• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • choklaa

Är det någon som är i liknande situation eller har varit med tidigare barn.
    Var hos bm i dag är i vecka 35+0. Bebisen ligger på tvären. Med sin rygg uppåt under mina revben och huvudet åt ena håller och rumpan upp och sparkar så nedåt höger ljumske. Om ni förstår hur jag menar.

Har er bebis då vridit sig och fixerat eller hur har de gått??

• Tamara
    choklaa skrev 2014-09-11 18:07:34 följande:

Var hos bm i dag är i vecka 35+0. Bebisen ligger på tvären. Med sin rygg uppåt under mina revben och huvudet åt ena håller och rumpan upp och sparkar så nedåt höger ljumske. Om ni förstår hur jag menar.

Har den legat så hela tiden? Det finns ju fortfarande tid kvar för bebis att vända. Att bebis ska fixeras är egentligen oviktigt, det är bara en av mina 3 som varit det, och nuvarande är ff fullt rörlig (h*n vände ganska nyligen, är i v36+4 idag). Om din inte vänder kommer du erbjudas vändningsförsök om 2 v.

Min andra satt i tvärläge, fast inte i samma läge som din. Min hade huvudet snett upp på höger sida och rumpan ner på vänster sida. Han satt så hela tiden och jag valde att inte göra vändningsförsök utan fick planerat snitt 10 dagar innan BF.
  • Aftonstjärna
    choklaa skrev 2014-09-11 18:07:34 följande:

Mitt första barn var i tvärläge på sista läkargranskningen, kommer inte ihåg vilken vecka jag var i, men hon vände sig med rumpan neråt och ville inte vända sig trots vändningsförsök, så det blev snitt. Funderade faktiskt på vaginal förlossning, men eftersom hon satt med ena foten där huvudet borde varit var det inte möjligt, vilket i efterhand känns bra. Det är ju en del risker med sätesförlossningar, så är glad att jag blev tvungen att tänka om. men besviken var jag, ville ju så gärna föda barn. Fick pröva några år senare med sonen... Nu hoppas jag att denna bebbe håller sig med huvudet neråt de sista 6 veckorna!
    bf 23 oktober
  • Baktakt

Jag skulle vilja påstå att jag numera är höggravid. Mätte mig idag och magmåttet överstiger rumpmåttet 34+0 idag.

• jamieblue
    Baktakt skrev 2014-09-13 10:00:36 följande:

Jag skulle vilja påstå att jag numera är höggravid. Mätte mig idag och magmåttet överstiger rumpmåttet 34+0 idag.

Skrattande Skulle aldrig våga mäta och jämföra! Har gått upp en del i vikt senaste tiden och det har nog varit för att jag inte ätit lika noggrant som i början av graviditeten. Och det märks på rumpan Oskyldig
  • Baktakt

Ja, jag är rejält större om rumpan själv och det är nog tur i racet mellan mage och rumpa. Tänker att nu är jag störst högre upp, därav höggravid (Åh, så dålig humor!) Men med tyngdpunkten lägre ner står man ju stadigt på jorden. Det är inte heller att förakta

• Baktakt

Det beror på vem man frågar. Vissa säger tredje trimestern, andra 33+0 när man inte längre stoppar en spontan förlossning, ytterligare andra 37+0 när man räknas som fullgången.

• mitthemligajag
    Baktakt skrev 2014-09-13 13:36:00 följande:

Det beror på vem man frågar. Vissa säger tredje trimestern, andra 33+0 när man inte längre stoppar en spontan förlossning, ytterligare andra 37+0 när man räknas som fullgången.

Jasså så det finns ingen bestämd vecka då man blir höggravid :p fast jag känner mig inte höggravid direkt, har väldigt mycket sammandragningar men jag är fortfarande ute och går en timme om dagen och försöker hålla igång så mkt som Möjligt ;)
  • jamieblue
    mitthemligajag skrev 2014-09-13 16:37:45 följande:
    Jasså så det finns ingen bestämd vecka då man blir höggravid :p fast jag känner mig inte höggravid direkt, har väldigt mycket sammandragningar men jag är fortfarande ute och går en timme om dagen och försöker hålla igång så mkt som Möjligt ;)
    Bra jobbat!

Jag känner mig höggravid när jag ska:
    ta på strumpor

knyta skorna

plocka upp nåt från golvet

vända mig i sängen

ta mig upp ur sängen

?annars är det rätt ok Glad
Svar på tråden BF Oktober 2014