• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA
    Bellsam skrev 2014-09-16 22:13:33 följande:

Någon som fått mer svettningar, halsbränna och som är mer trötta nu i slutet? Minns inte att jag hade så när jag väntade sönerna.

Har blivit extremt trött, skulle helst av allt velat ligga o sova hela tiden :) och halsbrännan e hemsk! Svettningar slipper jag som tur e, är mer åt det andra hållet att jag fryser istället.

Men däremot har mina hormoner varit lugna under hela graviditeten, men nu känns det som att jag ska lipa för allting, e jättekänslig o känner mig fånig :)
  • Mrs West

Grattis marri, lycka till med op!!

Imorn går jag in i v39 lite smått ofattbart faktiskt. Ibland kan jag inte fatta att det ska komma en bebis. Ibland är jag jätteotålig. Och ibland är det så skönt att han ff är i magen och sköter sig själv. Märkligt hur det växlar.

Här är en till som svettas, märker att jag klär mina barn för lite IOM att jag är så varm ;)

• MeEmmA
    Marri skrev 2014-09-17 06:58:13 följande:

Igår kl 8,43 kom en liten kämpe till världen via ett planerat kejsarsnitt, pga hans diafragmabråck. 3040g och 50cm lång, nu återstår hans operation och sedan hoppas vi att han repar sig snabbt, han har sedan igår varit stabil och mått bra.

Grattis! Håller tummarna för att operationen går bra. Kram
  • sandramarlene
    Mrs West skrev 2014-09-17 12:09:54 följande:

Grattis marri, lycka till med op!!

Imorn går jag in i v39 lite smått ofattbart faktiskt. Ibland kan jag inte fatta att det ska komma en bebis. Ibland är jag jätteotålig. Och ibland är det så skönt att han ff är i magen och sköter sig själv. Märkligt hur det växlar.

Här är en till som svettas, märker att jag klär mina barn för lite IOM att jag är så varm ;)

Visst är det ofattbart alltid! Jag går in i v.39 på fredag och ändå känns det så avlägset att man snart ska föda :) men när som helst så ;) kul att det bara är en dag mellan oss :) håller med om att det växlar! Ena dagen är man så sjukt irriterad över alla som får barn till höger och vänster och inte en själv och ena dagen tycker jag det är mysigt och är helt okej med tanken på att det kan dröja drygt 3 veckor till. Och tre veckor är ju en fis i rymden jämfört med hur länge man varit gravid! :) den 13 januari stog man och skaka och grät och va överlycklig över plusset på Stickan samtidigt som man inte trodde sina ögon och nu är man på sluttampen :)
  • JennyL88

Grattis Marri till bebisen, blir säkert en lyckad op. Styrkekram till er!!

Jag vet att hallonteet kan vara en skröna som mycket annat man läser om. Men jag ska nog ge det en chans eftersom jag gick 14dagar över tiden sist. Vill helst inte att bebisen ska väga över 4kg när den ska ut, dottern vägde 3960gr. Vet att många fått större, men jag vill inte vara en av dem.

BF 15 oktober
  • Olivine
    Marri skrev 2014-09-17 06:58:13 följande:

Igår kl 8,43 kom en liten kämpe till världen via ett planerat kejsarsnitt, pga hans diafragmabråck. 3040g och 50cm lång, nu återstår hans operation och sedan hoppas vi att han repar sig snabbt, han har sedan igår varit stabil och mått bra.

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Baktakt
    MissLis skrev 2014-09-17 12:04:06 följande:

Nyss hemkommen från barnmorskan och är lite orolig: mitt undertryck hade återigen gått upp. Förra gången för tre veckor sen låg det på 120/80 och nu på 120/85. Urinproven har inte visat på något och jag mår oförskämt bra i övrigt. Hon valde att mejla in till sjukhuset här och fråga hur vi skulle göra och bokade in ett nytt besök redan nästa vecka.

Någon annan som varit med om liknande? smile4.gif

Bf 21 oktober
    Om det ena av trycken är högt, så kollar man upp lite extra för säkerhets skull. Mår du bra, så är det förmodligen bra. Tur att du har en noggrann BM

En kompis hade protein i urinen, högt övre + undre tryck, huvudvärk och flimmer för ögonen. "Fullt normalt" sa hennes BM och vägrade gå vidare med det. På förlossningen sa de inte riktigt samma sak och det blev igångsättning bums. Inte ens när kompisen kom med journalen från förlossningen till efterkontrollen, där det stod PREEKLAMPSI gav hon med sig.
  • grossess
    MeEmmA skrev 2014-09-17 12:08:12 följande:
    Har blivit extremt trött, skulle helst av allt velat ligga o sova hela tiden :) och halsbrännan e hemsk! Svettningar slipper jag som tur e, är mer åt det andra hållet att jag fryser istället.

Men däremot har mina hormoner varit lugna under hela graviditeten, men nu känns det som att jag ska lipa för allting, e jättekänslig o känner mig fånig :)
    Omeprazol har gjort en enorm skillnad för mig när det gäller halsbrännan! Jag ser det inte som ett problem längre, bara om jag upptäcker att jag glömt ta en tablett ;)
  • grossess
    MissLis skrev 2014-09-17 12:04:06 följande:

Nyss hemkommen från barnmorskan och är lite orolig: mitt undertryck hade återigen gått upp. Förra gången för tre veckor sen låg det på 120/80 och nu på 120/85. Urinproven har inte visat på något och jag mår oförskämt bra i övrigt. Hon valde att mejla in till sjukhuset här och fråga hur vi skulle göra och bokade in ett nytt besök redan nästa vecka.

Någon annan som varit med om liknande? smile4.gif

Bf 21 oktober
    Mitt blodtryck har legat mellan 130-140/75-90 hela tiden, min BM går i taket varje gång det är 90 i undertryck men inte 85... Har även för nån dryg månad sedan haft protein i urinen, var då inne och kollade CTG och blodprover och allt såg bra ut. Därför blir jag inte orolig nu när mitt BT ligger "på gränsen" men jag inte har protein i urinen och inte heller mår dåligt i övrigt. Det är bra att de reagerar, men min BM gör mig bara nojjig i onödan känner jag när hon blir orolig varje gång trots att allt är stabilt...
Svar på tråden BF Oktober 2014