• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA
    Tamara skrev 2014-09-14 17:18:43 följande:
    Mina 2 första var aldrig fixerade men tredje var fixerad tidigt men på förlossningen så var han iaf inte nere så jag fick stå och greja för att han skulle komma ner. Så jag är skeptiskt till fixering, det verkar liksom inte spela någon roll förlossningsmässigt.
    Oki, hoppades på att slippa stora tanter som hänger på mig och trycker ner denna gången, kommer ihåg sist att det var riktigt obehagligt när de tryckte så. Men undra om det har med huvudomfångets storlek att göra eller hur stort bäckenet e.
  • Mrs West
    sandramarlene skrev 2014-09-14 15:46:02 följande:

Samma tanke går här :D tips på bak att göra som funkar bra att frysa in? :) sockerkaka och sylt kakor tänkte jag göra iaf :) Gud så härligt med fotvård! Har tänkt det jag med men det har än inte blivit av men oj va skönt det är! Njut!!

Fotvård blir underbart! Jag tänkte baka lite olika sorters bullar tänkte jag.

Det känns verkligen som det närmar sig nu. Visst hade du bf 2/10?
  • sandramarlene
    Mrs West skrev 2014-09-14 19:14:37 följande:
    Fotvård blir underbart! Jag tänkte baka lite olika sorters bullar tänkte jag.

Det känns verkligen som det närmar sig nu. Visst hade du bf 2/10?
    Ja precis :) men det kan inte stämma haha men jag går efter det ändå :) jag har sagt ända från start att bebis kommer den 28 sep ;P kul om det stämmer :)
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-09-14 15:46:02 följande:
    Samma tanke går här :D tips på bak att göra som funkar bra att frysa in? :) sockerkaka och sylt kakor tänkte jag göra iaf :) Gud så härligt med fotvård! Har tänkt det jag med men det har än inte blivit av men oj va skönt det är! Njut!!
    Vi har plockat av äppelträdet så jag tänkte göra dessa (farligt lätta och goda) mobil.enkakaiugnen.bloggplatsen.se/2013/09/08/10163590-roy-fares-appelmuffins-med-crumble/

Rulltårta med våran egna hallonsylt (också sjukt enkelt och bra att frysa)

Samt någon smal variant på pizza bullar!
  • Bellsam

Åh, idag har jag haft ett jäkla tryck neråt mellan benen. Ibland känns det nästan som om hon ska trycka sig ut. Fortfarande 4 1/2 vecka kvar till bf så än är det något för tidigt.

• sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-09-14 19:55:58 följande:
    Vi har plockat av äppelträdet så jag tänkte göra dessa (farligt lätta och goda) mobil.enkakaiugnen.bloggplatsen.se/2013/09/08/10163590-roy-fares-appelmuffins-med-crumble/

Rulltårta med våran egna hallonsylt (också sjukt enkelt och bra att frysa)

Samt någon smal variant på pizza bullar!
    Tack för tipset! :D jag får sån ide torka ibland. Jag gjorde en sockerkaka fyllt med chokladsmörkräm, så gott! :)

Idag klockan 9 är det BM besök för min del, får se om det blir det sista kanske? Hoppas det ;)

Då ska jag fråga om mina sammandragningar/förvärkar och varför dom känns som dom gör. Det ilar/skär jätte mycket, som att hon pressas neråt. Kanske hon kan känna lite på tappen :)
  • Mrs West
    sandramarlene skrev 2014-09-14 19:44:04 följande:

Ja precis :) men det kan inte stämma haha men jag går efter det ändå :) jag har sagt ända från start att bebis kommer den 28 sep ;P kul om det stämmer :)

Kul! Jag har själv trott på 25 sep men det lär det väl inte bli. Jag bor i Halmstad och föder tredje barnet. Med båda andra trodde jag på vissa datum som det absolut inte blev, ha ha.
  • JennyL88

Jag bor utanför Jönköping och väntar andra barnet 15oktober. Dottern är 2år och längtar också efter bebisen. Jag kommer bara gå till barnmorskan varannan vecka nu framtill bf, hade ju velat gå oftare. Men men man ska ju vara glad för att vi får så mycket kontroller och undersökningar ändå, blev bortskämda med första barnet då man fick gå oftare. Nu ska de bakas slätabullar

BF 15 oktober
  • jamieblue
    JennyL88 skrev 2014-09-15 08:27:16 följande:

Jag bor utanför Jönköping och väntar andra barnet 15oktober. Dottern är 2år och längtar också efter bebisen. Jag kommer bara gå till barnmorskan varannan vecka nu framtill bf, hade ju velat gå oftare. Men men man ska ju vara glad för att vi får så mycket kontroller och undersökningar ändå, blev bortskämda med första barnet då man fick gå oftare. Nu ska de bakas slätabullar

Kommer inte ihåg om det är i den här tråden som jag skrev att det verkar skilja sig så mycket åt mellan de olika landstingen när det gäller olika provtagningar och hur ofta man går till BM, men här är iaf ännu ett exempel. Jag är förstföderska och i Stockholms län går man då bara varannan vecka hos BM. Åtminstone om man följer basprogrammet. Är man omföderska så går man var tredje. Var tredje vecka tycker jag verkligen är lite i snålaste laget!
Svar på tråden BF Oktober 2014