• LillGris

Pullar henne i sömnen

hejjr skrev 2013-09-01 23:41:02 följande:
    Min förra tjej sa till mig att hon gick igång på att bli knullad när hon sov, och vakna upp av att jag var inne i henne. Det hände tyvärr bara en gång (pga jag sover väldigt bra), och det gillade hon som fan.

Räknas det då som samtycke om vi hade pratat om det innan? Skulle jag kunna ha legitimt blivit anmäld för våldtäckt? 

Om ni pratat om det innan och hon gett sin tillåtelse, så är det samtycke ja.
  • Anonym (Skönt)
    Rosa Fluff skrev 2013-09-01 22:44:26 följande:
    Det här var nog ett av de mest korkade inläggen hittills.. För Guds skull läs TS!! Han visste INTE hur hon skulle reagera. Han hade ingen som helst aning om ifall hon gillar det eller inte. Han tog sig friheten och GISSADE till sig vad hon tycker. Man ska ALLTID ha rätt till bestämmande över sin egen kropp! Man ska ALLTID ha möjligheten att säga nej! Varje gång! Att detta måste skrivas är ju skrämmande!

Jag har läst ts och jag kan hålla med om att det låter grovt, men det går inte att avgöra i en kort ts hur deras relation ser ut. Jag skulle INTE känna mig våldtagen om min man gjorde nåt sånt på mig. Däremot skulle jag nog bli ledsen över att han inte väckt mig, men skulle godta om han kunde förklara sig. Alltså om detta är ett övergrepp eller inte beror helt på vilken relation ts och hans sambo har. Fast jag håller med om att man måste vara försiktig. Jag och min man firade 20 år som par i somras, så jag kan nog säga att vi känner varandra väldigt väl. Skulle jag däremot byta partner nu så skulle jag inte acceptera att den nye gjorde nåt sånt förrän vi vet var vi har varandra.
  • Anonym (Skönt)
    molly50 skrev 2013-09-01 22:39:52 följande:
    Jag har i alla fall aldrig kallat TS för våldtäktsman. Jag har bara läst vad TS skrivit och gjort min bedömning utifrån det. Och faktum är att TS utförde sexuella handlingar på sin sovande flickvän INNAN han frågade henne om hon var ok med det. Borde han inte ha gjort tvärtom,tycker du,frågat först och handlat sen? Allt han gjorde med henne innan han ställt frågan kan ju därför räknas som övergrepp i och med att hon inte kunde ge sitt medgivande då hon sov.   Men då förmodar jag att ni båda har pratat om detta innan och är helt med på det. TS tog sig,som sagt,friheter att utöva sexuella handlingar på sin sovande flickvän för att själv få njuta. Och det är ingenstans ok.  
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3

Haha! Nej vi har inte pratat om att min man får ha sex med mig när HAN sover, tanken har liksom aldrig fallit oss i. Han har heller aldrig frågat om han får smeka mig tills jag vaknar av det. Om jag ska tolka er så skulle jag kunna anmäla honom för övergrepp eftersom jag sov när han började. Jag kunde ju inte säga nej när han började. Funderar bara på vad polisen skulle säga om att jag sedan gav tillåtelse till samlag...ts sambo sov visserligen vidare, men även hon har gett tillåtelse efteråt. Vad tror ni polisen skulle säga om det kom in en anmälan om övergrepp där offret tycker att det är okej? Ni tolkar detta utifrån hur NI skulle ha reagerat och i ert fall hade det varit ett övergrepp. Jag håller även med om att det inte är nån lämplig handling och att man bör fråga sin partner. Fast folk har så många konstiga saker för sig i sitt sexliv och så länge alla inblandade tycker att det är okej så är det inte övergrepp. Vem är våldtäktsoffret om ingen känner sig som ett offer? Ni eftersom ni är de som tar illa vid er?
  • molly50
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 08:21:07 följande:

