du kommentera på mitt exempel med de 10 våldtäkterna? Tycker nämligen att det är ytterst relevant här. Situationen är att TS har begått ett övergrepp, men att hans tjej är ok med det. Han är för den sakens skull inte oskyldig. Ett brott blir inte ogjort för att förövaren i efterhand får reda på att offret inte hade någonting emot det. Antingen sker ett övergrepp eller så sker inte ett övergrepp vid en viss tidpunkt. Vad som händer efter är irrelevant.
  • KimPossible

Så var ska gränsen gå? Du säger ju emot dig själv här. Antingen anser man att våldtäkt och utnyttjande kan förekomma även i förhållanden, eller så anser man att ens kropp är till för partnern att göra vad den vill med, bara för att man brukar gilla vissa saker i vaket tillstånd 

Det öppnar ju även upp för att droga sin partner och göra lite hur som helst. Hon gillar ju  wetsex i vaket tillstånd, klart man kan köra det även när hon sover. Men för säkerhets skull så hon inte börjar tjafsa så drogar jag ner henne.  

Så länge man har en ömsesidig överenskommelse är allt lugnt, men så fort någon tar bort rätten för den andra att säga NEJ, så är det faktiskt inte ok. Att det ska vara så svårt att begripa.  
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    Minxx skrev 2013-09-01 12:10:03 följande:
    Men det kan ju vara så att hon gillar analsex i vaken tillstånd och han förbereder henne när hon sover, man kan ju använda bedövande salva till exempel. Är det då ok?
    Om ens partner har druckit för mycket och däckat i badrummet, är det då ok att kissa på partnern, med argumentet att personen brukar uppskatta det i vaken tillstånd?

Kan du tänka dig att vissa personer tycker om en viss sexuell handling i vaken tillstånd men inte vill att det ska utföras på dem när de sover? Och det därför är något som man ska fråga om, innan?

Man kan bli upphetsad i sömnen, men det betyder inte att man nödvändigtvis blir det.
    {#emotions_dlg.flower}
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:15:16 följande:

Men nu har han ju frågat henne?! Så det är inte problemet längre. Har hon sagt hon inte gillat det får han ju sluta från och med nu och be om förlåt för att han drog fel slutsatser från början. Inte mer med det.
    Ja nu ja, men innan hade han inte det, det är det som är problemet. Fråga din partner innan du utför sexuella handlingar på personen när hen sover. Inte efter. Helt enkelt.
  • KimPossible
    KimPossible skrev 2013-09-01 12:19:34 följande:
    Så var ska gränsen gå? Du säger ju emot dig själv här. Antingen anser man att våldtäkt och utnyttjande kan förekomma även i förhållanden, eller så anser man att ens kropp är till för partnern att göra vad den vill med, bara för att man brukar gilla vissa saker i vaket tillstånd 

Det öppnar ju även upp för att droga sin partner och göra lite hur som helst. Hon gillar ju  wetsex i vaket tillstånd, klart man kan köra det även när hon sover. Men för säkerhets skull så hon inte börjar tjafsa så drogar jag ner henne.  

Så länge man har en ömsesidig överenskommelse är allt lugnt, men så fort någon tar bort rätten för den andra att säga NEJ, så är det faktiskt inte ok. Att det ska vara så svårt att begripa.  
    Suck. det klipptes bort en mening;

Hur ska bevisbördan se ut vid våldtäkt om man fortfarande anser att det vanliga och normala är att ens partner får göra vad den vill med en när man sover, utan att kolla om man vill? Det lär bli detsamma som frikännande per automatik.  
  • Michelle 341

För att förtydliga min ståndpunkt: Att röra någon på ett sexuellt vis i sömnen utan medtycke är inget jag rekomenderar då det kan slå helt fel och splittra hela relationen om kvinnan känner sig utsatt. Men det betyder inte att jag kan ha förståelse för Ts om han nu känner sin tjej väl och utgår från att hon inte har något emot det, om dem levt ihop länge så borde han ju veta hennes gränser utan att fråga om dem då dem kan framkomma i andra sammanhang än genom en direkt fråga Jag tycker han verkar ha tagit hänsyn til henne eftersom han låtit bli att väcka henne eftersom hon inte vill bli väckt, han verkar ha bra indikationer på hur långt han kan gå och nu har han ju frågat henne och fått godkännandet som ni alla kan ju sluta hacka på Ts nu. Kanske kan det vara så också att min förstålse sträcker sig längre då jag och min man har en relation där vi tänder på att uttnyttja varandra, eller ja jag utgår från att min man gillar det då han inte sagt annat i alla fall Flört

Och jag hade själv inte brytt mig om jag levt med en man som pullat mig i sömnen, om jag vaknat och sagt nej och han fortsatt hade jag däremot tyckt det var fel.   

• MrsPenn

Absolut! Jag skulle främst känna mig otroligt sårbar, förnedrad och LURAD att någon jag älskar nyttjar mig i sovande tillstånd. Jag skulle aldrig någonsin kunna lita på personen igen. Den som jag älskar och den som bör älska mig och värna om mig utnyttjar mig för sina egna lustar?? Sjukt. Skulle absolut inte tänka "wow personen blir så kåt på mig att han inte kan hejda sig"...

Anonym (22) skrev 2013-09-01 12:15:27 följande:
    Även om jag rent fysiskt skulle njuta av samlaget skulle jag i efterhand finna det extremt avtändande att min partner njuter av att ha sex med någon som inte ger någon respons. Jag skulle inte kunna fortsätta ha en sexuell relation med den personen. 

Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
Svar på tråden Pullar henne i sömnen