• mimi72

halal-kött

Jag skulle vilja veta om det egentligen finns halalkött i Sverige,var det kommer ifràn, är det färskt eller vaccumförpackat?
    Vilka restauranger kan man gà pà? Ar kebab griskött eller finns det halal-kebab?
    Tack för alla svar!!!!

• Svar på tråden halal-kött
  • Pluttiz

yaran
    ja men nu var det så att det var en halal slakt, och detta kommer dessutom från en riktig muslim. Du kan diskutera i all oändligehet var sig du vill tro eller inte, men så var det.
    Både jag vet samt muslimerna som så gott käkade av köttet efteråt

• ensam1966

Kan man halal-slakta en människa?

Blev Theo van Gogh halalslaktad?

• Pluttiz

yaran när du ändå är här en fråga.
    Hur många gånger ber ni om dagen? Hur länge varar en bön och hur kommer det sig att vissa kvinnor även täcker för munnen så ändast ögonen syns?
    Något jag alltid undrat faktiskt

• bolbol

ensam 1966, vadå att provocera......

nej, det kan man inte för vi muslimer äter inte människokött.....

varje gång någon blir skjuten i huvudet i sverige så äts han/hon upp eller????

• Yaran

Pluttiz

"ja men nu var det så att det var en halal slakt, och detta kommer dessutom från en riktig muslim."

Och jag som har studerat islam säger att det sättet du beskriver det slaktade djuret är ICKE halal hur mycket än du försöker säga. Du kan ju läsa hur djur slaktas enligt islam innan du envisar om att det du såg var halalslakt

"Hur många gånger ber ni om dagen? Hur länge varar en bön och hur kommer det sig att vissa kvinnor även täcker för munnen så ändast ögonen syns?"

Nu är det OT men ok. Vi ber 5 obligatoriska böner om dagen. Hur länge varar en bön är normalt 3-5 minuter. Varför vissa kvinnor täcker sitt ansikte är det för att det är sunnah dvs rekommenderat men absolut inte en plikt.

• Yaran

ensam1966

Människokött är förbjudet i islam! Eller det tillåtet enligt dig kanske?

• Pluttiz

yaran

Ja du får gärna påstå att det inte är halal slakt hur mycket du vill men det förändras inte vad hon och restrerande muslimer runt henne som studerat,lever efter islam säger.

• Ciccin3

Yaran

Ja, de slakteriet på Irland använde inte pistol för att komma undan så billigt som möjligt, inte för att slakta som muslimer vill att det ska slaktas.

Men ändrar det nått?

Slakten är ju exakt densamma.

• lovea1

Hibasmamma:

"Det kanske du redan har gjort, all dansk kyckling är halal. Säljs i vanliga affärer. Finns en liten sybol som knappt syns på baksidan."

Detta förstår jag inte? menar du att all danskt kött är halal? Och varför då under "kraven för halalslakt" nr 4 står det att endast tränade muslimer får utföra slakten.

Min fråga till dej är då: Jobbar det bara tränade muslimer på slakterierna i danmark? Nej det tror inte jag
    Detta måste då betyda att det inte är halal eller?

• Halal

Lovea1

Vem sager att det BARA arbetar muslimer pa slakteri som utfor aven halalslakt? Det racker med en person som utfor slakten, alla andra som arbetar dar behover inte vara muslimer.

Hibasmamma

Vad heter den foretaget som star bakom denna kyckling?

Svar på tråden halal-kött