• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    Mrs West skrev 2014-09-11 08:12:04 följande:

V 38 idag och fullgången!! Men det känns som bebis stannar lite till. Har varit lugnt i magen förutom i morse då jag hade förvärkar, nu har de blivit till glesa sammandragningar.

Idag kommer min man hem efter 2 veckor borta, underbart!!!!

Va härligt att han kommer hem :) det är ju så mycket tryggare att ha dom hemma :)
  • Marri

V 36+5 idag, och nedräkningen har börjat.. 5 dagar kvar, har också ett planerat ks. Man upptäckte att liten har ett diafragmabråck i v33, så nu väntar ks, op av liten

• Marri

Och rehab tid på neonatal. Önskar för allt i världen att allt går bra.

• Baktakt

BM-besök idag. Huvudet mellan ruckbart och fixerat, magen delvis nedsjunken. Hjärtljud 135 slag/min, BT 120/75. Remiss skickad till spec-mödravård pga mitt ständiga magont, så får de avgöra om jag ska sättas igång.

Frågade min BM om det inte var ovanligt snabbt att öppna sig från 2-10 som jag gjorde med E. "Oj! Jo!" sa hon. "Det kommer att gå undan den här gången då!"

Jag ska kanske nämna det också vid besöket på spec-mödravården då...

• Aftonstjärna
    Marri skrev 2014-09-11 09:19:11 följande:

V 36+5 idag, och nedräkningen har börjat.. 5 dagar kvar, har också ett planerat ks. Man upptäckte att liten har ett diafragmabråck i v33, så nu väntar ks, op av liten

Lite mer spänning än man önskar sig! Hoppas allt går bra!!!
    bf 23 oktober
  • JennyL88

Lycka till ni som snart ska göra planerat kejsarsnitt, och får träffa er fina bebisar! !

Jag har mått dåligt med illamående, yrsel och har svårt att få i mig mat. Någon mer? Funderar på hur lite man kan äta utan att bebisen påverkas?

Den lilla bebisen skaver där nere och känns ibland som jag ska kissa ner mig, mina jävla höfter ska vi inte tala om. Men jag peppar mig själv med att jag vet att de är värt all pina till slutet när man har bebisen i famnen.

BF 15 oktober
  • sandramarlene

Stort lycka till <3
  • MeEmmA
    JennyL88 skrev 2014-09-11 10:43:52 följande:

Lycka till ni som snart ska göra planerat kejsarsnitt, och får träffa er fina bebisar! !

Jag har mått dåligt med illamående, yrsel och har svårt att få i mig mat. Någon mer? Funderar på hur lite man kan äta utan att bebisen påverkas?

Den lilla bebisen skaver där nere och känns ibland som jag ska kissa ner mig, mina jävla höfter ska vi inte tala om. Men jag peppar mig själv med att jag vet att de är värt all pina till slutet när man har bebisen i famnen.

BF 15 oktober
    Jag har också fått tillbaka illamåendet, kräktes från ingenstans igår och magen känns helt upp o ner. Vissa dagar e det jättesvårt att äta. Trodde att jag skulle ha gått ner när jag kom till bm idag, men jag vägde 0,5kg mer och magen hade växt till 33cm. Så för bebisen är det ingen fara. Försök bara att få i dig nån extra frukt och ät det du är sugen på.

Min lilla trycker också som bara den på urinblåsan, har hänt ett par ggr nu att jag har kissat på mig lite :)

Det är inte långt kvar nu, våra bebisar är snart här!!
  • MeEmmA

Hoppas verkligen att det ska gå bra för er båda! Lycka till
  • mitthemligajag

Stort lycka till för er som snart får se era småttisar!! Hoppas allt går bra

Vi andra får väl stå ut ett tag till! Men nu är de inte många veckor kvar!! V 37 idag! :D

Svar på tråden BF Oktober 2014