• Anonym (Ledsen)

Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare

Hoppas på att detta kan bli en tråd där vi peppar/stöttar varandra och sluta träffa vår älskare.
    Själv har jag nog nästan taget beslutet men risken är stor att jag trillar dit igen.

Mina inlägg kommer sporadisk då det ibland dröjer innan jag får ostörd tid vid datorn.

• Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare
  • Anonym (Jadå)

Klart man kan hantera en förälskelse bättre genom att stå emot, men nu var fokus på vad man kan göra när man inte lyckats med det .

Hur man handskas med konsekvenser osv , de man oundvikligen sårat .

Jag tog beslutet att berätta för min man eftersom jag mer eller mindre blev som förbytt , stressad frånvarande , deppig osv. Han trodde han hade gjort ngt och det var inte ok att han skulle tro att det var hans fel. Om förutsättningarna för vårt äktenskap ändrats hade han rätt att veta varför . Han var mycket tacksam att jag berättade . Om jag inte gjort det hade han lämnat mig.

Nu till det svåra varför ?

Ja jag kan ärligt säga att jag saknade inget med min man . Min väg korsades helt enkelt av en person jag var kompatibel med .

• Fool
    Anonym (Man X) skrev 2014-03-23 10:15:30 följande:

Jag tror precis tvärtom!
    Att alla attraheras av andra förr eller senare, det tror jag också på.
    Men jag anser att man ALLTID har & gör ett val.
    Det är sällan jobbflirten inleds på fikarasten 14.42 och man sexar på toan 14.43.
    Oftast börjar det med blickar, kommentarer, flirter etc.
    Vad jag menar är att man redan i inledningen kan välja att besvara flirten men också att avsluta den. Detta kan man välja att göra (oftast underbart en längre period) om och om igen. ..innan man hamnar i situationen där man "bara inte kunde stå emot".

När kollegan flirtar för tredje gången kan man välja att svara kort och jobbrelaterat, gör man så några ggr slutar de flesta att försöka.
    Man kan undvika att samåka hem "vi ska ju ändå bara åt samma håll", man kan välja otroligt många ggr innan man hamnar i en situation där det hela blir oundvikligt.

Alla människor har svackor, toppar & sårbara perioder i sina relationer, även när relationerna är bra. Man kan välja att besvara flirter och man kan välja att inte göra det.

Men det är aldrig något som "bara hände".
    Det är alltid ett aktivt val....eller snarare många aktiva val....som leder till otrohet.
    Håller med......
  • Anonym (Max)

Om du behöver sluta 'se din älskare' är det väl bara att vända bort ansiktet!?

• Anonym (Man XY)
    Anonym (Man X) skrev 2014-03-23 10:15:30 följande:

Jag tror precis tvärtom!
    Att alla attraheras av andra förr eller senare, det tror jag också på.
    Men jag anser att man ALLTID har & gör ett val.
    Det är sällan jobbflirten inleds på fikarasten 14.42 och man sexar på toan 14.43.
    Oftast börjar det med blickar, kommentarer, flirter etc.
    Vad jag menar är att man redan i inledningen kan välja att besvara flirten men också att avsluta den. Detta kan man välja att göra (oftast underbart en längre period) om och om igen. ..innan man hamnar i situationen där man "bara inte kunde stå emot".

När kollegan flirtar för tredje gången kan man välja att svara kort och jobbrelaterat, gör man så några ggr slutar de flesta att försöka.
    Man kan undvika att samåka hem "vi ska ju ändå bara åt samma håll", man kan välja otroligt många ggr innan man hamnar i en situation där det hela blir oundvikligt.

Alla människor har svackor, toppar & sårbara perioder i sina relationer, även när relationerna är bra. Man kan välja att besvara flirter och man kan välja att inte göra det.

Men det är aldrig något som "bara hände".
    Det är alltid ett aktivt val....eller snarare många aktiva val....som leder till otrohet.

Visst har vi ett val!

Jag precis som många andra vill ha en "småbusig" relation till utvalda kollegor. Sedan kan det hända att man trillar dit och gör något ogenomtänkt men alternativet att bygga upp tillvaron på att aldrig kunna frestas genom att inte samåka eller flirta är horribelt och ger en ganska mörk syn på vår fria vilja.

Om en kollega hade betett sig som det du beskriver ovan så hade jag gömt hans röda häftmaskin...

• Anonym (MW)

Anonym (Man XY) skrev 2014-03-23 19:23:37 följande:

Visst har vi ett val!

Jag precis som många andra vill ha en "småbusig" relation till utvalda kollegor. Sedan kan det hända att man trillar dit och gör något ogenomtänkt men alternativet att bygga upp tillvaron på att aldrig kunna frestas genom att inte samåka eller flirta är horribelt och ger en ganska mörk syn på vår fria vilja.

Om en kollega hade betett sig som det du beskriver ovan så hade jag gömt hans röda häftmaskin...

If they take my stapler then I'll set the building on fire...
  • Anonym (Man XY)
    Anonym (MW) skrev 2014-03-23 19:29:35 följande:
     If they take my stapler then I'll set the building on fire...
  • Lemonysnickets
    Anonym (Jadå) skrev 2014-03-22 20:21:50 följande:
    Otroligt att så många ids komma med pekpinnar . Vem som helst kan bli attraherad och trilla dit på någon annan än sin partner. Blotta antalet som skriver här om samma sak bevisar det.
    Föll själv för en kollega för ca 5 år sen. Var hur lycklig som helst med min man , men blev ändå förälskad i en annan.. Trodde ALDRIG jag skulle hamna i den sitsen. Det var ett rent helvete att ta sig ur. Jag berättade för min man och sen var det bara att kämpa kämpa kämpa..
    Passion är så förrädiskt. Så starkt , man ljuger för sig själv och för alla andra för att få sina mest primära behov tillfredsställda . Det är som en drog eller psykos .
    Jag skrev affirmationer till mig själv sim jag läste när jag fick impulsen att kontakta honom igen.
    Typ: du kan du orkar . Glöm inte vad du EGENTLIGEN vill. Möt oron i magen och ångesten över att inte ha honom . Känn igen det , och skicka det vidare.
    Bättre dagar kommer .

Lycka till!!
    Btw min mormor som är 97 säger att alla trillar dit på någon annan nån gång. Vi är bara människor
  • Lemonysnickets

Oj det postade av sig själv! Skulle skriva att det var väldigt bra tips!

Alla sätt är bra utom de tråkiga - Povel Ramel
  • Anonym (isabella)
    Anonym (Jadå) skrev 2014-03-23 10:55:25 följande:
    Klart man kan hantera en förälskelse bättre genom att stå emot, men nu var fokus på vad man kan göra när man inte lyckats med det .
    Hur man handskas med konsekvenser osv , de man oundvikligen sårat .
    Jag tog beslutet att berätta för min man eftersom jag mer eller mindre blev som förbytt , stressad frånvarande , deppig osv. Han trodde han hade gjort ngt och det var inte ok att han skulle tro att det var hans fel. Om förutsättningarna för vårt äktenskap ändrats hade han rätt att veta varför . Han var mycket tacksam att jag berättade . Om jag inte gjort det hade han lämnat mig.
    Nu till det svåra varför ?
    Ja jag kan ärligt säga att jag saknade inget med min man . Min väg korsades helt enkelt av en person jag var kompatibel med .
    Usch jag rös när jag läste det här, det är precis i den här situationen jag är nu. Helt besatt av en kollega, håller på att bli galen. Och det är besvarat vilket gör allt värre. Hemma är jag bara sur arg och ledsen.  Min man fattar ingenting. Har ingen jag kan prata med, känns som att jag bara vill sticka i från allt.
  • Anonym (Kram)

Sitter i samma situation.. :( En del av mig skulle vara vilja klona mig för att vara på 2 ställen samtidigt.. Värker i hjärtat hur jag än tänker...

Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare