molly50 skrev 2013-09-02 14:23:36 följande:
Om jag är pryd,sur och tråkig för att jag inte skulle uppskatta om min man utförde sexuella handlingar eller försökte ha samlag med mig när jag sover,ja då är jag väl det då.
Men jag har varit utsatt för ett övergrepp av en man som trodde sig äga mig och min kropp och som kröp ner i min säng,trots att jag sagt nej och försökte stoppa in den i mig när jag sov.
Därför skulle jag inte uppskatta att min man skulle göra något sådant,även om jag litar på honom till 110%.
Det ger mig helt enkelt för många negativa minnen.
För övrigt så älskar jag sex och det gör mig inget om han väcker mig med sina smekningar och att det leder till att vi båda får en skön stund.
Men om han skulle göra som TS och göra allt detta och försöka undvika att väcka mig för att HAN ska få njuta av att utföra sexuella handlingar på mig när jag sover,det hade jag inte uppskattat. Det tycker jag är respektlöst till tusen! För att inte tala om korkat!
Kanske börjar vi förstå varandra.
Först och främst vill jag beklaga dina erfarenheter av övergrepp. Jag har all förståelse för att det skulle kunna framkalla negativa minnen, om någon "tror" sig äga dig.
Dock tror jag, med många andra, att det är väldigt få män/kvinnor i förhållanden, som tror sig äga sin parter, och få som känner sig ägda av sin älskade.
På samma sätt som du tycks lita på din nuvarande partner.
Sen tycker jag även att det är helt i sin ordning, att säga ifrån, bli arg, och tycka det är oerhört respektlöst och även korkat. Det har jag all förståelse för.
Det jag främst vänder mig emot, är att så många skriker VÅLDTÄKT! Om man tycker detta är våldtäkt, så vet man endera inte vad kärlek är, eller så vet man inte vad våldtäkt är.