-
Det var ett eller några inlägg som anklagade ts för att vara våldtäktsman när jag gick in i tråden. Det var flera som gillade eller på annat sätt höll med.Rosa Fluff skrev 2013-09-02 18:19:42 följande:Du säger att det skriks om att det är våldtäkt. Vilka inlägg skriker om det? Finns däremot inlägg som säger att det är olagligt och sexuellt utnyttjande.
-
Känner man sin partner så vet man vad som är okej och vad som inte är det...i alla fall inom gränserna för vad som kan kallas för våldtäkt...Klart som fan att jag tar en risk att göra min man grinig om jag smeker honom när han sover, men risken att han blir grinig är betydligt större om jag väcker honom än om jag låter honom sova. Alltså gör vi ett större fel som smeker varandra tills den som sover vaknar, man får ju ändå hålla på en stund och jag vet ju inte om det är vad han vill just då. Fast vi båda vet att om pillandet leder till samlag så kommer vi båda att njuta till max.Rosa Fluff skrev 2013-09-02 18:17:38 följande:Respekterar man sin partner kollar man läget att det är okej. Man antar inte vid ett flertal tillfällen att det är okej. Då respekterar man tamefan inte sin partner! Då tar man saker för givet.
-
Det har sagts våldtäkt ett antal gånger i tråden, ja - men om man tänker aningen längre kan man (eventuellt) förstå att det jag menade med ordet var ett "samlings-ord" för att säga typ våldtäkt/olagligt/sexuellt utnyttjande, och tio andra liknande termer, i mina resonemang.Rosa Fluff skrev 2013-09-02 18:19:42 följande:Du säger att det skriks om att det är våldtäkt. Vilka inlägg skriker om det? Finns däremot inlägg som säger att det är olagligt och sexuellt utnyttjande.
Det vore - tycker jag då - intressantare med diskussioner om resonemangen som sådana, i stället för att det anmärks på ett ord. Det för ju liksom inte diskussionen framåt, det stannar ju upp den (tycker jag, då). -
Fast det är ju precis som HasseA säger, våra gränser är olika och man måste acceptera att alla inte tycker som jag gör...eller som min man. Som par har man oftast ganska bra koll på vart ens gränser går även om man kanske inte är helt medveten om det. Min man vet saker som jag inte gillar och jag vet saker som inte han gillar. Med lite logik kunde jag lista ut vad man man skulle tycka om frågan här och jag har frågat och jag hade rätt.Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 18:27:17 följande:Känner man sin partner så vet man vad som är okej och vad som inte är det...i alla fall inom gränserna för vad som kan kallas för våldtäkt...Klart som fan att jag tar en risk att göra min man grinig om jag smeker honom när han sover, men risken att han blir grinig är betydligt större om jag väcker honom än om jag låter honom sova. Alltså gör vi ett större fel som smeker varandra tills den som sover vaknar, man får ju ändå hålla på en stund och jag vet ju inte om det är vad han vill just då. Fast vi båda vet att om pillandet leder till samlag så kommer vi båda att njuta till max.
Om ni andra frågar era partners så kommer ni säker komma fram till ungefär samma sak. Ni litar på att era partners inte kommer göra så mot er, inte för att de är väluppfostrade, utan för att de vet vart era gränser faktiskt går. De vet att ni inte skulle tycka att det är okej. Ni gör säkert en massa andra saker utan att fråga som andra inte skulle vilja att nån gjorde mot dem.
Jag avskyr bland annat snuttigpluttiga meddelanden fyllda med en massa pussar och kramar...jag får inga sådana från min man. jag gillar heller inte att få presenter bara för att det är en viss dag...jag får inga presenter bara för att det t ex är alla hjärtans dag. Min man vet helt enkelt att jag inte gillar det och han tycker dessutom på samma sätt som mig. Båda två skulle bli tokiga över kärleksförklaringar via facebook eller liknande, det har inga andra nåt med att göra... -
HasseA skrev 2013-09-02 18:30:27 följande:Det har sagts våldtäkt ett antal gånger i tråden, ja - men om man tänker aningen längre kan man (eventuellt) förstå att det jag menade med ordet var ett "samlings-ord" för att säga typ våldtäkt/olagligt/sexuellt utnyttjande, och tio andra liknande termer, i mina resonemang.
Det vore - tycker jag då - intressantare med diskussioner om resonemangen som sådana, i stället för att det anmärks på ett ord. Det för ju liksom inte diskussionen framåt, det stannar ju upp den (tycker jag, då).
Har följt dig i några kommentarer nu och jag kan bara säga: Fan vad KLOK du är! -
att ha sex med någon som inte vill, alt är värnlöst tillstånd eller inte kan försvara sig är att utföra en våldtäkt.Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 18:27:17 följande:Känner man sin partner så vet man vad som är okej och vad som inte är det...i alla fall inom gränserna för vad som kan kallas för våldtäkt...Klart som fan att jag tar en risk att göra min man grinig om jag smeker honom när han sover, men risken att han blir grinig är betydligt större om jag väcker honom än om jag låter honom sova. Alltså gör vi ett större fel som smeker varandra tills den som sover vaknar, man får ju ändå hålla på en stund och jag vet ju inte om det är vad han vill just då. Fast vi båda vet att om pillandet leder till samlag så kommer vi båda att njuta till max.
-
Säger som jag skrivit innan. Hoppas inte era döttrar träffar på män som TROR att de vet vad som är okej. För en sak är ju säker, de lär ju inte få medhåll och stöd ifrån er..
-
exakt.Rosa Fluff skrev 2013-09-02 18:19:42 följande:Du säger att det skriks om att det är våldtäkt. Vilka inlägg skriker om det? Finns däremot inlägg som säger att det är olagligt och sexuellt utnyttjande.
-
AMEN!Rosa Fluff skrev 2013-09-02 19:28:27 följande:Säger som jag skrivit innan. Hoppas inte era döttrar träffar på män som TROR att de vet vad som är okej. För en sak är ju säker, de lär ju inte få medhåll och stöd ifrån er..
-
En sak jag kom att tänka på: de som klagar över att folk för snabbt skriker våldtäkt brukar vara samma människor som de som säger att många våldtäktsfall egentligen bara handlar om att tjejen har ångrat sig efteråt.
Hur fungerar det resonemanget? Om tjejen drar tillbaka sitt samtycke efteråt räknas det inte som våldtäkt eftersom samtycke fanns när samlaget ägde rum. Det låter fullt rimligt. Men tvärtom, om samtycke inte fanns när samlaget ägde rum, men har givits efteråt, då har alltså ingen våldtäkt skett? Vad är skillnaden mellan de två fallen? Varför ska man ta hänsyn till vad som sades efteråt i det andra fallet men inte i det första? Vid vilken tidpunkt blir en våldtäkt en våldtäkt? Det uppenbara svaret borde vara när samlaget äger rum, men många här tycker alltså inte det.