• LisanA

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Vår dotter som är 5 år kommer varje natt tassande med kudden under armen. Hon är mörkrädd och vill sova nära mig. Hennes pappa tycker inte om det här, han försöker till och med ge henne pengar för att hon ska sova i sin egna säng. Han har sagt att han avskyr att hon sover i vår säng… okej någon natt, men inte varje natt…
    Vad ska jag göra? Jag vill ju finnas för min dotter så hon känner sig trygg, samtidigt så sover jag jättedåligt och sexlivet uteblir ju….

• Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!
  • SupersurasunkSara
    Josephine96 skrev 2013-12-17 20:48:12 följande:
    Men herregud hon är bara 5 år och ni försöker muta henne med pengar?? När jag var 5 år så sov jag i en egen säng intill mina föräldrars säng, men ändå så kröp jag jämt upp o sov i deras. Jag har alltid varit självständig av mig och har alltid tyckt om att vara själv. På dagtid. På natten däremot så hatar jag fortfarande att sova själv. Avskyr det verkligen. Känner mig aldrig helt trygg när jag sover själv (dvs 99% av året).

Ni kan väl lägga en madrass på golvet intill sängen till en början? Ni kanske kan dekorera er dotters rum o göra det riktigt fint och prinsessigt (sänghimmel kanske?) o ha massa mjuka kuddar så att hon hellre vill sova där?

När du skriver så, att du fortfarande inte 'kan' sova själv är ett argument som stärker mig i att man absolut sak försöka få barn att sova i egen säng.

Dock, är barnet rädd så ska det klart få den tröst det behöver. Men föräldrar måste sova bra också. Jag sover inte bra med barnen i sängen. En och annan natt, absolut men inte varje natt. Att ignorera barnet som kommer och vill sova är absolut inte bra, men inte heller att bara låta barnet komma utan att försöka klura ut varför och hur man kan hjälpa barnet.
  • La Lola
    Dr Mupp skrev 2013-12-17 21:13:05 följande:
    Du behöver inte bekymmra dig, en karl som inte skulle acceptera barn i sängen skulle inte vara välkommen i min säng.
    Exakt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Michelle 341

Våra barn har sovit i egna rum i egna sängar från födseln och sover 12 timmar varje natt. Helt underbart! Många föräldrar avundas våra sovrutiner och natttningarna tar 5 min. Hemligheten? Vi är konsekventa.

MEN när barnen är sjuka, ledsna eller vaknar så är dem mer än välkomna att sova med oss, jag tycker bara det är mysigt.. ett tag. Men när dem somnat och börjar snurra runt i hela sängen och jag börjar få fötter i näsan så bär i vi helt enkelt tillbaka dem Funkar skitbra!

• Dr Mupp
    Michelle 341 skrev 2013-12-17 21:32:35 följande:
    Våra barn har sovit i egna rum i egna sängar från födseln och sover 12 timmar varje natt. Helt underbart! Många föräldrar avundas våra sovrutiner och natttningarna tar 5 min. Hemligheten? Vi är konsekventa.

MEN när barnen är sjuka, ledsna eller vaknar så är dem mer än välkomna att sova med oss, jag tycker bara det är mysigt.. ett tag. Men när dem somnat och börjar snurra runt i hela sängen och jag börjar få fötter i näsan så bär i vi helt enkelt tillbaka dem Funkar skitbra!
    Våra barn sover i egna sängar och somna själv. Hemligheten? Vi har gett dem den närhet de velat ha. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • singel pappa83
    iggelpiggelblå skrev 2013-12-17 21:13:48 följande:

Jag är kvinna och vill inte heller ha mina barn i sängen... det har jag aldrig velat... jag kan inte sova när dom snurrar runt, snarkar och låter...

jag älskar mina barn ändå... men dom har egna sängar att ligga i...

självklart tröstar jag och låter dom ligga nära om det är nåt speciellt, sjukdom eller så... men när dom börjar tassa in varenda natt så sätter jag stopp.

tack för att d finns normala kvinnor i denna tråden oxå! 
  • singel pappa83
    Michelle 341 skrev 2013-12-17 21:32:35 följande:

Precis som jag har å har haft d!  har funkat hur bra som helst här oxå! 
    Min son har aldrig sovit i min ( eller vår) säng sen han va 1.5 år å endast då när han va sjuk osv.  han sover alltid hela nätter, dom nätterna han vaknat dom senaste 5 åren kan ja räkna på mina fingrar.
    Så frågan e ju vad ni som har barn i sängen hela tiden gör för fel som gör att barnen inte kan/vill sova i sin egna säng, istället för att svartmåla oss som har ett normalt sov arangemang! 
  • La Lola
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 21:42:38 följande:
    Så frågan e ju vad ni som har barn i sängen hela tiden gör för fel som gör att barnen inte kan/vill sova i sin egna säng, istället för att svartmåla oss som har ett normalt sov arangemang! 
    Vänta här nu....så det är ok för dig o andra med dina åsikter att svartmåla oss som samsover?
    Vad gör er mer normala än oss?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • iggelpiggelblå
    Så frågan e ju vad ni som har barn i sängen hela tiden gör för fel som gör att barnen inte kan/vill sova i sin egna säng, istället för att svartmåla oss som har ett normalt sov arrangemang! 
    Solig Drömmer
    haha! 
  • Dr Mupp
    Min son har aldrig sovit i min ( eller vår) säng sen han va 1.5 år å endast då när han va sjuk osv.  han sover alltid hela nätter, dom nätterna han vaknat dom senaste 5 åren kan ja räkna på mina fingrar.
    Varför inte bara acceptera att alla olika. Själv vill ja ha mina bebisar i sängen. Det är mysigt och så underlättar det amningen. Och det är faktiskt mysigt med ett barn som kryper ner under täcket. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • fluu
    Så du ser på riktigt inte skillnaden på att tycka illa om att avvisa barn mitt i natten/låsa ute barnet och att helt enkelt ha arrangemanget att barn och föräldrar sover i separata sängar och det är bra och fungerar för alla? För DET är det ingen som ställer sig emot här i tråden.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!