Haskel skrev 2013-09-02 12:38:47 följande:
Jag och min fru smeker ibland varandra, när den andre sover. Inte alltid med intention av att den andre ska vakna. Utan för att vi tycker om varandra kroppar. Ibland vaknar den andre, ibland inte. Båda är dock medvetna om att detta sker emellanåt.
DOCK, kan varken hon eller jag ge vårat samtycke, vid de tillfällen det händer. Enligt ditt resonemang bör vi ju ändå hamna i fängelse båda två, för våldtäkt.
TS har meddelat sin flickvän, som gett sitt "samtycke". Men lik förbaskat tjatar ni om våldtäkt!
Precis på samma sätt som inom BDSM, i många fall. Man ger den andre tillåtelse att binda, sätta munkavle. Man kan inte säga JA, eller NEJ under själv akten. MEN MAN LITAR PÅ VARANDRA!!!
Min fru får smeka mig när jag sover, av den enkla anledningen, ATT JAG LITAR PÅ HENNE.
Men ni har ju gett samtycke.. Även fast det inte sker just, precis då. Ni är medvetna om att det kan ske när ni sover.
Jag har inte sagt att TS är en våldtäktsman. Jag har enbart sagt att man ska tänka sig för innan man utför en sådan handling då det kan ses och upplevas som ett övergrepp. Även fast man tycker sig känna sin partner väl så är det väl aldrig okej att göra något utan den andres tillåtelse? Du vet att din fru ibland smeker dig och är okej med det. Hon vet att du ibland smeker henne och är okej med det. Ni vet inte när det sker alla gånger, men ni har gett okej till att de gånger det sker så är det just, okej.
I TS fall antog han bara att det kunde vara okej, han fick rätt när han frågade nu i efterhand, men han visste det inte från början- det är det som inte är okej och som kan ses som ett övergrepp. Hänger du med?
Jag skulle eventuellt inte ha något emot att min man utförde sexuella handlingar på mig när jag sov, men då förutsätter jag att det är något han har checkat av innan på något sätt, inte att han bara förutsätter att han rätt till min kropp när, hur och var han vill.