Haha! Nej vi har inte pratat om att min man får ha sex med mig när HAN sover, tanken har liksom aldrig fallit oss i. Han har heller aldrig frågat om han får smeka mig tills jag vaknar av det. Om jag ska tolka er så skulle jag kunna anmäla honom för övergrepp eftersom jag sov när han började. Jag kunde ju inte säga nej när han började. Funderar bara på vad polisen skulle säga om att jag sedan gav tillåtelse till samlag...ts sambo sov visserligen vidare, men även hon har gett tillåtelse efteråt. Vad tror ni polisen skulle säga om det kom in en anmälan om övergrepp där offret tycker att det är okej? Ni tolkar detta utifrån hur NI skulle ha reagerat och i ert fall hade det varit ett övergrepp. Jag håller även med om att det inte är nån lämplig handling och att man bör fråga sin partner. Fast folk har så många konstiga saker för sig i sitt sexliv och så länge alla inblandade tycker att det är okej så är det inte övergrepp. Vem är våldtäktsoffret om ingen känner sig som ett offer? Ni eftersom ni är de som tar illa vid er?

Alltså,jag tror vi är många som har blivit väckta av våra partners som velat ha sex och varit ok med det.
    Men grejen med TS är att han inte frågade sin flickvän utan utnyttjade henne då hon sov för att han tänder på det!
    Och därför slutade han också när han märkte att hon började vakna.
    Och det tycker jag är en viss skillnad.
    Visst han frågade sin flickvän sen. Men det var efter att han redan hade utnyttjat henne flera gånger!  Och det var efter att han startat denna tråd och fått veta att det han gjorde/gör inte är ok!
    Om han inte hade startat denna tråd och fått de svar han har fått så hade han kanske överhuvudtaget inte brytt sig om att fråga henne utan bara fortsatt med det här utan att ta hänsyn till hennes känslor.

För övrigt,har du läst frågan jag skrev ovan? Du har i alla fall inte svarat på den.

"Jag tänder på att ha någon form av sex med henne när hon sover och därför gör jag  som jag gör. Jag vet dock inte hur hon skulle reagera om hon skulle vakna upp av det någon gång."

Detta står att läsa i trådstarten. Tycker du det verkar som att TS slutar av respekt för att hans flickvän inte vill bli väckt? 

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (Skönt)
    molly50 skrev 2013-09-02 09:05:09 följande:

Alltså,jag tror vi är många som har blivit väckta av våra partners som velat ha sex och varit ok med det.
    Men grejen med TS är att han inte frågade sin flickvän utan utnyttjade henne då hon sov för att han tänder på det!
    Och därför slutade han också när han märkte att hon började vakna.
    Och det tycker jag är en viss skillnad.
    Visst han frågade sin flickvän sen. Men det var efter att han redan hade utnyttjat henne flera gånger!  Och det var efter att han startat denna tråd och fått veta att det han gjorde/gör inte är ok!
    Om han inte hade startat denna tråd och fått de svar han har fått så hade han kanske överhuvudtaget inte brytt sig om att fråga henne utan bara fortsatt med det här utan att ta hänsyn till hennes känslor.

För övrigt,har du läst frågan jag skrev ovan? Du har i alla fall inte svarat på den.

"Jag tänder på att ha någon form av sex med henne när hon sover och därför gör jag  som jag gör. Jag vet dock inte hur hon skulle reagera om hon skulle vakna upp av det någon gång."

Detta står att läsa i trådstarten. Tycker du det verkar som att TS slutar av respekt för att hans flickvän inte vill bli väckt? 

Jag har svarat på den frågan, jag har flera gånger sagt att det är en olämplig handling eftersom han inte vet säkert. Fast om nu ts sambo ska anmäla honom, vad ska hon säga då. "Han har pullat mig när jag sover utan att fråga, men jag tycker att det är okej bara han inte väcker mig. Jag vill anmäla honom för våldtäkt." Det håller ju inte.

Ts var ute på väldigt tunn is när han gjorde som han gjorde och risken att ts sambo skulle känna sig utnyttjad och kränkt var stor. Han skulle även kunna åka dit på detta i framtiden om ts sambo väljer att påstå att hon aldrig givit sitt medgivande. Fast som situationen ser ut just nu så är det ingen våldtäkt.

Nu vet han dessutom hur hon skulle reagera...hon skulle hugga fingrarna av honom om han väckte henne, men han får hålla på bäst han vill annars. Hon avskyr att bli väckt och det kan lika gärna ha varit det han syftade på. Vi vet inte och nu har det visat sig att det är okej att han gör så, så varför lägga ner en massa energi på att anklaga honom för våldtäkt? Säg istället att det var en mycket olämplig händelse som andra som läser nog ska passa sig för att upprepa. annars kan ni ju be familjeliv polisanmäla honom om det känns rätt...han är ju en våldtäktsman så varför inte?

