• mimi72

halal-kött

Jag skulle vilja veta om det egentligen finns halalkött i Sverige,var det kommer ifràn, är det färskt eller vaccumförpackat?
    Vilka restauranger kan man gà pà? Ar kebab griskött eller finns det halal-kebab?
    Tack för alla svar!!!!

• Svar på tråden halal-kött
  • Yaran

Ciccin3

Vill du vara snäll och brätta vad var det jag skrev för att "få fram att du ljög"?

• Ciccin3

Yaran

Eftersom jag inte kommer ihåg det exakt så vore det nog lättast att leta reda på tråden. Men det jag kommer ihåg på rak arm var att du ifrågasatte att jag skrivit att han styckade och slaktade gång på gång. Diskussionen gick i slutänden endast ut på att jag förklarade hur han arbetat, när var och hur istället för att du tog det jag sa. Ringer det en klocka?

• Yaran

Ciccin3

"Eftersom jag inte kommer ihåg det exakt så vore det nog lättast att leta reda på tråden."

Varför jag bett dig berätta var för att jag är ganska glömsk av mig men eftersom du inte minns exakt och inte vill hänvisa, hur ska jag och de andra läsarna veta att det du sa om mig stämmde? Men jag tänker vara godhjärtad och lita på det du sa och då ber jag dig om ursäkt om mina inlägg lät på ett viss som du inte tyckte om.

"Men det jag kommer ihåg på rak arm var att du ifrågasatte att jag skrivit att han styckade och slaktade gång på gång."

Nja, det är ju ingen väsentlig fråga man anklagar andra att inte säga sanningen ... Säger du att han är slaktare så är han väl det. Inte säger du att han är slaktar och jag säger han är lärare

• Ciccin3

Yaran

Vi träffades i flera trådar som handlade om Jehovas vittne, någon som handlade om Bibeln, någon som handlade om Islam, jag har nu sökt så gott jag kan utan att ha hittat den jag menar.

Jag berättade att han både styckat och slaktat du sa: Sa du inte nyss att han slaktat, hur är det egentligen, nu styckar han. Som ett ex. Och ifrångick ämnet stort och koncentrerade dig mest på hurvida min sambo arbetade som vad.

Ska fortsätta leta efter den tråden.

• Yaran

Ops, det var jag som skrev inlägget

• Ciccin3

Yaran

DU valde att inte lyssna, jag sa från början att han alltid både styckat och slaktat. Men det ifrågasatte du iaf.

Hur vida han ändrat eller skaffat sig uppfattningarna har inget med saken att göra.

Jag framförde hans åsikt om slakten, att halal är vidrigt. Du valde att konsentrera dig på allt annat än det uttalandet.

Jag har aldrig tyckt om att diskutera med dig hur som helst, du ifrångår ämnet och kryper runt, eller så skyller du på befänga saker, som om att man är sjuk för att man är ateist tex. Sånt leder ingenstans.

Återigen, min åsikt om halal är: VIDRIGT, allt annat än humant. Detta eftersom jag lever med en man som understryker detta gång på gång och som har en betydligt större kunskap om slakten än vad du och jag har. Punkt.

• Yaran

Ciccin3

Ingen har slagit dig på handen att diskutera med mig Jag tycker inte heller om att diskutera med dig när du gång på gång vill visa att det du säger är den absoluta sanningen. Jag känner inte din sambo och har inga behov att göra det heller. Självklart ifrågasätter jag honom när du blandar in honom i diskussioner på fl.

Ja, jag var atiest och jag vet hur det kändes. Du kan inte tala om för mig hur det kändes att vara det. Jag kan inte tala om för dig heller hur du känner. Du skrev tio-tals gånger hur din sambo upplevde slakt utan bedövning, men vad har hans åsikt i diskussionen att göra? Denna åsikt har jag ingen respekt för när den sålts för några slantar. Jag säljer inte mina principer för några öre även om jag inte har något att äta. Hellre jag svälter ihjäl än att vara ohederlig.

Din sambo slaktade inte halal för halalslakt är en religiösrituall. Inte bara dra kniven fram och tillbaka, hänger du med eller ska jag upprepa mig? För jag har sagt det flera gånger hittils. Halalslakt är den mest humana slakten ENLIGT min tro och åsikt. Jag har sett hur djur halalslaktas två gånger i månaden i fleeera år i mitt hemland. Så det din sambo säger tror jag inte ett dugg på.

• Ciccin3

Yaran

Du tror inte ett dugg på det han säger, nej alltså är han för dig en lögnare. Fint, din åsikt.
    Sålt för några slantar?
    Detta har vi tagit förut, och det är det jag menar... hans arbetsval har INEGNTING med detta att göra. Det är hans personliga val och privatsak, inget som du har något med att göra. Jag har inte valt att dra in det, jag har valt att framföra hans åsikt av slakten. Punkt.

Nej, du kan inte tala om för mig hur jag känner som ateist. Fast du anser dig tydligen veta att jag är sjuk, vilket du framför att alla ateister är.

Hejdå.

• Yaran

Ciccin3

En hederlig människa säljer inte sina principer för några små pengar. Vill du lita på en person som gör det får det stå för dig, mig låter det hyckleri i högsta grad. Nä nä, jag litar inte på hycklare.

Hmm, en sjukdom har symptom och de symptomerna hade jag när jag var atiest. Ingen annan än atiester kan känna de symptomerna. Men vad jag än säger är oviktigt så länge jag delar inte dina åsikter. Den som är inte med oss är emot oss heter det.

"Hejdå. "

Hej med dig!

Svar på tråden halal-kött