Michelle 341 skrev 2013-12-17 21:32:35 följande:
Våra barn har sovit i egna rum i egna sängar från födseln och sover 12 timmar varje natt. Helt underbart! Många föräldrar avundas våra sovrutiner och natttningarna tar 5 min. Hemligheten? Vi är konsekventa.
MEN när barnen är sjuka, ledsna eller vaknar så är dem mer än välkomna att sova med oss, jag tycker bara det är mysigt.. ett tag. Men när dem somnat och börjar snurra runt i hela sängen och jag börjar få fötter i näsan så bär i vi helt enkelt tillbaka dem Funkar skitbra!
Bra skrivet..
Om min 4 åring kommer intassandes på natten någon gång säger jag bara mjukt, vänligt men bestämt, att vi går tillbaka till din säng för du sover bättre i din säng.. För det är inte bara vi som sover dåligt när hon ligger i vår säng, hon blir ofta arg och "tycker att vi tar så mycket plats" =)
Hon accepterar det och har inga frågor på det.. blir inte ledsen eller upprörd på något sätt. Somnar sen om gott i sin säng och sover till morgonen.
hon vet med det att hennes säng är en trygg plats, det tycker jag är jättebra o skönt - för hennes skull! hon behöver inte känna och tro att våran säng och med oss tättt intill är de enda trygga