• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Baktakt
    Bellsam skrev 2014-09-16 22:13:33 följande:

Någon som fått mer svettningar, halsbränna och som är mer trötta nu i slutet? Minns inte att jag hade så när jag väntade sönerna.

Jag! Huttar gaviscon innan sängdags, svettas nätterna igenom, går betydligt svalare klädd än alla andra på kontoret och är VARM. Uppe och kissar halva nätterna, så jag hinner inte sova = trött
  • mitthemligajag
    Bellsam skrev 2014-09-16 22:13:33 följande:

Någon som fått mer svettningar, halsbränna och som är mer trötta nu i slutet? Minns inte att jag hade så när jag väntade sönerna.

Ohhhh ja, får värsta svett attackerna, och extrem halsbränna, känns som halsen ska brinna upp
  • JennyL88

Jag dricker massor av mineralvatten och mjölk. Tycker de lindrar halsbrännan rätt bra, annars tuggar jag novalucol.

Jag köpte för en tid sedan hallonbladste, men har inte druckit det än. Någon som har erfarenhet.? Tänkte börja dricka det nästa vecka när jag går in i v.38, men de kanske är onödigt då jag har mycket sammandragningar varje dag.

BF 15 oktober
  • Jenny 2014

Är beräknad den 11 okt. Med barn nr 2 har en pojke som är född 2011 3 sep. Hoppas verkligen och inte behöva gå över tiden denna gången. Har ni tagit reda på könet?

• Marri

Igår kl 8,43 kom en liten kämpe till världen via ett planerat kejsarsnitt, pga hans diafragmabråck. 3040g och 50cm lång, nu återstår hans operation och sedan hoppas vi att han repar sig snabbt, han har sedan igår varit stabil och mått bra.

• sandramarlene
    JennyL88 skrev 2014-09-17 06:51:31 följande:

Jag dricker massor av mineralvatten och mjölk. Tycker de lindrar halsbrännan rätt bra, annars tuggar jag novalucol.

Jag köpte för en tid sedan hallonbladste, men har inte druckit det än. Någon som har erfarenhet.? Tänkte börja dricka det nästa vecka när jag går in i v.38, men de kanske är onödigt då jag har mycket sammandragningar varje dag.

BF 15 oktober
    Dom säger att om hallonbladste ska ge någon effekt ska man börja dricka det 2-3 månader innan BF.

Mot slutet rekommenderar dom basilikate ist :)
  • sandramarlene
    Marri skrev 2014-09-17 06:58:13 följande:

Igår kl 8,43 kom en liten kämpe till världen via ett planerat kejsarsnitt, pga hans diafragmabråck. 3040g och 50cm lång, nu återstår hans operation och sedan hoppas vi att han repar sig snabbt, han har sedan igår varit stabil och mått bra.

Grattis ! :) lycka till på op! Det kommer gå bra :) dom är starka dom små krigarna :)
  • sandramarlene
    sandramarlene skrev 2014-09-17 07:36:45 följande:
    Dom säger att om hallonbladste ska ge någon effekt ska man börja dricka det 2-3 månader innan BF.

Mot slutet rekommenderar dom basilikate ist :)
    Fel av mig! 2-3 veckor innan. x)
  • sandramarlene

Men visste är hallonbladste mer för en smidig förlossning och mindre blödning? :)

Iaf så läste jag till mig att om man vill snabba på förlossningen så är basilikate bra, gärna med lite kanel i. Låter galet äckligt!

Jag själv kommer inte greja på med nått sånt där, läste mest för kul :)

Förlossningen sätter igång när bebis och livmoder är redo :) och jag blir mer och mer inställd på att gå över tack och lov! Men en liten del av mig tror eller iaf vill tro att hon kommer tidigare.

Svar på tråden BF Oktober 2014