• Anonym (Galet upphetsad)

Pullar henne i sömnen

Mineralvatten skrev 2013-09-02 15:39:41 följande:
    någon mer än jag som tydligen är sur, tråkig och galet lättkränkt? ja alltså vi som inte skulle acceptera det som ts gör? Efter 3 våldtäkter samt andra sexuella övergrepp så har jag otroligt hög integritet. som tur är så har jag en man som respekterar detta eftersom han inte vill göra sin fru illa.
    Vi får hoppas att TS fru aldrig varit utsatt för övergrepp...
  • Mineralvatten
    Anonym (Galet upphetsad) skrev 2013-09-02 15:40:18 följande:
    Precis. Det handlar helt om tidigare erfarenheter. Själv har jag aldrig blivit antastad eller utsatt för övergrepp och har därför en helt annan input.
    ok. kul för dig.
    har en hel del vänner som inte har blivit utsatta för det och som ändå inte skulle acceptera det som ts gör eller grövre övergrepp än så.

• Anonym (Skönt)
    Rosa Fluff skrev 2013-09-02 14:20:18 följande:
    Det håller jag med om. Men jag tycker att det är viktigt att framföra för både TS och de som eventuellt följer tråden att man verkligen SKA ha ett samförstånd innan man gör dessa saker. Som jag skrev innan. TS har haft fruktansvärt tur. Men om sambon skulle sett på saken annorlunda eller om hon ångrar sig och väljer att anmäla honom kommer ALLA gånger han utfört handlingarna innan samtycket bli olagliga.

Dessutom har inte TS berättat för flickvännen om de gånger han redan gjort det. (som jag tolkat det, om jag inte missat något inlägg.) Har han inte det betyder det att hon fortfarande inte samtyckt till alla handlingar han gjort..  
    Då är vi överens...Jo han har berättat om de gånger han redan gjort, hon frågade om det varit skönt...eller nåt sånt. Han har även förstått att han gjort fel och därför pratat med henne nu.
  • molly50
    Anonym (Galet upphetsad) skrev 2013-09-02 14:31:37 följande:
    Håller med! Dessutom, är det i din sits, som varit utsatt för övergrepp, så har jag full förståelse för att du inte skulle tycka att det var ok.

Precis. Men som tur är så har jag en man som respekterar mig och älskar mig tilläckligt för att aldrig göra mig illa.
    Anonym (Underbart.......) skrev 2013-09-02 14:32:56 följande:
    Jag har oxå tyvärr råkat ut för våldtäkt o annat med sexuellt osv........ Fast när jag va avdäckad pga alkohol o även vaken men va bara 13 år första gg...... Min nuvarande sambo är den enda som får o har fått göra det han gör med mig o det är för bådas njutning........innan när mina ex gjorde så så kände jag mig äcklig o äcklades osv...... Men det va som i fre så skicka jag sms till sambon att han ej fick röra mig pga att jag spydde så mycket pga att jag är gravid o det va helt lugnt
    Jag var också alkoholpåverkad. Så även han. Men det är inga ursäkter.
    Men det konstiga är att jag nästan började undra om jag själv hade gjort något fel.
    Han var kär i mig och jag ville bara vara vänner. Något han hade svårt att acceptera.
    Men på något konstigt sätt så började jag undra om jag inte hade varit tillräckligt tydlig med att jag bara ville vara vänner. Kanske hade jag råkat sagt eller gjort något som fick honom att tro något annat.
    Men så här i efterhand så vet jag att jag inte gjorde något fel. Det var bara han.
    Och det kanske också är därför jag reagerar starkt på det TS har gjort mot sin flickvän.
    Haskel skrev 2013-09-02 15:28:27 följande:
    Kanske börjar vi förstå varandra.

Först och främst vill jag beklaga dina erfarenheter av övergrepp. Jag har all förståelse för att det skulle kunna framkalla negativa minnen, om någon "tror" sig äga dig.
    Dock tror jag, med många andra, att det är väldigt få män/kvinnor i förhållanden, som tror sig äga sin parter, och få som känner sig ägda av sin älskade.

