• RoxXxylicious

Pullar henne i sömnen

Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 17:34:19 följande:

Förhoppningsvis så känner era partners er så väl att de låter bli att chansa, då de nog vet att ni inte tycker att det är okej. Fast här finns en skillnad, ts trodde att det skulle vara okej för hans sambo och efteråt har det visat sig stämma.

Det skulle vara okej för mig och jag har frågat min man och han tycker som jag...alltså jag frågade honom eftersom det kommit upp i den här tråden, ingen av oss har nåt behov av att göra så som ts gör...vi väcker dock varandra på det sättet ibland.

jag har aldrig gjort klart för min sambo att han INTE får pilla på mig i sömnen, han är så pass väluppfostrad att man frågar om lov eller "kollar läget" innan man klampar över en persons kropp på det där sättet.
    "kollar läget = krypa tätt intill och VÄCKA personen, så hon han hen den det kan säga ordet Nej tack!"
    att bara anta att det är "okej att spänna på någon bara för sin egna njutning är vidrigt, speciellt när TS i fråga var ute efter att göra det medans hon sov, inte väcka henne eller nånting utan utföra sina sexuella handlingar på henne när hon SOV! inte okej!

du ser, ni VÄCKER VARANDRA, ts väcker inte sin partner
  • Michelle 341
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 17:16:31 följande:
    FÖR MIG skulle det vara okej om min man tog på mig när jag sover i syfte att tillfredsställa sig själv. Jag skulle utgå från att han hade ett behov av att bli sexuellt tillfredsställd och egentligen vill ha min hjälp men inte ville väcka mig. Han behöver inte fråga mig och inte helt omöjligt kanske jag fick nöjet att ha en extra erotisk dröm samtidigt. Fast detta gäller bara mig, alla är vi olika och det är just det jag vill få fram. Det den ena tycker är ett övergrepp kan vara okej för nån annan.

Antagligen (förhoppningsvis) har ts och hans sambo ett sånt förhållande att han var rätt säker på att det faktiskt var okej...och han hade ju rätt! Då tycker jag att det är grovt att kalla honom för våldtäktsman, min man hade i alla fall inte varit det om han gjort samma sak på mig! hade min man gjort så mot mig så är jag rätt säker på att han vetat att det faktiskt är okej för mig.

Tycker och känner och resoerar EXAKT som dig.
  • HasseA
    Mineralvatten skrev 2013-09-02 17:19:46 följande:
    precis.
    däremot att lite försiktigt pussa på en i nacken, på munnen eller på handen/armen så att man vaknar, är helt ok enligt mig =).
    Ja, det är ju dina gränser, då. Medan andra i denna tråd skulle tycka att även det vore ett övergrepp. 

Skulle en puss på magen vara ok? En puss på en bröstvårta? En puss liksom bara "utanpå" musen? En puss på foten - av någon som går igång på just fötter?

Jag struntar i vad just du tycker vore ok. Men det är ganska mycket av "Det jag tycker är rätt, är det rätta" i denna tråd (och nu menar jag inte just dig, tog bara ditt inlägg som ett exempel), när det egentligen ofta bara handlar om att olika människor har olika gränser.

Någon drar sin gräns vid en puss i nacken, någon annan vid att röra vid brösten, någon annan vid ett finger i musen - om vi nu pratar om vad som ses som okej utan att i förväg ha "begärt tillstånd". Man har en gräns, och på ena sidan den gränsen säger man ok, och på andra sidan skriker man VÅLDTÄKT!  Det är bara att hoppas på att alla partners gissar rätt, för Gud nåde dem om de passerar en okänd gräns. 
  • Anonym (Skönt)
    RoxXxylicious skrev 2013-09-02 17:40:06 följande:
    jag har aldrig gjort klart för min sambo att han INTE får pilla på mig i sömnen, han är så pass väluppfostrad att man frågar om lov eller "kollar läget" innan man klampar över en persons kropp på det där sättet.
    "kollar läget = krypa tätt intill och VÄCKA personen, så hon han hen den det kan säga ordet Nej tack!"
    att bara anta att det är "okej att spänna på någon bara för sin egna njutning är vidrigt, speciellt när TS i fråga var ute efter att göra det medans hon sov, inte väcka henne eller nånting utan utföra sina sexuella handlingar på henne när hon SOV! inte okej!

