• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • karpas

Testa någon nytt att pyssla med. Finns många idéer på panduro. Att skapa kan få en att tänka på annat. Har själv gjort en beställning och hoppas lådan kommer snart så jag får pyssla. :) Det får nog tankarna att skingras lite i allafall. Då man och barn är på jobb/förskola/skola. Eller kika på någon bra serie på netflix. Tror jag kommer fördriva tiden bra ändå när jag tänker efter. ;)

• Olivine

En ny kollega från Holland berättade idag att de har 16 veckors föräldraledighet där. Hon satt och gapade när jag berättade hur lång FL vi har här i Sverige. Man glömmer bort hur privilegierad man är ibland. Samma när man ser alla hemska nyheter från omvärlden. Vi har det verkligen bra här!

På tal om ingenting - vad tar ni med för storlekar på bebiskläderna i BB-väskan? 50 är väl rätt givet men ungen blir stor är det kanske 56 som gäller? Det blir så mycket packning att ta med både och.

• DinaMii
    Olivine skrev 2014-09-10 22:16:09 följande:

En ny kollega från Holland berättade idag att de har 16 veckors föräldraledighet där. Hon satt och gapade när jag berättade hur lång FL vi har här i Sverige. Man glömmer bort hur privilegierad man är ibland. Samma när man ser alla hemska nyheter från omvärlden. Vi har det verkligen bra här!

På tal om ingenting - vad tar ni med för storlekar på bebiskläderna i BB-väskan? 50 är väl rätt givet men ungen blir stor är det kanske 56 som gäller? Det blir så mycket packning att ta med både och.

Sonen hade 56 när han föddes. Han var 56 lång, lång och smal. När han var 2 veckor gammal hade han vuxit i 62..

Vi packar i 56, det är lättare att bara vika upp ärmarna på bodyn och byxorna än att krångla på för små kläder.. Men då räknar vi med att bebisen blir i samma klass som sin storebror då... :)

Får man en normal bebis så hade jag tagit en uppsättning 50 och 56 med. Om man planerar att åka hem snabbt, plus att vi har nära till bb så man kan ta med nya kläder om det skulle behövas.
  • Jeaneeettes
    mitthemligajag skrev 2014-09-10 20:55:57 följande:

Blir du igångsatt tidigare?? :)

Ja stämmer har ett planerat ks
  • Tamara
    Olivine skrev 2014-09-10 22:16:09 följande:

Ja vi har verkligen det bra här i Sverige!

Vi har några få plagg i 50, de får följa med. Får ganska stora barn, alla har vägt över 4 kg och varit 52-53 långa men 50 funkar iaf på bb.
  • Mymmlan

Tar med 50 men de är stora i storleken. Äldsta var 54 och han kunde ha bodyn första veckorna. Viktigaste för mig är att det är supermjuka välanvända plagg som tvättats hundra gånger. Inget vasst, stelt eller obekvämt och inga kemikalier på lilla bebben.

• jamieblue
    mitthemligajag skrev 2014-09-10 07:42:50 följande:

Min väninnas sf mått låg ganska rejält under kurvan hela graviditeten, alltså så pass att dom var oroliga men ut kom en unge på strax över 4 kg! Men de syntes inte utanpå ;)

Haha, blir lite nervös vid tanken på att få en riktig klump att klämma ut nu! Mitt SF-mått är också lågt... Och jag har rätt breda höfter så det skulle nog kunna få plats en större bebis än man tror ;)
  • Mrs West

V 38 idag och fullgången!! Men det känns som bebis stannar lite till. Har varit lugnt i magen förutom i morse då jag hade förvärkar, nu har de blivit till glesa sammandragningar.

Idag kommer min man hem efter 2 veckor borta, underbart!!!!

• mitthemligajag

Alltså förvärkar, hur ont kan dom göra? Mina tår domnar bort.... Mensvärk gånger 20000 och då är jag van vid extrem mensvärk

• sandramarlene

Igår hade jag sjukt mycket sammandragningar/förvärkar och vissa gjorde alltså riktigt ont, fick andas igenom och kunde absolut inte prata, dock va de oregelbundna och har nu avtagit, men nog känns det att man är i slut tampen (men ändå så länge kvar) v.38 imorgon enligt ul! :)

Svar på tråden BF Oktober 2014