• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA
    jamieblue skrev 2014-09-15 15:36:54 följande:
    Kommer inte ihåg om det är i den här tråden som jag skrev att det verkar skilja sig så mycket åt mellan de olika landstingen när det gäller olika provtagningar och hur ofta man går till BM, men här är iaf ännu ett exempel. Jag är förstföderska och i Stockholms län går man då bara varannan vecka hos BM. Åtminstone om man följer basprogrammet. Är man omföderska så går man var tredje. Var tredje vecka tycker jag verkligen är lite i snålaste laget!
    Här jag bor e det samma program för förstföderskor och omföderskor, från vecka 34 är det varannan vecka som gäller fram till bf. Men självklart skulle det bli tätare kontroller om något inte var bra. Tror att bm har erfarenhet att göra den bedömningen vid enstaka fall :)

Personligen tycker jag att det e kul att gå till mvc, men varannan vecka känns väldigt tätt.
  • sandramarlene

BM besöket tog 10 minuter :P allt ser perfekt ut, och jag följer verkligen mitten linjen i kurvan (lina på linjen som vi säger :P) sf mått 34 och hon har åkt längre ner dock fortfarande rörlig, på gränsen till ruckbar och hon sa som sist att de stickningar och knivhugg jag känner under sammandragningarna är tappen som mognar dock kände hon inte efter :)

Om två veckor har jag sista besöket men vi får se om detta va det sista :) hoppas ju på det ;)

• Aftonstjärna
    Jenny 2014 skrev 2014-09-15 07:21:13 följande:

Var bor ni som är beräknade o okt? Första el andra barn?

Jag bor i Södra Finland och väntar mitt tredje barn, en liten sladdis med bf 23.10. Mina stora är 12 och snart 9 år. Ska bli så spännande med en liten igen!
    bf 23 oktober
  • mammasusan

Vi bor i Dalarna väntar tredje barnet men det blir första via magen efter 18 tidiga mf. Storasyskonen är 5 & 8 år.
  • Tamara

Bor strax utanför Kalmar. Väntar fjärde barnet BF 4 oktober. Har tre pojkar, två är från en tidigare relation, de är 12 och 10 år. Sen har jag och min man en som blir 2 år 31 oktober.
  • DinaMii

Bor i Dalarna. Väntar andra barnet i slutet av okt och har en 3åring som snart blir storebror :)
  • sandramarlene

Bor i Västernorrland Örnsköldsvik och väntar andra barnet :) första blev med igångsättning så det är nervöst och spännande att få vara med hur en förlossning sätter igång på naturlig väg :)

• kalleankan
    jamieblue skrev 2014-09-15 15:36:54 följande:
    Kommer inte ihåg om det är i den här tråden som jag skrev att det verkar skilja sig så mycket åt mellan de olika landstingen när det gäller olika provtagningar och hur ofta man går till BM, men här är iaf ännu ett exempel. Jag är förstföderska och i Stockholms län går man då bara varannan vecka hos BM. Åtminstone om man följer basprogrammet. Är man omföderska så går man var tredje. Var tredje vecka tycker jag verkligen är lite i snålaste laget!
    Bor också i Sthlm och går varannan vecka till BM sedan V.34 tror jag, andra barnet.. Kanske skiljer sig från mvc till mvc också?

Tycker det.är skönt att komma ofta och skulle bli nojig med 3v mellan :S
  • K89

Bor i skåne o väntar vårt första barn, 15okt :)
Svar på tråden BF Oktober 2014