• MrsPenn

Pullar henne i sömnen

Jaja, äntligen föll poletten ner.

Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:27:00 följande:
    För att förtydliga min ståndpunkt: Att röra någon på ett sexuellt vis i sömnen utan medtycke är inget jag rekomenderar då det kan slå helt fel och splittra hela relationen om kvinnan känner sig utsatt. Men det betyder inte att jag kan ha förståelse för Ts om han nu känner sin tjej väl och utgår från att hon inte har något emot det, om dem levt ihop länge så borde han ju veta hennes gränser utan att fråga om dem då dem kan framkomma i andra sammanhang än genom en direkt fråga Jag tycker han verkar ha tagit hänsyn til henne eftersom han låtit bli att väcka henne eftersom hon inte vill bli väckt, han verkar ha bra indikationer på hur långt han kan gå och nu har han ju frågat henne och fått godkännandet som ni alla kan ju sluta hacka på Ts nu. Kanske kan det vara så också att min förstålse sträcker sig längre då jag och min man har en relation där vi tänder på att uttnyttja varandra, eller ja jag utgår från att min man gillar det då han inte sagt annat i alla fall Och jag hade själv inte brytt mig om jag levt med en man som pullat mig i sömnen, om jag vaknat och sagt nej och han fortsatt hade jag däremot tyckt det var fel.   

Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • MrsPenn

När jag läste lite noggrannare märkte jag att det gjorde den inte alls.

MrsPenn skrev 2013-09-01 12:29:01 följande:
    Jaja, äntligen föll poletten ner.

• Minxx
    För att förtydliga min ståndpunkt: Att röra någon på ett sexuellt vis i sömnen utan medtycke är inget jag rekomenderar då det kan slå helt fel och splittra hela relationen om kvinnan känner sig utsatt. Men det betyder inte att jag kan ha förståelse för Ts om han nu känner sin tjej väl och utgår från att hon inte har något emot det, om dem levt ihop länge så borde han ju veta hennes gränser utan att fråga om dem då dem kan framkomma i andra sammanhang än genom en direkt fråga Jag tycker han verkar ha tagit hänsyn til henne eftersom han låtit bli att väcka henne eftersom hon inte vill bli väckt, han verkar ha bra indikationer på hur långt han kan gå och nu har han ju frågat henne och fått godkännandet som ni alla kan ju sluta hacka på Ts nu. Kanske kan det vara så också att min förstålse sträcker sig längre då jag och min man har en relation där vi tänder på att uttnyttja varandra, eller ja jag utgår från att min man gillar det då han inte sagt annat i alla fall Flört

Och jag hade själv inte brytt mig om jag levt med en man som pullat mig i sömnen, om jag vaknat och sagt nej och han fortsatt hade jag däremot tyckt det var fel.   
    Ok, igen: i sömnen kan man inte säga varken ja eller nej. Därför ska man fråga innan så att man är helt säker på att det är ok. Det hade TS inte gjort, så som det framgår klart och tydligt i trådstarten. Han visste inte. Rena turen att hon var ok med det. Vad skulle du tycka om det hade visat sig att hon inte var ok med det? Hade det då helt plötsligt varit ett övergrepp?
    Det handlar inte om att "hacka" på honom utan om principen att man inte ska göra något sexuellt med en person som inte kan säga ja eller nej. Att man kan säga något i efterhand räcker inte.

• KimPossible
    För att förtydliga min ståndpunkt: Att röra någon på ett sexuellt vis i sömnen utan medtycke är inget jag rekomenderar då det kan slå helt fel och splittra hela relationen om kvinnan känner sig utsatt. Men det betyder inte att jag kan ha förståelse för Ts om han nu känner sin tjej väl och utgår från att hon inte har något emot det, om dem levt ihop länge så borde han ju veta hennes gränser utan att fråga om dem då dem kan framkomma i andra sammanhang än genom en direkt fråga Jag tycker han verkar ha tagit hänsyn til henne eftersom han låtit bli att väcka henne eftersom hon inte vill bli väckt, han verkar ha bra indikationer på hur långt han kan gå och nu har han ju frågat henne och fått godkännandet som ni alla kan ju sluta hacka på Ts nu. Kanske kan det vara så också att min förstålse sträcker sig längre då jag och min man har en relation där vi tänder på att uttnyttja varandra, eller ja jag utgår från att min man gillar det då han inte sagt annat i alla fall Flört

Och jag hade själv inte brytt mig om jag levt med en man som pullat mig i sömnen, om jag vaknat och sagt nej och han fortsatt hade jag däremot tyckt det var fel.   
    Nja, han har ju inte låtit bli att väcka henne för att han tar hänsyn till att hon inte vill bli väckt, han har låtit bli att väcka henne för att han _inte vill_ att hon ska vakna eftersom han tänder på att utnyttja henne sovandes.

Det är allt en jävla skillnad mot att "ta hänsyn" det.  
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Michelle 341
    Anonym (22) skrev 2013-09-01 12:19:14 följande:
    Kan du kommentera på mitt exempel med de 10 våldtäkterna? Tycker nämligen att det är ytterst relevant här. Situationen är att TS har begått ett övergrepp, men att hans tjej är ok med det. Han är för den sakens skull inte oskyldig. Ett brott blir inte ogjort för att förövaren i efterhand får reda på att offret inte hade någonting emot det. Antingen sker ett övergrepp eller så sker inte ett övergrepp vid en viss tidpunkt. Vad som händer efter är irrelevant.