Fast jag skrev också att det är okej om han av nån anledning inte vill väcka mig. Jag känner honom så väl att jag vet att han inte gör det i syfte att skada mig. Snarare är han så kåt att han inte kan låta bli mig, men av respekt för mig väljer att hålla det på en gräns där jag inte blir väckt...har dock inte hänt och jag tror inte att det skulle hända heller för har han kommit så långt så nöjer han sig inte med en tarzan så att säga.

Jag får en känsla av att ts och hans sambo inte är så väluppfostrade i sängen annars. Du kan ju ändå inte komma och säga att det är fel nu när hon gett sitt medgivande? Han kan ju inte veta om hon är på humör för det just då i alla fall.
  • Mineralvatten
    RoxXxylicious skrev 2013-09-02 17:40:06 följande:

samma här!
  • Anonym (Skönt)
    HasseA skrev 2013-09-02 17:51:31 följande:
    Ja, det är ju dina gränser, då. Medan andra i denna tråd skulle tycka att även det vore ett övergrepp. 

Skulle en puss på magen vara ok? En puss på en bröstvårta? En puss liksom bara "utanpå" musen? En puss på foten - av någon som går igång på just fötter?

Jag struntar i vad just du tycker vore ok. Men det är ganska mycket av "Det jag tycker är rätt, är det rätta" i denna tråd (och nu menar jag inte just dig, tog bara ditt inlägg som ett exempel), när det egentligen ofta bara handlar om att olika människor har olika gränser.

Någon drar sin gräns vid en puss i nacken, någon annan vid att röra vid brösten, någon annan vid ett finger i musen - om vi nu pratar om vad som ses som okej utan att i förväg ha "begärt tillstånd". Man har en gräns, och på ena sidan den gränsen säger man ok, och på andra sidan skriker man VÅLDTÄKT!  Det är bara att hoppas på att alla partners gissar rätt, för Gud nåde dem om de passerar en okänd gräns. 
    Haha!

Jag ser hellre att min man smeker mitt könsorgan när jag sover än att han börjar pussa mig på munnen. Gud jag skulle få panik av att vakna av att nåt är över min mun...fast som sagt det är jag det. jag kan lova att min man skulle märka att han gjort nåt fel, men inte fan skulle jag se det som ett övergrepp!
  • Mineralvatten
    HasseA skrev 2013-09-02 17:51:31 följande:

men de som inte skriker våldtäkt då?
    de som blir paralyserade av skräck eller som helt enkelt reagerar med att jag gör det han vill bara jag kommer levande härifrån.
    du vet man lär sig att om man blir knivhotad eller rånad så ska man göra som rånaren säger för att inte bli skadad. men vid en våldtäkt ja då ska man minsann göra massor med morvärn, slå tillbaka och riskera sitt eget liv.
    märkligt!
  • HasseA
    Mineralvatten skrev 2013-09-02 17:58:59 följande:
    men de som inte skriker våldtäkt då?
    de som blir paralyserade av skräck eller som helt enkelt reagerar med att jag gör det han vill bara jag kommer levande härifrån.
    Men människa, hur läser du? Jag diskuterar det som sägs i denna tråd. Att många i denna tråd anser allt som har passerat just den personens gräns vara våldtäkt, medan allt annat är ok. Utan att alls lägga in tex hur förhållandet i övrigt är, i resonemangen. 

Det du pratar om här är det väl inte en enda som berört, såvitt jag sett i denna tråd. 
  • Rosa Fluff

Respekterar man sin partner kollar man läget att det är okej. Man antar inte vid ett flertal tillfällen att det är okej. Då respekterar man tamefan inte sin partner! Då tar man saker för givet.

• Rosa Fluff
    HasseA skrev 2013-09-02 18:10:38 följande:
    Men människa, hur läser du? Jag diskuterar det som sägs i denna tråd. Att många i denna tråd anser allt som har passerat just den personens gräns vara våldtäkt, medan allt annat är ok. Utan att alls lägga in tex hur förhållandet i övrigt är, i resonemangen. 

Det du pratar om här är det väl inte en enda som berört, såvitt jag sett i denna tråd. 
    Du säger att det skriks om att det är våldtäkt. Vilka inlägg skriker om det? Finns däremot inlägg som säger att det är olagligt och sexuellt utnyttjande.
Svar på tråden Pullar henne i sömnen