• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene

Jag tar med min egen TENS som jag fått låna av sjukgymnasten. Tror inte alls förlossningar har TENS på plats att låna ut faktiskt så det är nog värt att kolla upp :)

• sandramarlene
    marmik skrev 2014-09-09 15:35:29 följande:
    Lite trött på mig själv idag.... såg A league of their own och grät... i början!??? Vad är det??? Sen läste jag tips om vad man ska packa i bb-väskan och då kom tårarna igen???
    Det låter så komiskt men faktum är att jag tycker det är skit jobbigt med dessa hormoner som svämmar över haha :P
  • mitthemligajag

Min väninnas sf mått låg ganska rejält under kurvan hela graviditeten, alltså så pass att dom var oroliga men ut kom en unge på strax över 4 kg! Men de syntes inte utanpå ;)

• sandramarlene

På fredag går jag in i v.38 och har idag 22 dagar kvar! Enligt äl gick jag in i v.39 idag. Just nu känns allt hopplöst och som att hon kommer stanna i magen för evigt. Ska nog storstäda idag bara för att få tankar på annat för just nu vill jag bara leta tecken på att det är på gång :P driver mig själv tillvansinne :P

• karpas

Storstädning kommer inte på fråga här. Fogarna jäklas och sammandragningarna kommer som ett brev på posten. Mitt tips är att ta det lungt och göra roligare saker. Gå på fik, lunch med kompisar som är lediga och göra andra grejer man inte kommer kunna göra på ett tag med en liten i famn. Visst städa kan man, men krafterna får inte tryta inför det maraton man står inför. En bekant försökte ta långa promenader för att sätta igång nått, men det resulterade i pinvärkar en vecka innan bebisen kom så hon låg inne hela den veckan. Ta det lungt för då mår bebis bäst. Brukar ha henne i tankarna och då ligger jag med gott samvete i soffan och laddar upp. :) alla är vi nog leds nu, men vi får stå ut. Liten kommer när h*n är klar. Önskar att våran gosse vill ha lika bråttom som sina storasystrar 11 resp 16 före Bf. Yngsta storasyster kom på Bf dag. Vill och orkar inte gå över. Kämpa på alla med era magar. Vi är på sluttampen nu. 32 dagar känns som en evighet. :)

• sandramarlene

Jo visst är det så men jag är inte van att vara hemma själv utan gubbe och barn. Att vila och ta det lugnt tillhör inte min vardag så man blir snabbt rastlös :)

• mitthemligajag
    Jeaneeettes skrev 2014-09-10 14:37:09 följande:

Idag är det 15 dagar kvar och tiden gåååår så långsamt!

Blir du igångsatt tidigare?? :)
Svar på tråden BF Oktober 2014