JO, jag tycker fortfarande det är ett brott som man ska sätta dit han för inte för den enskilda villiga kvinnans skull utan för att stoppa han ifrån att våldta andra kvinnor som inte lika villiga eftersom risken är stor att han fortsätter våldta kvinnor om han gjort det 10 ggr redan. Men grattis till tjejen som fått uppleva sin dröm ändå på något vis. 

Tycker dock fortfarande inte det är samma sak som i en relation. Om jag och min man har ett rollspel där han "våldtar" mig så om jag gillar det och är med på det tycker jag inte det kan räknas som våldtäkt.

Om han pullar sin tjej i smyg i tron att det är ok för han vet vad hon gillar och inte gillar och känner till hennes begränsningar och han i efterhand får bekräftat det han anade, att det var ok för henne så kan jag inte se att ett brott begåtts nej.
  • FREHNI

Tjadu, med tanke på att du verkligen rakt av BARA gör detta för egen vinning, UTAN hennes vetskap och samtycke, UTAN att ens berätta det för henne eller ens bry dig om att fråga- OCH med tanke på att du avslutar om hon skulle märka det- vilket får mig att tänka på att du fullständigt skiter i om hon gillar det eller inte- får mig att bara säga;

ÄCKLIGT OCH MOTBJUDANDE!  

• MrsPenn
    Anonym (H) skrev 2013-09-01 07:49:35 följande:
    Det visar bara att ni inte älskar era män

det är nog bara Michelle som älskar sin man här, då hon tvångsrider honom i sömnen
  • Minxx
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:34:46 följande:

JO, jag tycker fortfarande det är ett brott som man ska sätta dit han för inte för den enskilda villiga kvinnans skull utan för att stoppa han ifrån att våldta andra kvinnor som inte lika villiga eftersom risken är stor att han fortsätter våldta kvinnor om han gjort det 10 ggr redan. Men grattis till tjejen som fått uppleva sin dröm ändå på något vis. 

Tycker dock fortfarande inte det är samma sak som i en relation. Om jag och min man har ett rollspel där han "våldtar" mig så om jag gillar det och är med på det tycker jag inte det kan räknas som våldtäkt.

Om han pullar sin tjej i smyg i tron att det är ok för han vet vad hon gillar och inte gillar och känner till hennes begränsningar och han i efterhand får bekräftat det han anade, att det var ok för henne så kan jag inte se att ett brott begåtts nej.
    Ok igen: om du och din man har ett rollspel är det inte en våldtäkt eftersom du har gett ditt medgivande. Det är detta som är det centrala. Antingen har man ett medgivande eller så har man det inte. Att få ett medgivande i efterhand räcker inte eftersom partnern lika gärna hade kunnat reagera negativt. Det vet man inte innan man frågat. Det visste inte TS, som han skriver, klart och tydligt, i trådstarten.
    Att man gillar något när man är vaken innebär inte automatiskt att man gillar det när man sover. Därför måste man ha ett medgivande.
  • Michelle 341
    KimPossible skrev 2013-09-01 12:19:34 följande:
    Så var ska gränsen gå? Du säger ju emot dig själv här. Antingen anser man att våldtäkt och utnyttjande kan förekomma även i förhållanden, eller så anser man att ens kropp är till för partnern att göra vad den vill med, bara för att man brukar gilla vissa saker i vaket tillstånd 

Det öppnar ju även upp för att droga sin partner och göra lite hur som helst. Hon gillar ju  wetsex i vaket tillstånd, klart man kan köra det även när hon sover. Men för säkerhets skull så hon inte börjar tjafsa så drogar jag ner henne.  

Så länge man har en ömsesidig överenskommelse är allt lugnt, men så fort någon tar bort rätten för den andra att säga NEJ, så är det faktiskt inte ok. Att det ska vara så svårt att begripa.  

Nä för allt spelar roll i situationen beroende på hur väl paret känner varandras intima gräns, VAD han gör med henne, hur hennes sexuella bakrgundshistoria är, hur parets sexliv är i övrigt o.s.v.  Därför kan samma sak vara ok för vissa människor men inte ok för andra, det är inte svart el vitt.

Jag och min man utgår från att våra kroppar är till för att användas av varandra i njutningssyfte. Jag har inte sagt att det är så för alla. Men det vet man ju förhoppningsvis i relationen vart gränsen går för var och en. Ts hade ju rätt angående sin sambos gräns vilket tyder på en bra relation även om han inte frågade henne rakt ut från början.
  • Anonym (22)
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 12:34:46 följande:

Men bara för att man är i ett förhållande har man inte skrivit kontrakt på att alla former av sex alltid är ok. Det framgår inte av trådstarten att TS har goda skäl att tro att tjejen skulle uppskatta vad han gör. Att han alltid slutade innan hon vaknade tyder på att han hade sina tvivel. Alltså har han begått övergrepp. Rollspel som båda är med på kan inte alls jämföras eftersom samtycke finns. Även om ni inte har pratat om det innan och han bestämmer sig för att testa kan du säga stopp om du inte vill. Det kunde inte TS tjej. 
Svar på tråden Pullar henne i sömnen