• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • trollis86

nu idag är jag 34+1 och var på kontroll och då hade jag sf måttet 29,5, är inte det lite på mindre sidan? verkade iallafall vara helt okej. har inte heller förväntat mig någon stor bebis eftersom jag själv var liten då jag föddes (inte stor nu heller för den delen)

• DinaMii
    trollis86 skrev 2014-09-09 14:34:42 följande:

nu idag är jag 34+1 och var på kontroll och då hade jag sf måttet 29,5, är inte det lite på mindre sidan? verkade iallafall vara helt okej. har inte heller förväntat mig någon stor bebis eftersom jag själv var liten då jag föddes (inte stor nu heller för den delen)

Mitt sfmått följer veckorna, så i v30 hade jag 30 cm, v32 32 cm. Samma med båda graviditeterna. Ligger högst upp på sf linjen och har en stor mage. Är bara 157 cm lång men får visst stora barn, sambon var en stor bebis så dom brås väl på honom..

Tycker ditt mått låter som en dröm :p
  • marmik
    sandramarlene skrev 2014-09-08 21:22:16 följande:
    Haha men din stackare :) jag grät för slutet av toy story 3 häromdagen också haha!
    Lite trött på mig själv idag.... såg A league of their own och grät... i början!??? Vad är det??? Sen läste jag tips om vad man ska packa i bb-väskan och då kom tårarna igen???
  • Baktakt

Bara sf-måttet följer sin kurva ska det väl vara ok? Hos långa tjejer får mycket av magen plats i bålen, men ju kortare man är, desto mer får magen växa utåt. Det är rejäl skillnad på mig som är 1,70 och min lika långt gravida kompis på 1,80! Hon ser ut som jag gjorde för tre månader sedan och gjorde stora ögon när vi sågs sist. Min moster är 1,58, gick bara upp 10 kg och var ändå nästan lättare att hoppa över än gå runt när hon var gravid

• Mymmlan

SFmåttet säger dessutom inte så mycket om bebisens storlek utan mer hur man bär den. Fick höra idag att jag hade en liten smidig kula. Kan avslöja att jag varken känner mig liten eller smidig!

• Mrs West

Jag var på stan igår och fick höra av 2 pers att "snart är det dags?" Idag fick jag höra att jag hade en söt mage. Kul.

Mitt sf-mått var 34 sist i v 36 och jag är 1.60 lång. Mina bebisar har hittills varit 3300 och 3600 så helt normala fast sfmåttet varit lite stort. Hamnade på 38 cm med sonen.

Bm-besök imorn och på torsdag går jag in i v 38. Det närmar sig!!!

• Irmeline
    trollis86 skrev 2014-09-09 14:34:42 följande:

Fast man vet aldrig... jag var 47cm 2,7kg när jag föddes (fullgången) men min dotter var 54cm och över 4kg Cool
  • Irmeline
    JennyL88 skrev 2014-09-09 14:31:04 följande:
    Ja man ska ju inte tro att man är någon superwoman nu. Kom knappt igenom affären och hem med matkassarna idag. Jävla foglossning säger jag bara. Håller på med att packa bbväskan, åker ner lite grejer varje dag. Ska man ha med tens eller brukar dom hade på förlossningen?
    Jag hyrde TENS sist, tror inte det finns på FL. De fick tydligen fötter så då slutade de att ha sådana där.
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2014-09-09 20:31:09 följande:
    Jag hyrde TENS sist, tror inte det finns på FL. De fick tydligen fötter så då slutade de att ha sådana där.
    Hyrde från MVC alltså.
  • Baktakt

Mitt mvc hade inte sist, däremot förlossningen. Värt att kolla upp hur det är denna gång!

Svar på tråden BF Oktober 2014