• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • marmik
    mitthemligajag skrev 2014-09-18 11:37:12 följande:
    Hm :p ingen aning, barnmorskan tipsade om dom, men der väl som med allt som har med graviditet att göra, ALLA säger olika om precis allt!
    Jo så är det ju :) vem ska man tro på...??? ;)
  • Irmeline
    MeEmmA skrev 2014-09-17 12:08:12 följande:
    Har blivit extremt trött, skulle helst av allt velat ligga o sova hela tiden :) och halsbrännan e hemsk! Svettningar slipper jag som tur e, är mer åt det andra hållet att jag fryser istället.

Men däremot har mina hormoner varit lugna under hela graviditeten, men nu känns det som att jag ska lipa för allting, e jättekänslig o känner mig fånig :)
    Samma här, höll på att börja gråta på pendeln dagen efter valet pga valresultatet.

Och blev väldigt ledsen på pendeln igår över alla ego-människor. Hade precis satt mig efter att ha stått nästan halva vägen mellan Stockholm och Uppsala när det kommer på en äldre man som stapplar fram i gången sökande efter någonstans att sitta (men det är såklart fullt). Jag tänker att någon kommer väl resa sig för honom även om de inte gjorde det för mig, men icke! Så det blev jag, en gravid kvinna i v. 38 som fick göra det. Pinsamt! Blev så arg på alla ego-människor som bara ignorerade honom, nära att tårarna började spruta. Känslor all over the place!
  • Sicilien
    Irmeline skrev 2014-09-18 16:43:23 följande:

Samma här, höll på att börja gråta på pendeln dagen efter valet pga valresultatet.

Och blev väldigt ledsen på pendeln igår över alla ego-människor. Hade precis satt mig efter att ha stått nästan halva vägen mellan Stockholm och Uppsala när det kommer på en äldre man som stapplar fram i gången sökande efter någonstans att sitta (men det är såklart fullt). Jag tänker att någon kommer väl resa sig för honom även om de inte gjorde det för mig, men icke! Så det blev jag, en gravid kvinna i v. 38 som fick göra det. Pinsamt! Blev så arg på alla ego-människor som bara ignorerade honom, nära att tårarna började spruta. Känslor all over the place!

Men va? Det är ju inte klokt! Jag hade högt och tydligt deklarerat detta för medresenärerna med en uppmaning att skämmas! Vart är vi på väg? Folk som inte bryr sig om varandra? Eller (nästan ännu värre) inte ens ser varandra. Förstår att du blev ledsen! :(

Var på antenatal idag ang. Havandeskapsförgiftningen. Blodtrycket hade ökat ytterligare, men annars var alla prover bra. Bebisen visade sig vara en liten klump på ca 3,8 kg ( v38+1).
  • mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-09-18 16:43:23 följande:

Men jädra människor det finns, att man vågar vara så respektlös!!!!!ush
  • mitthemligajag

Ni som har smärtsamma sd, hur känns dom? Jag kan få extrem mensvärkskramp i mage och rygg så jag blir helt svettig... Om dom gör sådär jädra ont, hur ont gör de då sen när allt drar igång på riktigt??? Och jag har väldigt hög smärtgräns

• JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-09-19 07:00:13 följande:

Ni som har smärtsamma sd, hur känns dom? Jag kan få extrem mensvärkskramp i mage och rygg så jag blir helt svettig... Om dom gör sådär jädra ont, hur ont gör de då sen när allt drar igång på riktigt??? Och jag har väldigt hög smärtgräns

Oj då, kan de vara så att du har riktiga värkar? Man brukar känna smärtan ganska bra i svanken, hårda sammandragningar och ja kan nästan lova att du känner dig säker när de har dragit igång på riktigt med värkarbetet. Lycka till om du snart är där!!!
    BF 15 oktober
  • JennyL88

Förlossnings och krystvärkar hanterar vi alla olika och går inte att jämföra med hur vi hanterar "vanlig smärta". Så de kvittar hur hög smärtgräns vi har utan de som hjälper är att andas, försöka vara lugn och olika smärtlindringar såklart

BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-09-19 07:49:02 följande:

Förlossnings och krystvärkar hanterar vi alla olika och går inte att jämföra med hur vi hanterar "vanlig smärta". Så de kvittar hur hög smärtgräns vi har utan de som hjälper är att andas, försöka vara lugn och olika smärtlindringar såklart smile5.gif

BF 15 oktober
    Jag vet ju att blödningen jag hade förmodligen var för jag börjat öppna mig, men det är helt oregelbundet, det bara kommer ibland speciellt inatt... Men som läkaren sa, latensfasen kan hålla på en vecka... Suck
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2014-09-19 07:00:13 följande:

Har också ganska så s smärtsamma sammandragningar emellanåt, men om jag minns rätt så är de ingenting i jämförelse med de riktiga värkarna :) kommer ihåg att jag var i en helt annan värld och fokuserade endast på andningen, dom värkarna är obeskrivliga. Sammandragningarna gör ont, men jag är fortfarande här och ser allt runtomkring :)
  • sandramarlene

Tror slemmisen nu har börjar släppa. Fick en liten klump på papperet imorse som va sammanhängande (gick inte isär eller va man ska säga) och vit/genomskinlig. Kände att jag fick en större flytning och gatt gå och torka mig samt byta trosor och då va den lilla rackaren där. Vet att det inte betyder att förlossningen är i gång men att den iaf inte allt för långt i från.

Hade många och ganska intensiva sammandragningar igår och dom gjorde väl sitt :) spännande då man inte har någon som helst aning om när det sätter igång :)

Svar på tråden BF Oktober 2014