jamieblue skrev 2014-09-15 15:36:54 följande:
Kommer inte ihåg om det är i den här tråden som jag skrev att det verkar skilja sig så mycket åt mellan de olika landstingen när det gäller olika provtagningar och hur ofta man går till BM, men här är iaf ännu ett exempel. Jag är förstföderska och i Stockholms län går man då bara varannan vecka hos BM. Åtminstone om man följer basprogrammet. Är man omföderska så går man var tredje. Var tredje vecka tycker jag verkligen är lite i snålaste laget!
Håller med om att det verkar skilja mycket, alltid när jag läser om allt som andra gör får jag känslan av att min MVC/BM är snål/lat. Kanske för att jag gått privat båda ggrna? Förra gången tex gick jag på 0 kontroller från BF tills jag blev igångsatt BF+15. Brukar le åt beskrivningen i gravidappar att om man går över så håller de noga koll på att bebis mår bra. Hur då? Telepati? ;)
Dessutom när jag summerade graviditeten hos BM sist så skulle hon fylla i om jag haft någon avvikande urinodling, men vet ni vad, jag har ju inte gjort någon! Lämnade ett rör morgonurin vid första besöket efter inskrivningen, det är allt. Förra gången fick jag iaf doppa nån sticka då och då. Nu har jag gått kanske var 5:e vecka (var tredje nu i slutet) och förutom att mäta magen, lyssna på hjärtat, ta blodtryck och ibland ta järn och socker via stick i fingret så inget mer. Ingen koll på protein/bakterier i urinen, inget tul, ingen sockerbelastning etc.. Är det verkligen ok?!