• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • jamieblue
    mitthemligajag skrev 2014-09-08 19:19:16 följande:

Min väninnan som fick barn förra veckan gick Varje vecka från vecka 36 här i grannstaden 10 minuter bort :p jag kommer alltid gå varannan

Som sagt, märkligt att de kan göra så olika bedömningar om det nu gäller ett vanligt basprogram. Samma sak med glukosbelastning, där gör väl landstingen också väldigt olika. Har för mig att alla mina barndomsvänner i Skåne gjort det utan att tillhöra någon riskgrupp och i Sthlms län verkar det inte alls vara standard.
  • sandramarlene

Ååååh vilka humörsvängningar jag har! Och Karln är världens störtats retsticka dessutom vilket inte underlättar och tillslut blir han sur på mig för att han har fått mig förbannad :P vill drämma en kavel i huvudet på honom ibland xP

• mitthemligajag

har sammandragningar med 4 minuters intervaller hela tiden, dom håller i sig ca en halv minut och en mensliknande smärta som

Kommit och gått lite då och då, är de normalt?? Sammandragningarna gör inte ont

• marmik
    mitthemligajag skrev 2014-09-08 20:12:58 följande:

har sammandragningar med 4 minuters intervaller hela tiden, dom håller i sig ca en halv minut och en mensliknande smärta som

Kommit och gått lite då och då, är de normalt?? Sammandragningarna gör inte ont

Hur länge är "hela tiden"? Regelbundna under längre tid hade jag definitivt ringt förlossningen och frågat om.
  • Olivine
    jamieblue skrev 2014-09-08 19:27:29 följande:
    Som sagt, märkligt att de kan göra så olika bedömningar om det nu gäller ett vanligt basprogram. Samma sak med glukosbelastning, där gör väl landstingen också väldigt olika. Har för mig att alla mina barndomsvänner i Skåne gjort det utan att tillhöra någon riskgrupp och i Sthlms län verkar det inte alls vara standard.
    Och KUB-test. I mitt landsting blir alla erbjudna KUB, oavsett ålder. Vill man inte göra KUB blir man erbjuden ett vanligt ultraljud däromkring istället. I andra landsting erbjuder man bara kvinnor över en viss ålder att göra KUB.
    sandramarlene skrev 2014-09-08 20:10:35 följande:

Ååååh vilka humörsvängningar jag har! Och Karln är världens störtats retsticka dessutom vilket inte underlättar och tillslut blir han sur på mig för att han har fått mig förbannad :P vill drämma en kavel i huvudet på honom ibland xP

Vad jobbigt! Jag är nog bara mer lättrörd. Blir tårögd av reklamfilmer på TV t.o.m.
    Förra veckan gick jag raka vägen och la mig kökssoffan och grät när jag kom hem från jobbet. Min karl undrade vad som hade hänt och det hade ju inte hänt någonting alls. Jag hade verkligen ingenting alls att gråta över. Det var bara nåt slags känsloöverslag.
  • sandramarlene
    Olivine skrev 2014-09-08 20:56:08 följande:
    Och KUB-test. I mitt landsting blir alla erbjudna KUB, oavsett ålder. Vill man inte göra KUB blir man erbjuden ett vanligt ultraljud däromkring istället. I andra landsting erbjuder man bara kvinnor över en viss ålder att göra KUB.
    sandramarlene skrev 2014-09-08 20:10:35 följande:

Vad jobbigt! Jag är nog bara mer lättrörd. Blir tårögd av reklamfilmer på TV t.o.m.
    Förra veckan gick jag raka vägen och la mig kökssoffan och grät när jag kom hem från jobbet. Min karl undrade vad som hade hänt och det hade ju inte hänt någonting alls. Jag hade verkligen ingenting alls att gråta över. Det var bara nåt slags känsloöverslag.
    Haha men din stackare :) jag grät för slutet av toy story 3 häromdagen också haha!
  • mitthemligajag
    marmik skrev 2014-09-08 20:21:14 följande:
    Hur länge är "hela tiden"? Regelbundna under längre tid hade jag definitivt ringt förlossningen och frågat om.
    Nu har det lugnat sig, hållt på ca2 timmar
  • Bellsam

Äntligen är lägenheten något så när städad och idag ska jag till handkirurgen för att förhoppningsvis få hjälp med mitt karpeltunnelsyndrom.
    De senaste dagarna har jag haft tokont i benen trots att jag vilat mycket. Någon annan som har såna känningar?

• karpas

Nu har jag då tappat flåset. Måste ta fler pauser för att få ner pulsen. Bebis trycker nog ihop lungorna lite mer nu. Jätte jobbigt, känns som att kommande veckor skulle få flyga fram. :) har gått in i v36. Inte så länge kvar.

• JennyL88
    karpas skrev 2014-09-09 10:30:44 följande:

Nu har jag då tappat flåset. Måste ta fler pauser för att få ner pulsen. Bebis trycker nog ihop lungorna lite mer nu. Jätte jobbigt, känns som att kommande veckor skulle få flyga fram. :) har gått in i v36. Inte så länge kvar.

Ja man ska ju inte tro att man är någon superwoman nu. Kom knappt igenom affären och hem med matkassarna idag. Jävla foglossning säger jag bara. Håller på med att packa bbväskan, åker ner lite grejer varje dag. Ska man ha med tens eller brukar dom hade på förlossningen?
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014