• Rosa Fluff

Pullar henne i sömnen

Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 10:43:30 följande:
    Det är möjligt, men vad ska de göra åt det? Hon känner sig inte våldtagen, men ska hon göra en anmälan ändå? Vart vill ni komma? Leta reda på vem ts är och skrika ut till alla han känner att han våldfört sig på sin sambo?

Om jag tolkar detta rätt så har jag våldtagit min man dessutom, för han sov när han började ha sex med mig och jag lät honom hållas. han visste ju inte alls vad han gjorde och jag borde alltså ha avstyrt det hela och väckt honom innan han fick fortsätta. han vaknade dock efter ett tag och hade absolut inget emot det han trodde att jag startat. smile5.gif

Jag vet att det många gånger klassas som våldtäkt, men inte alltid. Det beror helt på hur handlingen blir mottagen av den som blir utsatt för den. Det är samma sak med andra kränkningar, vad som upplevs som en kränkning är ytterst personligt.

Ts sambo har okejat det och allt vi kan säga är att ts bör tänka sig för nästa gång han vill göra nåt liknande. Fast jag tror mest att detta handlar om att reta upp fl-mobben. smile5.gif
    Den viktigaste poängen jag vill få fram nu är att det är ren TUR att TS tjej tyckte det är okej. Och jag tycker det är helt sinnessjukt att vissa försvarar hans handlingar.

Vi ALLA borde säga till honom att gör ALDRIG mer om det utan att prata med tjejen först! Hade hon inte tyckt det var okej hade hon kunnat anmäla honom och han hade antagligen blivit rejält dömd för det. Han ska enbart skatta sig lycklig att hon inte gör det.

Man borde aldrig någonsin utsätta sig själv eller sin sambo för dessa situationer utan att först pratat om det.

När somliga anser att det är okej att handla först vid ett FLERTAL tillfällen och fråga sen blir jag redigt förbannad, för då anser man att kvinnan inte har rätt till beslut om sin egen kropp.
  • keron
    Rosa Fluff skrev 2013-09-02 10:54:54 följande:
    Den viktigaste poängen jag vill få fram nu är att det är ren TUR att TS tjej tyckte det är okej. Och jag tycker det är helt sinnessjukt att vissa försvarar hans handlingar.

Vi ALLA borde säga till honom att gör ALDRIG mer om det utan att prata med tjejen först! Hade hon inte tyckt det var okej hade hon kunnat anmäla honom och han hade antagligen blivit rejält dömd för det. Han ska enbart skatta sig lycklig att hon inte gör det.

Man borde aldrig någonsin utsätta sig själv eller sin sambo för dessa situationer utan att först pratat om det.

När somliga anser att det är okej att handla först vid ett FLERTAL tillfällen och fråga sen blir jag redigt förbannad, för då anser man att kvinnan inte har rätt till beslut om sin egen kropp.
  • Haskel
    Rosa Fluff skrev 2013-09-02 10:23:11 följande:
    Det är också fråga om våldtäkt då offret befunnit sig i hjälplöst tillstånd. Det betyder att det är våldtäkt om någon inleder ett samlag med en sovande person eller någon som av berusning/ påverkan av droger inte kan freda sig eller ge samtycke. Även funktionshinder och sjukdom hör hit och kan bedömas som att offret har befunnit sig i hjälplöst tillstånd.

www.hoppstockholm.se/valdtakt/

Nu anser inte jag att TS utfört våldtäkt då han inte haft samlag med henne, men han utför en olaglig sexuell handling mot sin SOVANDE flickvän.
    Vad ska vi män göra med våra kvinnor som HOTAR med "sexvägran" om vi inte hjälper till mer här hemma.

Jag menar, HOT är ju ett lagbrottFörvånad 
  • keron
    Haskel skrev 2013-09-02 11:02:14 följande:
    Vad ska vi män göra med våra kvinnor som HOTAR med "sexvägran" om vi inte hjälper till mer här hemma.

Jag menar, HOT är ju ett lagbrottFörvånad 
    Ja, ni ska då inte sätta på henne medan hon sover iaf -_-

Beror på vad hotet handlar om ju. Finns inte en jävel som skulle lyfta ett finger om du ringde snuten för att anmäla att frugan hotar med sexvägran
  • Anonym (Skönt)

Jo jag håller med dig och det har jag också skrivit, men han hade tur (eller kände sin sambo så väl) och har en sambo som tillät det. Då blir det ju bara löjligt när mobben här kommer och skriker att han är en våldtäktsman.

Hur blir det om jag börjar smeka min man när han sover, med syfte att väcka honom, om han då inte vaknar och jag fortsätter med mig själv istället? Klart jag blir kåt av att smeka honom och vill bli klar. Har jag ofredat honom då eller har jag respekterat honom och låtit honom sova vidare? Ska man hårddra det ni säger så ska jag väcka honom först och sedan börja smeka honom...hur många gör så?

• Anonym (Skönt)
    keron skrev 2013-09-02 11:08:13 följande:

Beror på vad hotet handlar om ju. Finns inte en jävel som skulle lyfta ett finger om du ringde snuten för att anmäla att frugan hotar med sexvägran
    Inte heller om en kvinna ringer snuten och säger att hennes partner tillfredsställt sig på henne när hon sov, men att det är okej för henne att han gör så.
  • molly50
    Anonym (Skönt) skrev 2013-09-02 09:44:21 följande:
    Jag har svarat på den frågan, jag har flera gånger sagt att det är en olämplig handling eftersom han inte vet säkert. Fast om nu ts sambo ska anmäla honom, vad ska hon säga då. "Han har pullat mig när jag sover utan att fråga, men jag tycker att det är okej bara han inte väcker mig. Jag vill anmäla honom för våldtäkt." Det håller ju inte.

Ts var ute på väldigt tunn is när han gjorde som han gjorde och risken att ts sambo skulle känna sig utnyttjad och kränkt var stor. Han skulle även kunna åka dit på detta i framtiden om ts sambo väljer att påstå att hon aldrig givit sitt medgivande. Fast som situationen ser ut just nu så är det ingen våldtäkt.

Nu vet han dessutom hur hon skulle reagera...hon skulle hugga fingrarna av honom om han väckte henne, men han får hålla på bäst han vill annars. Hon avskyr att bli väckt och det kan lika gärna ha varit det han syftade på. Vi vet inte och nu har det visat sig att det är okej att han gör så, så varför lägga ner en massa energi på att anklaga honom för våldtäkt? Säg istället att det var en mycket olämplig händelse som andra som läser nog ska passa sig för att upprepa. annars kan ni ju be familjeliv polisanmäla honom om det känns rätt...han är ju en våldtäktsman så varför inte?

Detta är så typiskt familjeliv, nån skriver nåt och mobben samlar ihop sig och skriker än det ena än det andra.
    Som jag har skrivit tidigare. Jag har aldrig kallat TS för våldtäktsman! Däremot har jag upprepade gånger påpekat att det han gör inte är ok!

Visst hade TS flickvän kunnat anmäla honom för sexuellt utnyttjande för det han gjorde innan han hade frågat henne.
    Men om sanningen ska fram så vet hon väl egentligen inte att han gör det. Han ställde ju frågan på ett sådant sätt så att det inte skulle uppfattas som att han faktiskt utför sexuella handlingar på henne när hon sover.
    Han frågade bara om hon skulle vara ok med att han gjorde det.
    Så det var ju inte direkt ett erkännande från hans sida. 
    Vem vet hur hon skulle reagera om hon får veta att han faktiskt har gjort det här med henne flera gånger innan han till slut frågade om det var ok.

Visst kan jag hålla med om att många är väldigt dömade här på FL. Men i det är fallet så är det ju fullt befogat.   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (gillar sovande)

Jag perosnligen gillar sovande sex. Har aldrig utfört de på någon själv men vaknat av de. de är faktiskt nåt som tnder. Om så många tycker de är vådlftäkt är de upp till de. Men Ts prata med din tjej om de. Kanske inte att du gör de utan att du tänder på att kanske få göra de.
    Jag hade gillat de.

• molly50

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Haskel
    keron skrev 2013-09-02 11:08:13 följande:

Nej, det må väl vara sant att jag inte ska sätta på henne när hon sover. Polisen kanske inte heller skulle "lyfta ett finger"

Men en örfil och en "pungspark" måste jag ju kunna ge henne, det har hon väl förtjänat? Eller har jag uppfattat dig helt fel?Flört 
Svar på tråden Pullar henne i sömnen