På samma sätt som du tycks lita på din nuvarande partner.
    Sen tycker jag även att det är helt i sin ordning, att säga ifrån, bli arg, och tycka det är oerhört respektlöst och även korkat. Det har jag all förståelse för.

Det jag främst vänder mig emot, är att så många skriker VÅLDTÄKT! Om man tycker detta är våldtäkt, så vet man endera inte vad kärlek är, eller så vet man inte vad våldtäkt är. 
    Kanske det.

Tack! Ja,jag litar på min man till 110% och vet att han aldrig skulle göra något mot min vilja. Om han skulle vilja ha sex och jag inte vill så respekterar han det. Och samma sak åt motsatt håll. Jag respekterar om han inte vill. Och det känns skönt.

Jo,jag förstår hur du menar. Jag har dock aldrig kallat TS för våldtäktsman. Men det är ett lagbrott oavsett vad många av er tycker,i och med att han utförde sexuella handlingar på sin sovande flickvän utan att ens veta om hon var ok med det.
    Det är alltså handlingarna innan han frågade henne som ifrågasätts.     

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (Skönt)
    Haskel skrev 2013-09-02 15:28:27 följande:
    Kanske börjar vi förstå varandra.

Först och främst vill jag beklaga dina erfarenheter av övergrepp. Jag har all förståelse för att det skulle kunna framkalla negativa minnen, om någon "tror" sig äga dig.
    Dock tror jag, med många andra, att det är väldigt få män/kvinnor i förhållanden, som tror sig äga sin parter, och få som känner sig ägda av sin älskade.

På samma sätt som du tycks lita på din nuvarande partner.
    Sen tycker jag även att det är helt i sin ordning, att säga ifrån, bli arg, och tycka det är oerhört respektlöst och även korkat. Det har jag all förståelse för.

Det jag främst vänder mig emot, är att så många skriker VÅLDTÄKT! Om man tycker detta är våldtäkt, så vet man endera inte vad kärlek är, eller så vet man inte vad våldtäkt är. 
  • Anonym (Galet upphetsad)
    Mineralvatten skrev 2013-09-02 15:43:19 följande:
    ok. kul för dig.
    har en hel del vänner som inte har blivit utsatta för det och som ändå inte skulle acceptera det som ts gör eller grövre övergrepp än så.

"kul för dig"? Öh, ja, jag är väl lyckligt lottad då? Och lite äldre och väl bevandrad i mitt förhållande och min sexualitet. Kanske kan bero på det.
  • Anonym (Skönt)
    MrsPenn skrev 2013-09-02 15:36:20 följande:
    *tar mig för pannan IGEN!*

Hur svårt kan det vara?

Om du har din frus medgivande är saken en helt annan!!
    Var står det nåt i ditt citat om att han har sin frus medgivande? Att inte känna sig ägd och att lita på är väl inte samma sak som ett medgivande? Jag behöver faktiskt inte ett medgivande av min man, han litar på mig och han vet att jag inte tycker mig äga hans kropp och tvärt om. Han vet att jag aldrig skulle göra något som jag trodde skulle skada honom. Säger som dig, hur svårt kan det vara?
  • HasseA

En gång för rätt många år sen när min kvinna red mig, och njöt väldigt mycket, provade jag att stoppa in ett finger två cm i baken på henne, utan att vi någonsin tidigare diskuterat analsex. Vi hade heller inte någon generell överenskommelse om att jag fick göra vad jag ville med henne. Jag märkte rätt omgående att hon gillade det, vilket också bekräftades senare. Och givetvis hoppades jag på att hon skulle gilla det, men jag visste ju inte, hon kunde lika gärna ha sagt "Nej, det där vill jag inte.", och då hade jag tagit bort fingret igen.

