HasseA skrev 2013-09-02 16:58:25 följande:
Ja, TS partner sover, så i det fallet är det ju inte för hennes skull, utan för hans egen. Men så är det ju inte alltid - men det skriks VÅLDTÄKT till alla, liksom, i denna tråd.
Jag skrev i ett tidigt inlägg i denna tråd att jag en gång utan tidigare diskussioner eller överenskommelser smekte min kvinna när hon sov, och hon vaknade i princip av att hon kom - vilket ju vara ganska exakt vad jag hade hoppats på. Så jag är en vidrig våldtäktsman enligt många här.
Hon hade kunnat bli sur på mig, det var en chans jag tog, men jag trodde ju inte det. Jag kände henne rätt väl. Men överenskommet var det inte.
Många i denna tråd hade sparkat ut tänderna på sin partner, slängt ut honom i trappan, och polisanmält honom - enligt hur de själva uttrycker sig iaf. Men personligen tycker jag att du pekar på en stor skillnad, just för vems skull man gör en sak.
FÖR MIG skulle det vara okej om min man tog på mig när jag sover i syfte att tillfredsställa sig själv. Jag skulle utgå från att han hade ett behov av att bli sexuellt tillfredsställd och egentligen vill ha min hjälp men inte ville väcka mig. Han behöver inte fråga mig och inte helt omöjligt kanske jag fick nöjet att ha en extra erotisk dröm samtidigt.

Fast detta gäller bara mig, alla är vi olika och det är just det jag vill få fram. Det den ena tycker är ett övergrepp kan vara okej för nån annan.
Antagligen (förhoppningsvis) har ts och hans sambo ett sånt förhållande att han var rätt säker på att det faktiskt var okej...och han hade ju rätt! Då tycker jag att det är grovt att kalla honom för våldtäktsman, min man hade i alla fall inte varit det om han gjort samma sak på mig! hade min man gjort så mot mig så är jag rätt säker på att han vetat att det faktiskt är okej för mig.