• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-09-07 18:44:52 följande:
    Jamen sånt där är ju vansinnigt irriterande! Vi ska byta till hel kyl och frys, på vårat initiativ, med en hyreshöjning på 174kr i mån. Sen ska dom byta fönster i höst här, skulle inte förvåna mig om dom höjer hyran för det. Men ja, detta är ju bara tillfälligt ;).. Och så slutar det väl med att vi blir för bekväma och aldrig tar oss därifrån :p

Men ja precis, vi flyttade precis in i övikshem :p

Skräm mig inte i onödan nu ;p hehe
    Haha! Sorry! ;) hyresgästförening har reagerat på övikshem och just det där, så det kanske blir nån ändring ;)

Jag skulle vilja hyra hus fram till man hittat ett eget som man känner att man bara måste köpa :) men det finns ju inga :)
  • sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-09-07 18:46:59 följande:

Fy vad less jag är på foglossning nu!

När man går hemma och inte gör nånting så känns det helt okej. Men tar jag en liten promenad eller dammsuger eller nått annat man anser vara en lätt syssla så känns det fan som att mitt blygdben ska gå av på mitten!

I know the feeling! Har stått och färgat syrrans hår idag och ryggen samt fogarna är nu ur schack :/
  • karpas
    Mrs West skrev 2014-09-07 14:32:51 följande:

Karpas, tack för svar. Min son är som en 2åring mentalt och har inget språk. Han förstår inte alls vad en bebis är och det går inte att kontrollera honom på något sätt. Han skulle må jättedåligt av att vara hemma så mkt och jag skulle få det jättetufft. Hoppas verkligen det löser sig.

Tycker det går snabbt nu. 8 september imorn! Kan inte fatta att min bebis kommer snart!!!

Alltså då måste han ju verkligen få mer tid på fritids. Har han assistent på fritids/hemmet?
  • Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-09-07 19:07:53 följande:

I know the feeling! Har stått och färgat syrrans hår idag och ryggen samt fogarna är nu ur schack :/

Jag blir psykiskt förstörd nästan, känner mig så oduglig :/

Och när jag ansträngt mig på dagen, så får jag ett helvete på natten. Jag somnar med en kudde mellan benen, vaknar såklart utan den flera ggr per natt och har VANSINNIGT ont i höfterna, det känns seriöst som att höftbenen/höftkulorna nere vid skinkorna (eller vad jag ska säga) håller på att ta sig ut. Vad är detta?? Vad gör man? Känner mig i sånt dåligt skick att jag blir lite deprimerad :/

Jag var ju medlem i hyresgästföreningen tills jag och morsan köpte hus, med två lägenheter så vi tog varsin, det var den vi flyttade från. Tyvärr. Så jag trodde inte jag skulle behöva vara medlem där mer. Men tji fick jag. Får se hur jag gör nu. Hmm..
  • sandramarlene

Jaha! Då börjas drömmarna!

Vaknar av att jag drömt att gubben och jag väntar barn samtidigt (våra gemensamma) och att hans vatten gick och jag liksom blev mannen i huset och skulle minsann visa hur man ger ett riktigt stöd under en förlossning xD haha

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-09-08 01:19:44 följande:

Jaha! Då börjas drömmarna!

Vaknar av att jag drömt att gubben och jag väntar barn samtidigt (våra gemensamma) och att hans vatten gick och jag liksom blev mannen i huset och skulle minsann visa hur man ger ett riktigt stöd under en förlossning xD haha

Mina med, herre Gud va konstiga saker man kan ha i hjärnan haha!
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-09-08 07:06:56 följande:
    Mina med, herre Gud va konstiga saker man kan ha i hjärnan haha!
    Ja det är helt galet! Haha! Det märks att kroppen börjat förbereda sig ;P

Mina sammandragningar har börjat ändra karaktär tror jag om det inte är nått som kläms åt när jag får en sd.. Känner inte igen känslan riktigt. Det liksom ilar/skär i nederdelen av magen, ljumskar och underliv. Skit skum känsla. Inte alla sd som känns så men de flesta. Har fortfarande den där mensvärks känslan och igår kände jag ett enormt tryck neråt vid en sammandragning. Kan bebisen röra sig vid sd förresten? Ibland känns det som att hon rör på huvudet.
  • Baktakt

På mig har ilandet antingen varit ett "skruvande" ilande på slutet med dottern då hennes huvud gned mot mitt blygdben när hon vred på huvudet, eller som nu med bebisen att tappen ilat (mer som knivar upp mellan benen).

• Baktakt

Ingen av mina har rört sig under SD. Tvärt om stilla då och en god stund efteråt.

• sandramarlene
    Baktakt skrev 2014-09-08 08:00:53 följande:

På mig har ilandet antingen varit ett "skruvande" ilande på slutet med dottern då hennes huvud gned mot mitt blygdben när hon vred på huvudet, eller som nu med bebisen att tappen ilat (mer som knivar upp mellan benen).

Fast det här är inte dom ilningarna, dom där känner jag också men nu har det börjat typ ila/skära/stråla eller hur man ska förklara det när jag får en sammandragning. Skit skum känsla.

Hon blir också lugn vid sd men nu den senaste veckan har det känts exakt som om hon skulle röra huvudet ibland långt långt ner. Även detta en skit skum känsla hehe :P
Svar på tråden BF Oktober 2014