• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:57:04 följande:

Jag har plockat ur mitt barns gamla kläder och leksaker och slagit in 11 julklappar till mitt brorsbarn. Jag kämpar för min överlevnad DAGLIGEN och då stör det mig som f-n när jag hör sånt här.
    Det KANSKE borde störa dig mer att banken plockar dig på ränta på ditt lönekonto. Och att direktörern får mer i bonus per jul än du ser i hela ditt liv...för jag antar att du HAR ett bankkonto??

Att sparka på svaga är lågt, även om du själv är svag och låg.
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:59:10 följande:

Bara där ser man skillnaden. Jag råkar vara svensk, min dagsinkomst var 55 kronor! Äter invandrare mer än vi svenskar alltså?

Du får begära flyktingstatus i ett grannland! Eller skaffa dig en utbildning.
  • Anonym (...)
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-19 22:53:53 följande:
    Tusen gånger hellre vill jag att mina skattepengar går till traumatiserade barn än till en missunnsam idiot på FL...!

Du vet INGET OM VAD JAG HAR VARIT MED OM I MITT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Hermansson
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:59:10 följande:

Bara där ser man skillnaden. Jag råkar vara svensk, min dagsinkomst var 55 kronor! Äter invandrare mer än vi svenskar alltså?
    Då fick du alltså 1705 :-/månad?
    Vad gör har en då för sysselsättning?
  • Anonym (phhhh)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:00:45 följande:

Precis, din tråd berättar allt jag behöver veta!
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:54:59 följande:

Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!
    Då måste du har jobbat inom fel sektor eller hushållat helt fel om du inga pengar har efter 37 år i Sverige. Det är inte invandrarnas fel att du inte klarar av din personliga ekonomi. Mina föräldrar har haft minimilöner men de har gnetat och sparat och har det bra idag. Skärp dig!
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:00:45 följande:

Typiskt sd's. Ta på sig offerkoftan så fort man ställer frågor, och hetsiga är ni också, varför skriker du ts?
  • Anonym (suck)
    Anonym (phhhh) skrev 2013-12-19 23:02:04 följande:
    Precis, din tråd berättar allt jag behöver veta!
    Men exakt. Göra sig själv till martyr och sen peka ut krigsskadade barn som syndabockar. Eget ansvar?? Nej, det vill vi inte höra talas om.

Det finns diakoni, om man är väldigt fattig. Tror inte ens man behöver betala kyrkskatt för att få hjälp därifrån!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Jaha) skrev 2013-12-19 23:03:08 följande:

Typiskt sd's. Ta på sig offerkoftan så fort man ställer frågor, och hetsiga är ni också, varför skriker du ts?
    Offerkofta, och kasta sten på krigsskadade barn. En vecka före jul. Nice....
  • Anonym (Nej)

Det finns inga retroaktiva barnbidrag, och det finns ingen retroaktiv föräldrapenning heller. Så var det utrett. Är du lugn nu, ts?

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare