Michelle 341 skrev 2013-12-17 22:02:37 följande:
Klart man inte ska avvisa sitt barn! Vem tycker det? När barnet står där med kudden under armen får man ju ta det till sig såklart. Men man kanske ska jobba förebyggande? kanske man ska jobba för att få barnet att bli tryggt i sin egen säng eller så låter man det somna om föräldrarnas säng och sen bär man bara tillbaka det.
Nattlampa, tv vid sängen som visar film, god natt saga, babykoll så man hör om barnet vaknar och då gå in och somna om det på plats o.s.v. Jag tycker det är fel att "finna sig i " att barnet sover i mammas och pappas säng om man nu inte trivs med det.
Ett antal personer i tråden... Man kan jobba på olika sätt beroende på vad som är rätt för den enskilda familjen, för nej, det är inte så som många anti-samsovningfolks verkar tro att det enbart är när man samsover som man är en bra prettoförälder. Man kan komma upp med hundra olika lösningar. Vad jag tycker är konstigt är när det ena eller andra valet plötsligt misstänkliggörs, inte att man gör på olika sätt, eller ja, när det handlar om att avisa barn, skälla eller låsa ute tycker jag att det är förkastligt, men de allra flesta pratar inte heller om det när de inte vill ha barn i sängen 24/7.