jamieblue skrev 2014-09-08 19:27:29 följande:
Som sagt, märkligt att de kan göra så olika bedömningar om det nu gäller ett vanligt basprogram. Samma sak med glukosbelastning, där gör väl landstingen också väldigt olika. Har för mig att alla mina barndomsvänner i Skåne gjort det utan att tillhöra någon riskgrupp och i Sthlms län verkar det inte alls vara standard.
Och KUB-test. I mitt landsting blir alla erbjudna KUB, oavsett ålder. Vill man inte göra KUB blir man erbjuden ett vanligt ultraljud däromkring istället. I andra landsting erbjuder man bara kvinnor över en viss ålder att göra KUB.
sandramarlene skrev 2014-09-08 20:10:35 följande:
Ååååh vilka humörsvängningar jag har! Och Karln är världens störtats retsticka dessutom vilket inte underlättar och tillslut blir han sur på mig för att han har fått mig förbannad :P vill drämma en kavel i huvudet på honom ibland xP
Vad jobbigt! Jag är nog bara mer lättrörd. Blir tårögd av reklamfilmer på TV t.o.m.
Förra veckan gick jag raka vägen och la mig kökssoffan och grät när jag kom hem från jobbet. Min karl undrade vad som hade hänt och det hade ju inte hänt någonting alls. Jag hade verkligen ingenting alls att gråta över. Det var bara nåt slags känsloöverslag.