• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mrs West
    karpas skrev 2014-09-07 20:08:14 följande:

Alltså då måste han ju verkligen få mer tid på fritids. Har han assistent på fritids/hemmet?

Han går i särskolan så fritids är i princip samma sak som de timmar han har på skoltid. Samma lokal, samma personal och aktiviteter. Hoppas verkligen det löser sig.
  • JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-09-08 09:28:32 följande:

Dagens bm besök; sf mått 34 och lillan är fixerad :) jippiii!!

Härligt. Skönt och veta att bebisen växer Jag får bara gå till Bm var tredje vecka, lite tråkigt. Men men man ska vara glad att man är frisk förutom foglossning och dåligt järnvärde.

På tal om dessa sammandragningar, tror de är väldigt vanligt som omföderska och även förvärkar. Men de är inte kul när man knappt kan röra sig utan att magen blir stenhård och någon sätter knivar där nere, känns inte så skönt alls.
    BF 15 oktober
  • sandramarlene
    JennyL88 skrev 2014-09-08 10:29:09 följande:
    Härligt. Skönt och veta att bebisen växer smile1.gif Jag får bara gå till Bm var tredje vecka, lite tråkigt. Men men man ska vara glad att man är frisk förutom foglossning och dåligt järnvärde.

På tal om dessa sammandragningar, tror de är väldigt vanligt som omföderska och även förvärkar. Men de är inte kul när man knappt kan röra sig utan att magen blir stenhård och någon sätter knivar där nere, känns inte så skönt alls.
    BF 15 oktober
    Jo det har jag också fått för mig :) har haft sd sedan v.16 och molande förvärkar sedan v.32. Börjar fundera på om hon den senaste veckan åkt längre ner och att det kan vara därför det ilar, som att nått kommer i kläm när magen drar ihop sig.. Eller nått.
  • marmik

Har varit väldigt nöjd med att vår bebis haft en bra dygnsrymt, vaken på dagen, visserligen mest på kvällen men sen varit lugn på natten... Nu verkar den dock plötsligt ha ändrat sig... blev nästan lite orolig igår då den var väldigt lugn på dagen, men vi hade gäster så tänkte att det var för att jag var mycket i rörelse igår men sen vaknade den till vid midnatt och höll på som bara den :( Förutom bebisens bökande så hade jag ont här och var och benen domnade och var uppe på toa hur många gånger som helst så det blev inte mycket till sömn i natt... 

• Baktakt
    sandramarlene skrev 2014-09-08 08:53:44 följande:
    Fast det här är inte dom ilningarna, dom där känner jag också men nu har det börjat typ ila/skära/stråla eller hur man ska förklara det när jag får en sammandragning. Skit skum känsla.

Hon blir också lugn vid sd men nu den senaste veckan har det känts exakt som om hon skulle röra huvudet ibland långt långt ner. Även detta en skit skum känsla hehe :P
    Låter inte så värst skönt. Får hoppas det inte är något man själv har att vänta :-/

Huvudvridningarna är inte heller tokmysiga vad jag minns, men mer obehagliga än onda.

Idag har jag två starka fötter som tvunget ska trycka utåt/uppåt på mina revben. Aj! Dessutom ont i ryggen sedan innan jag åkte till jobbet. Tre veckor kvar med denna. Puh! Hur ska jag orka? Sover så förbaskat lite nu också och max en timme i stöten mellan kisspauserna.
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-09-08 10:29:09 följande:
    Härligt. Skönt och veta att bebisen växer smile1.gif Jag får bara gå till Bm var tredje vecka, lite tråkigt. Men men man ska vara glad att man är frisk förutom foglossning och dåligt järnvärde.

BF 15 oktober
    Jag gick också var tredje vecka tills v 33, nu hår jag varannan ända fram tills bf :)
  • jamieblue
    mitthemligajag skrev 2014-09-08 13:14:00 följande:

Jag gick också var tredje vecka tills v 33, nu hår jag varannan ända fram tills bf :)

Så himla olika det är! Jag har bara gått var 4 eller 5 vecka efter RUL och inte förrän fr.o.m. V 34 blev det varannan vecka. Är inte omföderska heller. Nåja, allt är bra än så länge i alla fall! Tycker dock att bebisen är ovanligt lugn just nu så sitter och håller lite extra koll...
  • Baktakt

När det gäller graviditeter och barnafödande blir det pinsamt uppenbart hur olika de olika landstingen prioriterar. Och t.o.m. inom olika landsting. Det är ju inte som att grundbehovet skiljer sig åt från kvinna till kvinna, även om individbehovet kan göra det

• mitthemligajag
    Baktakt skrev 2014-09-08 15:26:44 följande:

När det gäller graviditeter och barnafödande blir det pinsamt uppenbart hur olika de olika landstingen prioriterar. Och t.o.m. inom olika landsting. Det är ju inte som att grundbehovet skiljer sig åt från kvinna till kvinna, även om individbehovet kan göra det smile4.gif

Min väninnan som fick barn förra veckan gick Varje vecka från vecka 36 här i grannstaden 10 minuter bort :p jag kommer alltid gå varannan
Svar på tråden BF Oktober 2014