Pullar henne i sömnen
En sak jag kom att tänka på: de som klagar över att folk för snabbt skriker våldtäkt brukar vara samma människor som de som säger att många våldtäktsfall egentligen bara handlar om att tjejen har ångrat sig efteråt.
Hur fungerar det resonemanget? Om tjejen drar tillbaka sitt samtycke efteråt räknas det inte som våldtäkt eftersom samtycke fanns när samlaget ägde rum. Det låter fullt rimligt. Men tvärtom, om samtycke inte fanns när samlaget ägde rum, men har givits efteråt, då har alltså ingen våldtäkt skett? Vad är skillnaden mellan de två fallen? Varför ska man ta hänsyn till vad som sades efteråt i det andra fallet men inte i det första? Vid vilken tidpunkt blir en våldtäkt en våldtäkt? Det uppenbara svaret borde vara när samlaget äger rum, men många här tycker alltså inte det.
Jag har sagt det flera gånger...våldtäkt eller övergrepp blir det bara om den utsatta känner sig kränkt och utnyttjad. Det går ju inte att säga att man blivit våldtagen, men att det var helt okej.
"I helgen var jag så full att jag har minnesluckor. Min man säger att vi knullade då och det är okej för mig, men enligt lagen räknas det som våldtäkt så nu ska jag anmäla honom"
Visst man kan ju försöka göra en sådan anmälan, men jag hoppas verkligen inte att nån polisman tar den anmälan på allvar. Okej om de vill kolla så att offret verkligen inte känner sig kränkt, men kommer de fram till att så inte är fallet så bör anmälan läggas ner...det hoppas jag verkligen att du håller med om.
För att förtydliga så är jag emot alla typer av våldtäkt och jag försvarar ingen som på nåt sätt kränkt en annan genom sexuella händelser. Hade i det här fallet ts sambo känt sig kränkt så hade det varit en helt annan sak och JA ts tog en stor risk...eller i alla fall en risk då det visade sig efteråt att han kände sin sambo så väl som han trodde.