• Anonym (Skönt)

Pullar henne i sömnen

Anonym (22) skrev 2013-09-02 11:27:33 följande:
    Det skulle antagligen inte bli mycket av den anmälan, nej, men det betyder inte att inget brott har begåtts, utan att det är svårt att bevisa vad som har hänt. 
    Det blir inget av den anmälan eftersom det inte finns något offer. Det finns de som tänder på att bli våldtagna (vilket jag absolut inte kan förstå) och de som hjälper dessa med deras önskan riskerar ju att åka dit på det naturligtvis...och kan göra det om det går för långt eller om den "utsatte" vill jävlas. Fast den "utsatte" kommer ju ingenstans med att säga till polisen att hon/han blivit våldtagen och att denne tyckte det var okej.

"Brottet" i det här fallet är ju att ts inte frågade och inte själva handlingen i sig. Klumpigt gjort av ts, men inte olagligt eftersom ts sambo inte tycker att det är fel att han gör så. Det har inget med bevisföring att göra.
  • Anonym (Skönt)
    Haskel skrev 2013-09-02 11:53:42 följande:
    Visst är det larvigt! Men inte larvigare än att tjata om "lagbrott" i TS fall. Eller vad säger du/ni om människor som ägnar sig åt bdSM, är det också ett lagbrott? Enligt svensk lag får man aldrig slå sin partner!

Om ni själva skulle uppleva det som kränkande om eran partner smekte er när ni sov, så måste man inte tjata om våldtäkt och lagbrott. Ge istället er syn på saken genom att förklara för TS att han bör sluta då hans tjej kan känna sig kränkt. Han bör även tänka på att risken finns, att han blir anmäld.
    Att smeka sin sovande fru, är inte att tolka som ett "samhällsbrott"!

På samma sätt är inte heller sexvägran ett samhällsbrott, inte heller hot. Dock kan man bli anmäld och dömd för hot, om det upplevs som obehagligt/kränkande för den andre parten. Dock osannolikt att anmälan skulle leda någonstans.
  • Anonym (Muhaha)

Han gjorde exakt det du håller på med ts. Men han kände till min historia om att jag blivit utnyttjad tidigare vilke gjorde det hela riktigt vidrigt. Jag sade till på skarpen första ggn. När det hände igen kunde jag ha anmält, men jag valde att lägga mig med en av hans bästa vänner istället. Det tog fullständigt knäcken på honom. Precis som jag hade förutsett.

Om jag känner ånger?
    Inte det minsta.

• Rosa Fluff
    Visst är det larvigt! Men inte larvigare än att tjata om "lagbrott" i TS fall. Eller vad säger du/ni om människor som ägnar sig åt bdSM, är det också ett lagbrott? Enligt svensk lag får man aldrig slå sin partner!

Om ni själva skulle uppleva det som kränkande om eran partner smekte er när ni sov, så måste man inte tjata om våldtäkt och lagbrott. Ge istället er syn på saken genom att förklara för TS att han bör sluta då hans tjej kan känna sig kränkt. Han bör även tänka på att risken finns, att han blir anmäld.

På samma sätt är inte heller sexvägran ett samhällsbrott, inte heller hot. Dock kan man bli anmäld och dömd för hot, om det upplevs som obehagligt/kränkande för den andre parten. Dock osannolikt att anmälan skulle leda någonstans.
    Vid bdSM är båda parter med på noterna. Båda samtycker till leken innan den utförs.

Att utföra sexuella handlingar på en SOVANDE människa som inte godkänt handlingarna ÄR ett lagbrott .

refererar till en länk igen: www.hoppstockholm.se/valdtakt/
  • Knall

Fast nu spelar du dum.. Bdsm görs (förhoppningsvis) med samtycke mellan två, eller fler, individer.. Att utsätta någon som sover för "sexuell lek" utan den personens vetskap är en annan.

Om personen som utför den sexuella handlingen, gör det med intentionen att partnern ska vakna och "joina in" är en grej. Han eller hon kan då antingen ge samtycke eller be den andre dra åt helvete, för personen får rätten att bestämma över sin kropp.

Men utförs den sexuella handlingen med intentionen att partnern INTE ska vakna eller ens veta om vad som sker så ÄR det ett övergrepp.

En del är okej med det, andra inte.

Man får inte utnyttja någon som sover på en fest, varför skulle det vara skillnad pga att man är tillsammans...?
  • Rosa Fluff

Och även om det antagligen inte skulle leda till åtal gör det inte saken mer rätt.

Mängder av överfall, misshandlar, våldtäkter, stölder, läggs ner. Blir det därför rätt att göra dessa saker?? 

Men den dagen er dotter kommer hem, helt förstörda storgråtandes och berättar för er att hennes pojkvän som hon älskar mest av allt pullat henne och utfört oralsex på henne medans hon sover antar jag att era svar kommer vara: "Men lilla gumman, det förstår du väl att han TRODDE ni kände varann så pass väl. Han TRODDE det var okej att han gjorde så. Så, torka tårarna nu. Nu vet han ju att han inte får göra så mer. Ingen skada skedd."