Enligt ganska många i denna tråd är jag därmed en våldtäktsman, för jag gjorde en sak utan att vi varit överens om det i förväg. Men det är okej, ni får tycka det. Jag tycker det inte - och inte min kvinna heller. Vi tycker bara att vi hade härlig sex, och att jag provade en, för oss, ny grej lite försiktigt.

Nu har jag märkt i denna tråd att läsförståelsen är rätt dålig, och att man väldigt lätt kastar på folk åsikter som de inte har, i stället för att enbart läsa det som skrivs. En sak som detta ovan tolkas genast av ett gäng människor som att man tycker att det TS gjort/gör är okej. Då kan jag förtydliga att det tycker inte jag, och har aldrig tyckt. Jag tycker det låter mycket märkligt det han gör, eftersom han vill dölja det för henne, och inte heller gör det för hennes skull. 

• Anonym (Skönt)
    HasseA skrev 2013-09-02 16:05:41 följande:
    En gång för rätt många år sen när min kvinna red mig, och njöt väldigt mycket, provade jag att stoppa in ett finger två cm i baken på henne, utan att vi någonsin tidigare diskuterat analsex. Vi hade heller inte någon generell överenskommelse om att jag fick göra vad jag ville med henne. Jag märkte rätt omgående att hon gillade det, vilket också bekräftades senare. Och givetvis hoppades jag på att hon skulle gilla det, men jag visste ju inte, hon kunde lika gärna ha sagt "Nej, det där vill jag inte.", och då hade jag tagit bort fingret igen.

Enligt ganska många i denna tråd är jag därmed en våldtäktsman, för jag gjorde en sak utan att vi varit överens om det i förväg. Men det är okej, ni får tycka det. Jag tycker det inte - och inte min kvinna heller. Vi tycker bara att vi hade härlig sex, och att jag provade en, för oss, ny grej lite försiktigt.

Nu har jag märkt i denna tråd att läsförståelsen är rätt dålig, och att man väldigt lätt kastar på folk åsikter som de inte har, i stället för att enbart läsa det som skrivs. En sak som detta ovan tolkas genast av ett gäng människor som att man tycker att det TS gjort/gör är okej. Då kan jag förtydliga att det tycker inte jag, och har aldrig tyckt. Jag tycker det låter mycket märkligt det han gör, eftersom han vill dölja det för henne, och inte heller gör det för hennes skull. 
    Håller med dig, men läser man ts övriga inlägg så vill han inte dölja det, han har bara inte tänkt på att det är fel att göra så. Det han vill är att inte väcka henne då han vet att hon inte tycker om att bli väckt...läser man enbart ts så tycker jag med att det låter väldigt märkligt.
  • Ej okej
    Anonym (H) skrev 2013-08-31 13:10:22 följande:
    Precis som några säger här!!! Frågar ni era partners innan: "älskling får jag röra din fitta/kuk"? Knappast! Utan ni gör det bara och säger denne ifrån så slutar ni. Det är samma sak här. Om ni hävdar att jag våldtar så hävdar jag att ni utför sexuella övergrepp. Jag pullar min sambo hur mycket jag vill så kom inte och säg till mig att jag ska sluta
    Varför frågade du vad vi tycker om du blir arg över svaren?

Självklart är det inte okej att utföra sexuella handlingar mot någon som sover och som därmed inte kan ge sitt medgivande. 

Det vore en annan sak om du började smeka henne när hon sover MEN i syfte att väcka henne. Jag tycker det är mysigt att vakna av att min man smeker min kropp men skulle inte uppskatta att hitta honom mellan mina ben, jag vill själv kunna välja om jag vill ha sex med honom - jag vill INTE att han ska ta det beslutet åt mig. 

Tycker du antingen slutar med det du håller på med eller så berättar du för henne vad du tänder på och frågar om det är okej att göra det. Säger hon jag så är allt frid och fröjd men säger hon nej får du acceptera svaret och lägga av för du vill väl inte riskera att hon vaknar och blir förbannad på dig? 
Svar på tråden Pullar henne i sömnen