• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    JennyL88 skrev 2014-09-17 14:11:09 följande:

Någon som vet hur fostervatten luktar?

BF 15 oktober
    Som havsvatten har jag läst.
  • sandramarlene
    JennyL88 skrev 2014-09-17 14:11:09 följande:

Någon som vet hur fostervatten luktar?

BF 15 oktober
    Som havsvatten eller sperma har jag läst mig till :)
  • mitthemligajag

Varför har man inte en push knapp man trycker på så allt sätter igång nu när man är less på det här?? Har bebismyst två dagar i rad, det tär på längtan!

• JennyL88
    sandramarlene skrev 2014-09-17 18:05:09 följande:

Som havsvatten eller sperma har jag läst mig till :)

Okej, ska vänta och se om de blir mer, är ju inte hundra vad de är, men flytningar är ju alltid lite slemmiga och inte bara blöta. Kan väl inte vara farligt om de bara sipprar ut lite, nån som har erfarenhet? Första graviditeten spräckte man hinnan på förlossningen så jag vet inte alls.
    BF 15 oktober
  • testosteran

Jag var just och gjorde ett ul för att se o

om vatten fanns kvar. Jag hade oxå.för mig att det inte var så farligt men det ska tydligen inte alls läka. Men jag hade massor och hon förklarade att är det vatten så sipprar det konstant beroende på hur bebis huvud ligger och kan även släppas som en dusch. (hände mig med första) men iaf så sa hon att ibland i slutet har man väldigt mycket vattniga flytningar så det är lätt att bli lurad.håll koll med binda sa dom till mig! Hur långt gången är du?

JennyL88 skrev 2014-09-17 19:13:58 följande:

Okej, ska vänta och se om de blir mer, är ju inte hundra vad de är, men flytningar är ju alltid lite slemmiga och inte bara blöta. Kan väl inte vara farligt om de bara sipprar ut lite, nån som har erfarenhet? Första graviditeten spräckte man hinnan på förlossningen så jag vet inte alls.

• sandramarlene
    BF 15 oktober
    Flytningar behöver inte vara slemmig har jag fått veta av min BM. Det kan va riktigt rinniga faktiskt, allra helst nu i slutet av graviditeten. Men använd en binda, flytningar lägger sig ovanpå medan vattnet lägger sig på botten av bindan och bli tung, du kan även ta med bindan till förlossningen så kan dom ta prover från den om du vill veta säkert :)
  • JennyL88
    testosteran skrev 2014-09-17 20:01:42 följande:

Jag var just och gjorde ett ul för att se o

om vatten fanns kvar. Jag hade oxå.för mig att det inte var så farligt men det ska tydligen inte alls läka. Men jag hade massor och hon förklarade att är det vatten så sipprar det konstant beroende på hur bebis huvud ligger och kan även släppas som en dusch. (hände mig med första) men iaf så sa hon att ibland i slutet har man väldigt mycket vattniga flytningar så det är lätt att bli lurad.håll koll med binda sa dom till mig! Hur långt gången är du?

Ja de är inte lätt och veta vad som är vad. Går in i vecka 37 imorgon. Väntar och ser hur de verkar imorgon. Men bebis trycker på neråt och det ilar ordentligt. Hoppas bebis väntar en vecka till ändå. Skönt att du hade vatten kvar, har du haft vattenavgång nu då?
    BF 15 oktober
  • testosteran

Är i v 37 på lördag så nära dig :) ja ilningar och tryck är nog att huvudet åkt ner. Ingen vattenavgång än och hoppas på lite senare. Med min andra gick aldrig vattnet så är ju inte alltid säkert. Dock var jag så säker på att det var vanligt att det kunde läka så bm skrattade åt mig och bokade tid direkt. Men som sagt.mest troligt kanalen som gör sig redo för bebis :) kroppen är ju inte direkt sig lik och nu i slutet känner man ju efter lite extra! :)

JennyL88 skrev 2014-09-17 21:00:29 följande:

Ja de är inte lätt och veta vad som är vad. Går in i vecka 37 imorgon. Väntar och ser hur de verkar imorgon. Men bebis trycker på neråt och det ilar ordentligt. Hoppas bebis väntar en vecka till ändå. Skönt att du hade vatten kvar, har du haft vattenavgång nu då?

• mitthemligajag
    BF 15 oktober
    Jag åkte in med jätte mycket flytningar som var precis som vatten, absolut inget slemmigt eller någon färg, hade uvi! Men barnmorskan sa att det är fullt normalt med dessa flytningar i sista veckorna och vatten sprutar ut eller sipprar hela tiden men de kommer inte lite och så sa hon att oavsett om de bara sipprar så kommer det så pass mycket att en normal binda inte räcker. :) ska lukta som sperma sa hon också
  • JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-09-17 22:52:22 följande:

Jag åkte in med jätte mycket flytningar som var precis som vatten, absolut inget slemmigt eller någon färg, hade uvi! Men barnmorskan sa att det är fullt normalt med dessa flytningar i sista veckorna och vatten sprutar ut eller sipprar hela tiden men de kommer inte lite och så sa hon att oavsett om de bara sipprar så kommer det så pass mycket att en normal binda inte räcker. :) ska lukta som sperma sa hon också

Åh de var lugnande. Borde ju hänt en del inatt om de skulle varit fostervatten. Nu kan jag andas ut..
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014