• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-09-13 16:37:45 följande:
    Jasså så det finns ingen bestämd vecka då man blir höggravid :p fast jag känner mig inte höggravid direkt, har väldigt mycket sammandragningar men jag är fortfarande ute och går en timme om dagen och försöker hålla igång så mkt som Möjligt ;)
    Jag har också jätte mycket sammandragningar, vissa känns, vissa inte och andra är bara obehagliga. Dom kommer hela tiden än om jag tar det lugnt eller håller igång, jag gör lite av båda men är övrigt en aktiv person så har lite svårt att bara vila :). Jag tycker absolut att jag är höggravid nu! V38 (37+1)
  • sandramarlene
    jamieblue skrev 2014-09-13 17:00:28 följande:
    Bra jobbat!

Jag känner mig höggravid när jag ska:
    ta på strumpor

knyta skorna

plocka upp nåt från golvet

vända mig i sängen

ta mig upp ur sängen

?annars är det rätt ok Glad
    Samma här! Det är sjukt jobbigt! Och gå i trappor! Vilken pärs! Haha :)
  • mitthemligajag

Ja jo klart allt är jobbigare, de kan jag inte säga något om! Men jag blir så ju otroligt rastlös så förra veckan målade jag om hallen ;) men de fick jag igen på kvällen, världens menssmärtor och sammandragningar! Men annars så! Hade förväntat mig att känna mig som en stor valross som inte kan göra någonting för jag tycker det är så folk får dom sista veckorna att låta :p målar fortfarande tånaglarna och knyter skorna ( ja det är jobbigt, men de går ) men det kanske handlar lite om jädrar anamma också,

• sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-09-14 06:54:39 följande:

Ja jo klart allt är jobbigare, de kan jag inte säga något om! Men jag blir så ju otroligt rastlös så förra veckan målade jag om hallen ;) men de fick jag igen på kvällen, världens menssmärtor och sammandragningar! Men annars så! Hade förväntat mig att känna mig som en stor valross som inte kan göra någonting för jag tycker det är så folk får dom sista veckorna att låta :p målar fortfarande tånaglarna och knyter skorna ( ja det är jobbigt, men de går ) men det kanske handlar lite om jädrar anamma också,

Håll igång så länge man kan, det skadar inte att röra lite på sig, jag kan då inte bara vara still, men sover en gång mitt på dagen gör jag :) det är viktigast att ta det lugnt och ladda upp under latensfasen vad jag förstår (om man märker av den vill säga) :) min mamma har blivit hyperaktiv 5 av 7 ggr innan förlossningen startat, (ena ungen va igångsättning och andra blev akut kejsarsnitt) men de resterande barn har hon alltid börjat stor städa, riva ut alla skåpar och dammtorka varje pinal osv, Och alltid 1-3 dagar innan förlossning och hon har då orkat varje fl ;) så kör på du om du orkar! Det gör då jag :D
  • JennyL88

Jag hade en enklare graviditet förra gången, för 1.5år sedan. Då hade jag bra värden och ingen foglossning. Då putsade jag fönster, städade och sprang med skottkärran i trädgården dagen innan dotter kom. Kommer ihåg att jag kände av värkar när jag körde med skottkärran i sommarvärmen men ville bli klar att rensa upp. Hade igångsättning inbokad dagen efter. haha. Detta kommer dock absolut inte ske denna gången, då jag nu får mycket sammandragningar bara jag står i köket för timma eller dammsuga och höfterna säger ifrån.

BF 15 oktober
  • choklaa

Hoppas bebis vill vända om själv. Vill gärna slippa igångsättning och vändningsförsök. Samtidigt om de blir vändningsfördök hoppas jag att den vänder rätt så jag slipper kejsarsnitt. Vi vill gärna ha nr tre inom 2 år och bm sa till dom i vår föräldragrupp som genomgått kejsarsnitt att de måste gå två år mellan graviditerna. Innan de planerar nästa.

• Mrs West

17 dagar kvar till bf och känner mig definitivt höggravid. Min tånaglar går inte att nå men imorn ska jag på fotvård, härligt.

Ska baka och förbereda det sista i veckan sen får han gärna komma om han vill!

• sandramarlene
    Mrs West skrev 2014-09-14 14:31:57 följande:

17 dagar kvar till bf och känner mig definitivt höggravid. Min tånaglar går inte att nå men imorn ska jag på fotvård, härligt.

Ska baka och förbereda det sista i veckan sen får han gärna komma om han vill!

Samma tanke går här :D tips på bak att göra som funkar bra att frysa in? :) sockerkaka och sylt kakor tänkte jag göra iaf :) Gud så härligt med fotvård! Har tänkt det jag med men det har än inte blivit av men oj va skönt det är! Njut!!
  • MeEmmA

Igår när jag var i affären fick jag så jäkla ont i ryggslutet, blev påmind om värkarna jag fick med mina andra två när det känns som att ryggslutet ska gå sönder och det pressade rejält mellan benen. Fick tillbaka känslan av den smärtan som faktiskt väntar till förlossningen. Tidigare förlossningar fick jag sådana pangpå verkar o efter det gick det fort tills jag var helt öppen, blev orolig för att han skulle komma igår och knep därför igen och andades sedan ut när det släppte.

Men idag har jag känt trycket mot ryggen flera ggr och det känns en hel del i magen, märkte ickså hur magen har sjunkit ner sen igår. Funderar på om det är så att det som kändes och känns är ett resultat av att han har fixerat sig? Mina tidigare två gjorde aldrig det, dom låg rätt men var hela tiden ruckbara och hade även svårt under förlossningen att komma ner ordentligt utan hjälp. Därför funderar jag på om det kanske blir lättare att krysta ut denna lilla krabaten om han redan ligger långt ner där han ska med huvudet... Logiskt sett bör det göra det. Det känns att det är mer nära nu!

• Tamara
    MeEmmA skrev 2014-09-14 16:29:45 följande:

Igår när jag var i affären fick jag så jäkla ont i ryggslutet, blev påmind om värkarna jag fick med mina andra två när det känns som att ryggslutet ska gå sönder och det pressade rejält mellan benen. Fick tillbaka känslan av den smärtan som faktiskt väntar till förlossningen. Tidigare förlossningar fick jag sådana pangpå verkar o efter det gick det fort tills jag var helt öppen, blev orolig för att han skulle komma igår och knep därför igen och andades sedan ut när det släppte.

Men idag har jag känt trycket mot ryggen flera ggr och det känns en hel del i magen, märkte ickså hur magen har sjunkit ner sen igår. Funderar på om det är så att det som kändes och känns är ett resultat av att han har fixerat sig? Mina tidigare två gjorde aldrig det, dom låg rätt men var hela tiden ruckbara och hade även svårt under förlossningen att komma ner ordentligt utan hjälp. Därför funderar jag på om det kanske blir lättare att krysta ut denna lilla krabaten om han redan ligger långt ner där han ska med huvudet... Logiskt sett bör det göra det. Det känns att det är mer nära nu!

Mina 2 första var aldrig fixerade men tredje var fixerad tidigt men på förlossningen så var han iaf inte nere så jag fick stå och greja för att han skulle komma ner. Så jag är skeptiskt till fixering, det verkar liksom inte spela någon roll förlossningsmässigt.
Svar på tråden BF Oktober 2014