Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 11:12:47 följande:
Jo jag håller med dig och det har jag också skrivit, men han hade tur (eller kände sin sambo så väl) och har en sambo som tillät det. Då blir det ju bara löjligt när mobben här kommer och skriker att han är en våldtäktsman.
Hur blir det om jag börjar smeka min man när han sover, med syfte att väcka honom, om han då inte vaknar och jag fortsätter med mig själv istället? Klart jag blir kåt av att smeka honom och vill bli klar. Har jag ofredat honom då eller har jag respekterat honom och låtit honom sova vidare? Ska man hårddra det ni säger så ska jag väcka honom först och sedan börja smeka honom...hur många gör så?
TUR är ordet. Det är inget man ska lita på till 100%
Ditt SYFTE är att
väcka din karl med smek. När han inte vaknar fortsätter du på dig själv. Ditt SYFTE är inte att antasta din sambo i sömnen. Ditt SYFTE är inte att tillfredsställa dig själv med din sovande sambo som verktyg.
En jätte skillnad mot det TS gjort och hans syfte till handlingarna.
En liknelse kan även vara att köper jag cigg till min 17- åriga son (har ingen 17 årig son) utför jag ett lagbrott. Även om varken jag eller sonen ser oss som offer säger
LAGEN att jag är skyldig.
Laddar jag ner filmer för att jag tycker Ipred lagen är larvig utför jag fortfarande ett
LAGBROTT.
Antastar jag min sovande pojkvän utan hans vetenskap och utan att ge honom chans till medgivande utför jag ett
LAGBROTT.
Jag säger inte att TS är en våldtäktsman trots att jag tyckte ett inlägg där det nämndes hade sin ironiska poäng.
Men ingen borde nånsin försvara hans beteende och förminska det. För det är när dessa saker förminskas som små saker som samhället blir mer och mer toleranta mot sexuella övergrepp. Det händer att människor frias trots att de våldtagit handikappade offer som inte kunnat säga nej. Folk har blivit friade för att tjejen var för berusad, hade för korta kläder på sig eller för att hon sov.
Det är inte okej och man ska ALLTID veta att partnern godtar beteendet innan man påbörjar handlingar. Vet man inte efter första gången gör man inte om det fören man pratat med partnern och fått klartecken.