• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Hermansson

Länk på det tack..

Här är däremot en länk som visar EXAKT vad en familj får per dag när de kommer hit. Stora summor? Inte direkt.

Aktuella ersättningsnivåer

Har den sökande eget hushåll, vilket är vanligast, och sköter matinköpen själva är dagersättningen:

71 kr/dag för vuxna ensamstående 61 kr/dag och person för vuxna som delar hushåll 37 kr/dag för barn upp till 3 år 43 kr/dag för barn 4–10 år 50 kr/dag för barn 11–17 år (fr.o.m. tredje barnet halveras bidraget)Bor den sökande på en av
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Fakta-om-migration/Myter-om-migration/Texter/2010-08-24-Asylsokande-far-generosa-bidrag-medan-de-vantar-pa-beslut-....html

och så myter om asylsökande
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Fakta-om-migration/Myter-om-migration.html
  • Anonym (May)

Det florerar då och då. Fk har tidigare svarat "Fr o m månaden efter det att barnet kommer till Sverige eller fr o m månaden efter barnet får uppehållstillstånd utbetalas barnbidrag" så på så vis blir det väl retroaktivt nån månad...

• Anonym (phhhh)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:48:52 följande:

Ge den tusenlappen till mig istället som gjort mig förtjänt av den!
    Tusen gånger hellre vill jag att mina skattepengar går till traumatiserade barn än till en missunnsam idiot på FL...!
  • Anonym (S)

Läs allt om detta innan ni yttrar er o lägger ut er avundsjuka här !

• Anonym (suck)
    Anonym (hmm?) skrev 2013-12-19 22:48:57 följande:
    Jag kommer aldrig rösta på SD. Det är en främlingsfientligt parti med osunda värderingar från 1800-talet. Men även jag kan tycka att retroaktivt barnbidrag är lite att ta i. Jag kan vara upprörd över alla miljonbonusar också. Är även upprörd över våra överbetalda politiker. Men nu handlade tråden om retoaktivt barnbidrag.
    Om ni bara VISSTE vilka oerhörda pengar som går till Bankgangsters, lurendrejare, politikers fusk osv så hade vi fått en REVOLUTION i detta landet. Ni sparkar på dom som redan ligger, några dagar före jul. Retroaktivt barnbidrag kommer jag ALDRIG att uppröras över, då barnen är det finaste denna världen har. Oavsett om det går till "helsvenska" eller utländska barn. De som har krigsskador förtjänar all hjälp de kan få. Något svenskar som inte upplevt krig ALDRIG kommer att förstå.
  • Anonym (...)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 22:51:30 följande:

Vad har du gjort för att förtjäna den?

Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!
  • Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-19 22:52:11 följande:
    Hört talas om Karl Bertil Jonsson?? Var nu snäll så Tomten ger dig klappar i år!!

Jag har plockat ur mitt barns gamla kläder och leksaker och slagit in 11 julklappar till mitt brorsbarn. Jag kämpar för min överlevnad DAGLIGEN och då stör det mig som f-n när jag hör sånt här.
  • Anonym (suck)
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-19 22:53:53 följande:
    Tusen gånger hellre vill jag att mina skattepengar går till traumatiserade barn än till en missunnsam idiot på FL...!

Och att vara missunnsam stax före jul... fy!!! SKÄMS!! Jag ska iväg och ge uteliggare samt diakoni ett bidrag i morgon. Vad gör DU för att förbättra världen, TS etc!!!!???
    Rösta du på nazzarna i SD bara. Kräks Men glöm inte att DINA SKATTEPENGAR kommer att gå till LIVSLÅNGA feta pensioner när de unga grabbarna gjort sitt i partiet. Mer än vad de krigsskadade barnen får i "retoaktivt barnbidrag" vågar jag lova! 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:54:59 följande:
    Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!

Ja men vill du sänka skatten? Tror du verkligen att du hade fått pengarna av staten istället för krigsdrabbade familjer? Pengarna roffas åt till höger och vänster, du som arbetat så länge borde väl insett att staten fördelar pengarna hur de behagar, hade du mer i plånboken för säg 30 år sedan? Trodde inte det heller!
  • Anonym (...)
    Hermansson skrev 2013-12-19 22:52:15 följande:
    Länk på det tack..

Här är däremot en länk som visar EXAKT vad en familj får per dag när de kommer hit. Stora summor? Inte direkt.

Aktuella ersättningsnivåer

Har den sökande eget hushåll, vilket är vanligast, och sköter matinköpen själva är dagersättningen:

71 kr/dag för vuxna ensamstående 61 kr/dag och person för vuxna som delar hushåll 37 kr/dag för barn upp till 3 år 43 kr/dag för barn 4–10 år 50 kr/dag för barn 11–17 år (fr.o.m. tredje barnet halveras bidraget)Bor den sökande på en av
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F...

och så myter om asylsökande
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F...

Bara där ser man skillnaden. Jag råkar vara svensk, min dagsinkomst var 55 kronor! Äter invandrare mer än vi svenskar alltså?
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare