• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mymmlan

Är alldeles domnad i ovansidan på höger hand! Aldrig varit med om det förut. Kan det vara karpaltunnel? Känns fånigt att behöva dras med det sista veckorna...

• Irmeline
    Sicilien skrev 2014-09-18 19:51:47 följande:
    Men va? Det är ju inte klokt! Jag hade högt och tydligt deklarerat detta för medresenärerna med en uppmaning att skämmas! Vart är vi på väg? Folk som inte bryr sig om varandra? Eller (nästan ännu värre) inte ens ser varandra. Förstår att du blev ledsen! :(

Var på antenatal idag ang. Havandeskapsförgiftningen. Blodtrycket hade ökat ytterligare, men annars var alla prover bra. Bebisen visade sig vara en liten klump på ca 3,8 kg ( v38+1).
    Det var i fen liten klump det :) skönt att den är så stor redan ifall du behöver sättas igång pga hf.
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2014-09-19 09:48:37 följande:
    Det var i fen liten klump det :) skönt att den är så stor redan ifall du behöver sättas igång pga hf.
    Ingen skulle det stå...
  • JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-09-19 08:03:25 följande:

Jag vet ju att blödningen jag hade förmodligen var för jag börjat öppna mig, men det är helt oregelbundet, det bara kommer ibland speciellt inatt... Men som läkaren sa, latensfasen kan hålla på en vecka... Suck

En vecka, oj det låter jobbigt, men då bör man ju ha väldigt oregelbundna och pauser mellan värkarna. Hur går det för dig just nu då?
    BF 15 oktober
  • marmik

Börjar nästan undra... är "bara" i vecka 36 men har haft ett par riktigt dåliga nätter med rejäla sammandragningar och ovanligt mycket flytningar... Troligen är det inget men man börjar ju ändå fundera på om det börjar bli på gång... Första gången för mig så jag har inget att jämföra med :)

• mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-09-19 10:10:40 följande:
    En vecka, oj det låter jobbigt, men då bör man ju ha väldigt oregelbundna och pauser mellan värkarna. Hur går det för dig just nu då?
    BF 15 oktober
    Har för mig att hon sa två veckor till och med, alltså i latensfas, fast man går ju inte runt med extrema värkar i två veckor, men den kan ha startat! Helt lugnt nu, var i natt... Det är väl kroppen som tränar men herre jisses, måste den gå all in på lite träning hehe
  • Härärjag

Hej hej!

Ny här i tråden, men har läst era inlägg ganska länge nu är i vecka 35+0 idag och väntar 4e barnet.

Hoppas man kan hänga på så här i slutet, dyker ju upp en del tankar och funderingar

Hoppas ni mår ok allihopa iaf!

• Härärjag
    karpas skrev 2014-09-19 13:27:27 följande:

Är det någon i tråden som äter levaxin?

Jag äter levaxin, ätit i ca 4 år.
  • karpas
    Härärjag skrev 2014-09-19 14:09:10 följande:
    Jag äter levaxin, ätit i ca 4 år.
    Ok, har du legat bra i värdena nu under graviditeten? Jag fick idag veta att mitt tsh4 ligger på just över 10 och Tsh på 0,5. Jag har ätit levaxin i 1 1/2 år. Är i v.37 just nu, men tror man väntar med ändring av dos till efter provet som tas efter förlossningen.
Svar på tråden BF Oktober 2014