• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-09-18 06:55:35 följande:
    Åh de var lugnande. Borde ju hänt en del inatt om de skulle varit fostervatten. Nu kan jag andas ut..
    BF 15 oktober
    Dom sa till mig att man kan köpa speciella fostervattensbindor på Apoteket som indikerar på fostervatten så slipper man fundera:)
  • mitthemligajag

Jag har varit på förlossningen inatt jag, fick en blödning så vi åkte in och kollade, när vi kom in hade den slutat med den kom inifrån från tappen. Dom var lite oroliga för moderkakeavlossning men eftersom inget tydde på det så valde vi att åka hem och barnmorskan trodde mest att det berodde på att jag börjat öppna mig och förberedas lite smått, wihoo! Dock kunde hon inte säga hur mkt eller så då hon kände att det var onödigt att titta mer därinne eftersom det var öppet efter blödningen.

• Baktakt

Min man har visst börjat förstå att vi ska få barn. Plötsligt vid gårdagens middag sa han med darr på rösten "nu är det snart dags". Jag fattade inte ens vad han menade, för det passade lite konstigt ihop med våra försök att övertyga dottern om att gå och tvätta händerna efter maten. Vaddå "snart dags"? Det ska göras nu!

• JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-09-18 09:11:54 följande:

Jag har varit på förlossningen inatt jag, fick en blödning så vi åkte in och kollade, när vi kom in hade den slutat med den kom inifrån från tappen. Dom var lite oroliga för moderkakeavlossning men eftersom inget tydde på det så valde vi att åka hem och barnmorskan trodde mest att det berodde på att jag börjat öppna mig och förberedas lite smått, wihoo! Dock kunde hon inte säga hur mkt eller så då hon kände att det var onödigt att titta mer därinne eftersom det var öppet efter blödningen.

Läskigt med blödning, skönt att de inte var från moderkakan.
    BF 15 oktober
  • JennyL88
    Baktakt skrev 2014-09-18 09:22:16 följande:

Min man har visst börjat förstå att vi ska få barn. Plötsligt vid gårdagens middag sa han med darr på rösten "nu är det snart dags". Jag fattade inte ens vad han menade, för det passade lite konstigt ihop med våra försök att övertyga dottern om att gå och tvätta händerna efter maten. Vaddå "snart dags"? Det ska göras nu!

Haha ja dessa män!! Min kära man säger att bebis inte bör komma nästa vecka och helst inte veckan efter det. För dom ha mycket på jobbet. Okej men jag fixar det, inga problem, ska jag knippa tills dess. Haha tror inte de om jag skulle få bestämma.
    BF 15 oktober
  • Baktakt

Asch, det är ju inte så konstigt egentligen. De känner ju inte barnet och plågas inte av några krämpor. (Möjligen orimliga krav, gnöl, större ansvar hemmavid, mascaragråtfläckar på axlarna och nattkissande partners).

Jag har lovat svärisarna att inte föda när de är på semester (de ska ta hand om storasyster) och sagt till min man att det är lugnt att gå på hockey (eller var det fotboll?) i helgen. Sen har jag lovat mig själv att inte föda så att det stör dotterns kalas. Det är således ok om barnet kommer mellan 22/9-3/10, eller efter d. 19/10. BF 24/10. Annars...ja. Då får vi väl en tidsoptimist som brås på sin mor och då kommer hennes far att slita sitt hår än mer

• MeEmmA

Lämnade barnen och skulle därefter ge mig iväg, men då kom världens huvudvärk och den där hemska smärtan mellan benen :( vände om och la mig på soffa hemma, känns som om att kroppen inte orkar med det jag vill längre. Ångrar nästan att jag inte valde att vara hemma från nu... Men nä, istället e jag envis och ringer och säger " jag kommer lite senare"när huvudvärken har släppt. Är lite på gränsen till att ge upp, vill lägga mig i sängen o dra täcket över huvudet och bara hoppas på att han kommer ut snart!

• marmik
    mitthemligajag skrev 2014-09-18 09:08:07 följande:
    Dom sa till mig att man kan köpa speciella fostervattensbindor på Apoteket som indikerar på fostervatten så slipper man fundera:)
    Har hört från förlossning och bm att de inte är att lita på alls...?
  • JennyL88
    marmik skrev 2014-09-18 10:52:02 följande:

Jag tänker då inte köpa dom, en packet för tro de var 130kr för 30bindor. Galet, men de säljer säkert bra.
    BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    marmik skrev 2014-09-18 10:52:02 följande:
    Hm :p ingen aning, barnmorskan tipsade om dom, men der väl som med allt som har med graviditet att göra, ALLA säger olika om precis allt!
Svar på tråden BF Oktober 2014