karpas skrev 2014-09-19 18:19:25 följande:
Tsh har legat ca 2,0 så det har ju varit bra. Dock har t4 sjunkit en hel del. Har legat på 14-15 innan graviditet. Vi får väl se, tror mina järn tabletter har spelat in. Vi får se vad läkaren kommer fram till. Har haft lite jobbigt med hjärtklappning så kanske det nu är på väg till överproduktion. Ja det är en vetenskap det här. Dock tror jag att det är tack vare levaxinet som jag blev gravid i januari. Har inte skyddat mig sen yngsta flickan kom 2009. Med henne var jag tvungen att ta hormoner för att bli gravid. Även med den äldsta. Mellantösen blev jag gravid snabbt efter så hormonerna var nog igång för fullt och därför gick det av sig självt. Jag höjde dosen i nov så det satte nog fart när tsh sänktes, har för mig att det låg på ca3-4 innan medicinering. Nu väntar jag bara på att få åka mina 15mil för att föda. Får nog dock vänta ett par veckor eller tre. :)
Ja som sagt, det är en hel vetenskap! Mitt började med att jag hade överproduktion, men sen hade det vänta och blev underproduktion. Har legat bra sen dess
15 mil, det är en liten bit att åka det. Vi har ca 15 min bilåkande till förlossningen