Detta är så typiskt familjeliv, nån skriver nåt och mobben samlar ihop sig och skriker än det ena än det andra.
  • Haskel

Om nu TS fantasier och handlingar är så fruktansvärda, så tycks det finnas gott om folk som är värre.
    Många tycks fantisera om att sätta dit folk, även om det så råkar vara ens egen partner. Ni tycks älska att leta sådant som kan "tolkas" som lagbrott. Det absolut enda som betyder något för er, är att ett lagbrott begåtts. Ni låter som de "perfekta medborgarna" i ett kommunistiskt samhälle. Ingen egen tanke, vilja eller sunt förnuft, utan enbart vad "pappa staten" säger. 

• Anonym (Skönt)
    Haskel skrev 2013-09-02 09:47:14 följande:
    Om nu TS fantasier och handlingar är så fruktansvärda, så tycks det finnas gott om folk som är värre.
    Många tycks fantisera om att sätta dit folk, även om det så råkar vara ens egen partner. Ni tycks älska att leta sådant som kan "tolkas" som lagbrott. Det absolut enda som betyder något för er, är att ett lagbrott begåtts. Ni låter som de "perfekta medborgarna" i ett kommunistiskt samhälle. Ingen egen tanke, vilja eller sunt förnuft, utan enbart vad "pappa staten" säger. 
  • Rosa Fluff

Det är också fråga om våldtäkt då offret befunnit sig i hjälplöst tillstånd. Det betyder att det är våldtäkt om någon inleder ett samlag med en sovande person eller någon som av berusning/ påverkan av droger inte kan freda sig eller ge samtycke. Även funktionshinder och sjukdom hör hit och kan bedömas som att offret har befunnit sig i hjälplöst tillstånd.

http://www.hoppstockholm.se/valdtakt/

Nu anser inte jag att TS utfört våldtäkt då han inte haft samlag med henne, men han utför en olaglig sexuell handling mot sin SOVANDE flickvän.

• Anonym (Skönt)
    Rosa Fluff skrev 2013-09-02 10:23:11 följande:
    Det är också fråga om våldtäkt då offret befunnit sig i hjälplöst tillstånd. Det betyder att det är våldtäkt om någon inleder ett samlag med en sovande person eller någon som av berusning/ påverkan av droger inte kan freda sig eller ge samtycke. Även funktionshinder och sjukdom hör hit och kan bedömas som att offret har befunnit sig i hjälplöst tillstånd.

www.hoppstockholm.se/valdtakt/

Nu anser inte jag att TS utfört våldtäkt då han inte haft samlag med henne, men han utför en olaglig sexuell handling mot sin SOVANDE flickvän.
    Det är möjligt, men vad ska de göra åt det? Hon känner sig inte våldtagen, men ska hon göra en anmälan ändå? Vart vill ni komma? Leta reda på vem ts är och skrika ut till alla han känner att han våldfört sig på sin sambo?

Om jag tolkar detta rätt så har jag våldtagit min man dessutom, för han sov när han började ha sex med mig och jag lät honom hållas. han visste ju inte alls vad han gjorde och jag borde alltså ha avstyrt det hela och väckt honom innan han fick fortsätta. han vaknade dock efter ett tag och hade absolut inget emot det han trodde att jag startat.

Jag vet att det många gånger klassas som våldtäkt, men inte alltid. Det beror helt på hur handlingen blir mottagen av den som blir utsatt för den. Det är samma sak med andra kränkningar, vad som upplevs som en kränkning är ytterst personligt.

Ts sambo har okejat det och allt vi kan säga är att ts bör tänka sig för nästa gång han vill göra nåt liknande. Fast jag tror mest att detta handlar om att reta upp fl-mobben.
  • Anonym (Tummen upp!)

Jag skulle älska att bli pullad av min man medan jag sov! Skulle nog inte spela någon roll om han väckte mig eller inte. Just tanken på att han tänder på mig & inte ens kan låta bli att pulla mig när jag sover är väldigt upphetsande. Min man brukar förföra mig när jag sover men jag vaknar ju alltid när han tränger in i mig. Vem vet, ts tjej kanske är vaken i smyg & njuter av det..

Svar på tråden Pullar henne i sömnen