TS hade väldig tur att hans tjej inte tar illa upp. Men han gamblade med henne. Han kunde lika gärna gett henne men för livet.. Att folk sitter här och bagatelliserar handlingarna gör mig illamående. Kräks

Nu lämnar jag tråden.  

• Anonym (Skönt)
    Rosa Fluff skrev 2013-09-02 12:04:58 följande:
    Vid bdSM är båda parter med på noterna. Båda samtycker till leken innan den utförs.

Att utföra sexuella handlingar på en SOVANDE människa som inte godkänt handlingarna ÄR ett lagbrott .

refererar till en länk igen: www.hoppstockholm.se/valdtakt/
    Vart vill du komma? Ts gjorde fel, han vet det nu...ska vi ta reda på vem han och hans sambo är och tvinga sambon att känna sig kränkt så hon kan anmäla honom? ...eller ska vi anmäla honom?

Jag kan tala för mig själv och min man, vi skulle inte känna oss kränkta i den situationen (jag har visat honom tråden). Som jag skrev innan så skulle jag bli ledsen pga att han inte ville löpa linan ut så vi kunde ha ett skönt samlag, men inte känna mig kränkt. Jag var ganska säker på att han skulle känna samma sak och jag hade rätt. Vad som är okej och inte okej ÄR upp till varje individ att avgöra. Ni kan inte komma och säga att det är ett övergrepp på ts sambo om hon inte känner det så, däremot kan ni säga att det är en ytterst dum sak att göra eftersom partnern KAN känna sig kränkt. Älskar man sin partner så vill man verkligen inte kränka denne, så för att vara riktigt säker så bör man fråga innan man gör nåt liknande.
  • Toboas

Jag antar att ni som stöder TS i det här fallet också till 100% backar upp killar som har sex med tjejer som är medvetslösa från intag av alkohol eller andra droger - naturligtvis givet att det är tjejer som tidigare har haft sex och kan antas ha gillat det.

Ifall ni tycker det är någon fundamental skillnad så får ni gärna klargöra den.

Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Anonym (Skönt)
    Rosa Fluff skrev 2013-09-02 12:16:51 följande:
    Och även om det antagligen inte skulle leda till åtal gör det inte saken mer rätt.

Mängder av överfall, misshandlar, våldtäkter, stölder, läggs ner. Blir det därför rätt att göra dessa saker?? 

Men den dagen er dotter kommer hem, helt förstörda storgråtandes och berättar för er att hennes pojkvän som hon älskar mest av allt pullat henne och utfört oralsex på henne medans hon sover antar jag att era svar kommer vara: "Men lilla gumman, det förstår du väl att han TRODDE ni kände varann så pass väl. Han TRODDE det var okej att han gjorde så. Så, torka tårarna nu. Nu vet han ju att han inte får göra så mer. Ingen skada skedd."

TS hade väldig tur att hans tjej inte tar illa upp. Men han gamblade med henne. Han kunde lika gärna gett henne men för livet.. Att folk sitter här och bagatelliserar handlingarna gör mig illamående. Kräks

Nu lämnar jag tråden.  
    Det är ju en helt annan sak, för där finns det ett offer som känner sig kränkt...det är ju just kränkningen som gör skillnaden!

Det handlar inte om att bagatellisera handlingen, det är inte vi utan ts sambo som bagatelliserat dem. I och med att hon godkänt handlingen så finns det inget vi kan göra åt det. Det finns inget brott att anmäla!

Det är faktiskt en rätt stor sak att anklaga nån för att ha övergripit sig på sin sambo med...många kallade dessutom ts för våldtäktsman här, det tycker jag är vidrigt! 

• Anonym (22)
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 12:28:04 följande:
    Det är ju en helt annan sak, för där finns det ett offer som känner sig kränkt...det är ju just kränkningen som gör skillnaden!

Det handlar inte om att bagatellisera handlingen, det är inte vi utan ts sambo som bagatelliserat dem. I och med att hon godkänt handlingen så finns det inget vi kan göra åt det. Det finns inget brott att anmäla!

Det är faktiskt en rätt stor sak att anklaga nån för att ha övergripit sig på sin sambo med...många kallade dessutom ts för våldtäktsman här, det tycker jag är vidrigt! 

Men förövaren vet ju inte att offret inte känner sig kränkt när brottet utförs. Våldtäktsmannen gör exakt samma sak med exakt samma syfte både med tjejen som inte vill bli våldtagen och tjejen som njuter av att bli våldtagen. En person kanske inte har något emot att någon tar sedlarna ur hans plånbok, men eftersom förövaren inte vet det är det fortfarande stöld.
Svar på tråden Pullar henne i sömnen