• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    Marri skrev 2014-09-17 06:58:13 följande:

Igår kl 8,43 kom en liten kämpe till världen via ett planerat kejsarsnitt, pga hans diafragmabråck. 3040g och 50cm lång, nu återstår hans operation och sedan hoppas vi att han repar sig snabbt, han har sedan igår varit stabil och mått bra.

Stort grattis! Styrkekramar inför operationen! {#emotions_dlg.flower}
    bf 23 oktober
  • Baktakt

Igår kl 8,43 kom en liten kämpe till världen via ett planerat kejsarsnitt, pga hans diafragmabråck. 3040g och 50cm lång, nu återstår hans operation och sedan hoppas vi att han repar sig snabbt, han har sedan igår varit stabil och mått bra.

Grattis till pojken Operationen ska säkert gå bra och snart får ni åka hem och rå om varandra.
  • Baktakt
    Jenny 2014 skrev 2014-09-17 06:53:44 följande:

Är beräknad den 11 okt. Med barn nr 2 har en pojke som är född 2011 3 sep. Hoppas verkligen och inte behöva gå över tiden denna gången. Har ni tagit reda på könet?

Ja, men såhär i efterhand ångrar jag det. Det ger inte större verklighetskänsla och har inte blivit lättare med namn. Att göra det för att kunna köpa "rätt" kläder och liknande tycker jag bara är fånigt, så där finns inte heller någon vinst, rent personligen.
  • Bellsam
    JennyL88 skrev 2014-09-17 06:51:31 följande:

Jag dricker massor av mineralvatten och mjölk. Tycker de lindrar halsbrännan rätt bra, annars tuggar jag novalucol.

Jag köpte för en tid sedan hallonbladste, men har inte druckit det än. Någon som har erfarenhet.? Tänkte börja dricka det nästa vecka när jag går in i v.38, men de kanske är onödigt då jag har mycket sammandragningar varje dag.

BF 15 oktober
    Jag drack det när jag fick mina barn. Drack det varje dag i ca 2 veckor. Det sätter inte igång någon förlossning men sägs kunna hjälpa livmodern under förlossning så man inte spricker så mycket bland annat och så att livmodern drar ihop sig snabbare efteråt och inte blöder lika mycket. Jag sprack ingenting under förlossningen och blödde bara ett par dagar efteråt och sen lugnade det ner sig så jag testar det även denna gång :)
  • Bellsam

Grattis! I vilken vecka är han född?

Hoppas det går bra med operationen!
  • Bellsam
    Jenny 2014 skrev 2014-09-17 06:53:44 följande:

Är beräknad den 11 okt. Med barn nr 2 har en pojke som är född 2011 3 sep. Hoppas verkligen och inte behöva gå över tiden denna gången. Har ni tagit reda på könet?

Vi har tagit reda på könet. Skulle inte det först men blev så ändå, ha ha. Men det känns faktiskt skönt att göra det. Inte för vår egen skull utan för mina tidigare barns skull som är 3 och 6 år. För dom har det blivit mer verkligt när vi säger att vi har en liten "Siri" i magen istället för bara kalla den för "bebisen" eller så.
  • Tamara

Grattis! Hoppas att allt går bra ned operationen!
  • Tamara
    JennyL88 skrev 2014-09-17 06:51:31 följande:

Jag dricker massor av mineralvatten och mjölk. Tycker de lindrar halsbrännan rätt bra, annars tuggar jag novalucol.

Jag köpte för en tid sedan hallonbladste, men har inte druckit det än. Någon som har erfarenhet.? Tänkte börja dricka det nästa vecka när jag går in i v.38, men de kanske är onödigt då jag har mycket sammandragningar varje dag.

BF 15 oktober
    Drack massa hallonbladste sista veckorna förra graviditeten. Gick över tiden en vecka, hade långsammare värkarbete än tidigare förlossningar och dessutom problem med livmodern och väldigt mkt blödningar efteråt så nääää jag tror inte att det hjälper ett dugg.
  • Marri

Tack allihopa! :) han är född i v37+4 så han räknas ju som fullgången.

• MissLis

Nyss hemkommen från barnmorskan och är lite orolig: mitt undertryck hade återigen gått upp. Förra gången för tre veckor sen låg det på 120/80 och nu på 120/85. Urinproven har inte visat på något och jag mår oförskämt bra i övrigt. Hon valde att mejla in till sjukhuset här och fråga hur vi skulle göra och bokade in ett nytt besök redan nästa vecka.

Någon annan som varit med om liknande?

Bf 21 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014